{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Veteranforsikringer {{forumTopicSubject}}

Hej forum,

Jeg ved det (nok) er et emne der er tærsket godt igennem.

Jeg overvejer at skifte til en veteran, dels fordi der er rigtig mange super flotte og velholdte eksemplarer at vælge mellem, og dels fordi jeg slet ikke har brug for MC`en til daglig - det bliver kun til en søndagstur når vejret er godt.... Og derfor ligger det lige til højrebenet at få en velholdt cykel, der fortjener lidt pusleri men som ikke spiser grådigt i forsikringspræmie.

Når det er sagt, så virker forsikringsselskaberne lidt ... nåja - "forbeholdne"... når snakken falder på en veteran. Mit selskab ( TopD) var hurtige til at forklare om de almindelige rabatordninger der findes i Danske Forsikring og at der tilmed er en 20% rabat i TopD, hvis man er medlem af deres interne MC-klub.

Men er de forbeholdne ? Er der tonsvis af forhindringer i at få en ægte veteranforsikring ?
Jeg er i halvtresserne og elitebilist - så det burde ikke give anledning til panderynker.
Jeg vil gerne købe en fuldstændig original cykel med god oprejst kørestilling - det kan selskaberne heller ikke få ondt i maven af.
Jeg har et aflåst redskabsrum - dog ikke aflåse garage... Jeg kan på en god dag argumentere for at MC`en skal stå i redskabsrummet og overnatte i stedet for i vores dobbelt-carport.
Hmm? Jeg er med på at man i "veteran-ånden" har regler for at passe på tingene - for at varetage de gamle modellers overlevelses-potentiale. Men at en solid kædelås i en MC-garage ikke skulle være nok , har jeg nok lidt svært ved at forstå...

Hvad mener I ? Er der selskaber der ikke er så patentlige omkring "den aflåste garage? Er der i øvrigt selskaber der forsikrer veteraner uden at man skal have bil, indbo, vovse og svigermor forsikret der samtidig ....?

Kommentarer på:  Veteranforsikringer
  • #2   12. maj Hej Hans Henrik,

Tak for dit svar. Priserne er jeg med på.
    Det er mest kravet om "aflåst garage" jeg er i vildrede omkring. Og selskabernes mange andre spidsfindige regler omkring forsikringstager og cyklen.

Men i dit tilfælde hvor du har ren ansvar ( antager jeg ud fra prisen ) så er der vel slet ikke krav omkring aflåst garage ????

• #4   12. maj Prøv at ringe til Aros i Århus og tal med Alexander. Den på mit logo billede, Honda cbr 1000f fra 91, har jeg forsikret som klassiker i deres veteranafdeling. 1,500kr om året med helårskasko. Ingen km begrænsning og kørsel hele året hvis man har lyst til det.

• #5   12. maj Jeg har forsikret en Yamaha xj 900 fra 1983, hos nordisk veteran ( en del af Alm. Brand )
    Her er prisen 577 kr. for kasko, incl. vejhjælp. og 6000 km.
    Kun krav og et andet primært køretøj. Enten bil / mc ( frit hvor det er forsikret )
    Kræver ikke nogen speciel opbevaring eller aflåsning

• #6   12. maj Jeg har kun positive oplevelser.
    De har deres krav- nogle har flere krav end andre, men den skal man lige have styr på.

Fik totalskadet en veteranmc fornyligt, og der var ikke det mindste med dem (nordisk veteran), det kørte lige efter en snor.

• #7   12. maj Så er Nordisk lettere at gå til end Dansk Veteranforsikring hos Thisted Forsikring. Der skal mcen opbevares i aflåst garage, være i original stand jvf billeddokumentation.

Helt usetiøst beregner de alder ifht forsikringsklasserne Klassisk og Veteran efter året for første indreg, IKKE produktionsåret. Ret uventet da høj alder iøvrigt er en dyd for et veterankøretøj smiley

• #8   13. maj Stort set alle veteran selskaber kræver aflåst garage og billeder.
    Det er der vel ikke noget at sige til.

Og ja, selvfølgelig kører de efter 1.registreringsdato, det gør alt jo.

• #9   13. maj Min kammerat har veteran motorcykel og amerikaner bil hos ETU forsikring.. Den dækker helårs dog med kilometer begrænsning.. De har hverken set billeder eller lagt krav..

• #10   13. maj #8 Modelåret har ved lov skullet opgives ved salg af køretøjer siden engang i foråret 2018. Modelår er også vigtigere for vurdering af et veterankøretøj. - og for at finde de korrekte reservedele til alle køretøjer, uanset alder!

• #12   14. maj Rigtig mange gode input.
    Der er noget at arbejde videre med. Tak for det.

Kommentér på:
Veteranforsikringer