{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

altimc
altimc
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 41

XJR vs ZRX vs GSF vs GSX {{forumTopicSubject}}

Godaften til mc galleriet' smiley

Jeg kunne godt tænke mig en 'muskelcykel' og har derfor en masse spørgsmål angående den slags cykler.

Jeg har kig på følgende cykler:

Suzuki gsx 1400
Suzuki gsf 1200
Kawasaki zrx 1100/1200
Yamaha xjr 1200/1300

Her er mine spørgsmål :
1: Hvilken xjr model ville i gå efter? 1200 eller 1300? Specifik årgang?

2: Hvilken model zrx ville i gå efter? 1100 eller 1200? Specifik årgang?

3: Suzuki gsf 1200, er det samme motor i alle 1200'erne? Jeg vil ikke have en 1250 tror jeg. Helst en 1200ccm fra 1999-2001.

4: Hvilken cykel af de nævnte ville du vælge? Hører gerne om erfaringer, holdbarhed, pålidelighed osv på alle cyklerne.

Jeg kører cirka 18-22.000km om året og vægter pålidelighed meget højt, jeg gider ikke holde på værksted. Den skal starte uden problemer hver morgen hele året rundt.

Vægt betyder også noget og så vidt jeg ved er suzuki gsx 1400 den tungeste med 255kg og gsf 1200 den letteste af de nævnte med 225kg.

Håber i kan overskue remsen,

Mvh Anders

Kommentarer på:  XJR vs ZRX vs GSF vs GSX
  • altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#1   10. aug

profilbillede
  • altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#2   10. aug

profilbillede
  • #3   10. aug Hvis jeg havde muligheden havde jeg taget en GSX 1400. Jeg har selv en GSF 1200 fra 1999.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#4   10. aug Johnny -
    Noteret smiley
    Er du ellers glad ved din gsf 1200? Har du haft nogen problemer med den? Hvad vil en gsx 1400 kunne give dig som din 1200 bandit ikke kan?

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#6   10. aug Hansi -
    Tænker at du ville snuppe kawaen af de nævnte smiley

• #7   10. aug De 247 kg på ZRX er klar til at køre, den vejer såvidt jeg husker 220 tør..

Jeg har en, og den er til salg

https://www.motorcykelgalleri.dk/kawasaki-zrx1200r/id-263101

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#8   10. aug Hurtige eddie -
    Jeg fatter ikke hvorfor 'tørvægt' eksisterer. Hvad kan du bruge tørvægt til? Ikke en skid andet end hvis du skal læsse din mc på en flyver eller en i forvejen pakket trailer smiley
    Vægt burde være opgivet i vådvægt, altid. Det er det eneste man kan bruge til noget.
    Flot zrx du har smiley

• #9   10. aug Den vægt på banditten er også tør, der skal lige smides ca 20 kg oveni...

Ja den er nydelig...

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#10   10. aug Jeg er ikke klogere end hvad internettet kan hjælpe mig med.. smiley

profilbillede
  • #11   10. aug Som udgangspunkt er de tal der findes online lige til at lukke op og skide i, bruger manualen tæller, intet andet. smiley

I det viste eksempel er der kun 8 kg til benzin, olie og batt

• #12   10. aug Jeg havde nok taget gsx1400’eren før kawa’en,men det er jo ligeså meget en smags sag,som så meget andet!!!! Jeg har selv en 1200 bandit,fraaaaaaa mener det er 98. Jeg er mega glad for den,den har alt det som jeg skal bruge i en MC. Den er nem kørt,masser af overskud,og den trækker sim et lokomotiv,sidder utrolig godt på den. Nem og skrue i,og så er der oceaner af reservedele til den,og div geil og lir,den har ALDRIG svigtet mig endnu,tror jeg heller ikke den kommer til. Hver gang den skal startes op,uanset om den så har stået vinteren over,eller bare 14 dage,ja så starter skidtet bare! Jeg ville kunne til enhver tid,anbefale en 1200 bandit.
    Når det så er sagt,så er min drøm jo og få en gsx1400. Men det bliver først når den kan betales kontant.
    Hvorfor jeg godt kunne tænke mig sån en,er fordi med de flere heste,samt moment den har mere,end banditten,må det simpelhen være en ren konge cykel.... dernæst synes jeg den er pisse flot i de blå/hvide farver! Kawa’en som er linket er med garanti og en pisse fed cykel,mereeeeeen en gang kærlighed til Suzuki,altid kærlighed til Suzuki. smiley
    Har altid kørt Suzuki af div,det har aldrig svigtet mig. Suzuki = stabilitet smiley

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#13   10. aug Så en bandit 1200 mk1 vejer også omkring de 245-50kg klar med alle væsker?

Lille john, smid lige din 'bandit' på vægten og lad os vide hvad svinet vejer, køreklar. smiley

Gsf 1200 er kun med i overvejelserne på grund af den billigere indkøbspris og den lavere vægt(troede jeg da) smiley

• #14   10. aug Helt ærlig har alt det med vægt,aldrig sagt mig noget! Men derimod om det er en cykel som bare virker,og kører godt! Og det gør en bandit.... så jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål! Men lidt simpel matematik,tørvægt og så plus ca 20 kg til benz,så har du vel hva den vejer! Men ærlig talt,hva vil du bruge det til? Det er allesammen store maskiner med masser af overskud,du har kig på! Så vil påstå du ikke ka bruge det til noget som helst! Hvorimod hvis det var decideret race du skulle igang med,var det nok en hel anden snak!

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#15   10. aug Hvis det bare er udseende jeg kigger på så er jeg mest til zrx 1100/1200.
    Jeg har dog hørt det kan være en 'blød tung havelåge' at køre på. Men jeg har aldrig prøvet en endnu.

• #16   10. aug Der er iøvrigt også MARKANT forskel på de cykler du har listet, læs evt nogle af de sammenligninger der ligger spredt rundt omkring på nettet..

Nogle styrer bedre end andre, nogle har mere eller mindre power, og nogle har mere sjæl end andre... læs læs læs

• #18   10. aug Jeg synes ikke min er blød tung! Har wilbers affjedring både for og bag!

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#19   10. aug Vægt er vigtigere for mig end hk for eksempel. smiley Jeg ved godt det er halvtunge cykler dem alle sammen.
    Min gamle cbr 1000 f på 281kg på vægten, den synes jeg blev for tung i længden. Genial på motorvejen, men ellers ikke. Min nuværende gsx vejer 234kg køreklar, og det er ganske udemærket. Men jeg vil helst ikke over 250kg

• #20   11. aug Tjaeee. Jeg valgte en XJR1200 men det var fordi jeg ville have den i Kenny Roberts replica udgaven. 1300 modellen har lidt bedre forgaffel, forstærkninger på stel og bedre bremser.
    Skifter man indsugningsgummiet på en XJR, får man små 12-15hk ekstra.

Den har ikke ligeså meget rå power som ZRX, men det jeg faldt for ved min XJR, er hvor let den er at køre. Føles ikke sværere at tumle end en Bandit 600. Balancen er rigtig god på den.
    GSX1400 prøvede jeg for et par år siden, og det indtryk den gav mig, var en motor med en stærkt, men stadig jævnt træk. Virkelig “smooth” motor, men den virkede lidt kluntet, og det var ikke en hvor jeg tænkte, at snoede landeveje var at foretrække.

• #21   11. aug XJR1200 er i øvrigt opgivet til 98hk, men målt på hjulet, er ydelsen tæt på 1300 modellens 106hk.

• #22   11. aug http://www.hmcmotorcykler.dk/motorcykler/honda.aspx klart en model som jeg ville kigge på hvis jeg skulle gå fra min HD til japser igen, men jeg har haft ikke mindre end to GSX 1400 som jeg har været glad for, men kåben på Honda CB 1300 S trækker lidt.

• #23   11. aug Jeg har ikke prøvet nogen af dem. Men som Lille John også skriver så vægter Suzuki også hos mig.
    Udfra havd jeg har læst i flere omgange så er 1200 bandit relativt meget begrænset fra producenten - så med få ændringer skulle man nemt få 20hk mere ud af den.
    Personligt havde jeg nok valgt sådan en.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#24   11. aug Jesper -
    Tak for god info smiley
    1300'eren er 5kg lettere end 1200'eren, er det korrekt forstået? Vil du mene at både 12 og 1300 er holdbare motorer som kan gå langt uden problemer?
    Der er en del problemer med xjr ifølge youtube. Mest elektrisk og instrument.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#25   11. aug Basse -
    Cb 1300 er mega lækker, men den bliver lige dyr nok synes jeg, i forhold til alder og kilometer.

Mads blå -
    Jeg synes også bandit er fed. Jeg kører også suzuki på nuværende tidspunkt. Men udseendet på zrx er jeg helt pjattet med.
    Den står nok mellem gsf 1200 mk1, zrx og xjr.

• #26   11. aug Hva har du af Suzuki pt?

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#27   11. aug Lille John -
    Gsx 650

profilbillede
  • #28   11. aug #24: alt efter årgang er vægten ret ens på 1200 og 1300. De nyeste 1300 har mindre tank, og deraf lavere fuldtanket vægt.
    Motoren kommer fra FJ serien, og de er ret stabile. Til et træf i sommers snakkede jeg med en gut der havde en FJ med 180.000km på klokken.
    Der er ingen slemme problemer med den model. Det værste er pakdåsen i koblingscylinderen. Man det er let og billigt at fikse.

Måske du skulle komme væk fra skærmen (og youtube), og så komme ud og prøve nogen af dem.
    Som jeg skrev tidligere, så blev jeg overrasket over hvor letkørt den model er.

• #29   11. aug Så er du jo i forvejen rigtig godt kørende. Er sån en vand kølet?

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#30   11. aug Ja den er vandkølet.
    Havde den 100hk og 80nm så var det verdens bedste mc, til mit brug.
    Men med damen bagpå på ferie så mangler den liiiige det sidste. Lidt færre omdrejninger og mere bundtræk kunne jeg godt tænke mig. Og nej jeg vil ikke have gsx 1250 f smiley
    Har også kigget på vfr 800 f med superbikestyr, det kunne være løsningen måske. Jeg kunne dog godt tænke mig at prøve noget uden kåbe.
    Men må ud og prøve en zrx, xjr og gsf 1200

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#31   11. aug vfr 800 med street styr går også lige i I love you på mig.
    Men den minder lidt rigeligt om min gsx, bare med monoarm, lidt mere power og v4 med tandhjulslyden.

profilbillede
  • #32   11. aug Jeg har hverken prøvet XJR, GSF eller GSX.

Til gengæld har jeg ejet en ZRX 1100 i 3½ år og kørt 23.000km på den (jeg kom fra en TL1000 tidligere).

Den virkede tung og blød til at starte med, men lidt vægtreduktion (rustfri udstødning) og ikke mindst progressive fjedre foran ændrer cyklen en hel del til det bedre.

Ingen skjult reklame - min ZRX er til salg her på siden!

Hvis jeg var dig ville jeg prøve mindst både en GSX og en ZRX (gerne også de andre), samt gøre op med dig selv hvad budgettet er. Der er store variation i priserne, men de nævnte modeller blev også lanceret for snart 20 år siden.

• #33   11. aug Prøv en Aprilia Tuono!
    Savner sgu tit min, man sad godt og den trak så lækkert.

Skal selv have min Ace skiftet til lidt ala det du nævner.
    Har desværre fået nakke og skulder bøvl.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#34   11. aug Steen -
    Jeg skal prøve en zrx. Uden tvivl. smiley
    Ja der er lidt forskel i pris. Og jeg tror at gsx 14 nok bliver overkill. Så det der skal prøves er xjr, zrx og gsf smiley

Onkel Jan -
    Jeg synes tuono er mega fed.
    Men jeg ved bare ikke om jeg stoler på en italiener til kørsel i alle årets mdr og heftig regn osv? Tager jeg grueligt fejl? smiley Er den pålidelig, ingen problemer? Service hver anden dag?

• #35   11. aug Kommer du forbi Nordsjælland er du velkommen til at prøve en tur på min XJR. Og kender også et sted hvor du kan få en 1300 med touringudstyr til en god pris.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#36   11. aug Jesper -
    Jeg skal i sommerhus i Rørvig i næste weekend smiley

• #37   11. aug Du kan bare skrive en privat besked hvis det er aktuelt.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#38   11. aug Det tror jeg godt du kan regne med at jeg vil gøre smiley Det er fandme pænt af dig, takker.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#39   11. aug Steen K -
    Sindssygt skarp pris du har sat på din zrx! Virkelig flot cykel. Damn. Let me think

• #40   12. aug Link til den zrx?

• #41   12. aug #40: gå ind på mandens profil

• #42   12. aug Ingen usædvanlige problemer, kun alm slid. Jeg syntes GSX 1400, ser lide federe ud, men der er rigeligt med kræfter i banditten til mig. Dog overvejer jeg en opgradering af sædet.
    Jeg har prøvet lidt forskellige cykler og GSF 1200 er en jeg kommer til at have meget længe.

• #43   12. aug På ZRX skal man lige kigge om der er hakker i trykpladen på koblingen, det kan der komme når starterkæde strammeren begynder at svigte, så kan strammeren slå tilbage og i værste fald få koblingen til at eksploderer. Dette kan dog fikses med en manuel strammer, Feks. en Tensiontamer fra Kwick..... ved hakker skal skålen dog ud og kigges efter for små revner, og der kan være mange!

Bremserne er også et kendt svagt punkt hvis de ikke er renset og vedligeholdt i tide, så kan stemplerne gå trægt og så bremser den ikke ret godt.... det kan fikses med et renoverings kit.

Starterkoblingen kan gå løs, den skal lige skilles ad og have lidt loctite.

Der er markant forskel på forgaflerne fra før og efter 04, før er de sorte og efter er de sølv... før 04 kan fikses med nye fjedre og en goldvalve, så skulle de komme til at fungerer rimeligt.... efter 04 er de faktisk hæderlige, der kan man nøjedes med at skifte fjeder efter vægt og justerer til passende olieniveau.

Bagdæmperne er ikke meget bevendt, de kan bære en pæn vægt, men så er det vist også sagt.

Ellers er den bygget som en traktor og fungerer fint og uden problemer.
    De styrer ganske godt når der er brugt lidt energi på at sætte dem op, og vægten mærkes ikke når først den ruller, faktisk er det lidt en kvik fætter på små snoede veje.

• #45   12. aug Problemet med starterkæde strammeren kan komme på alle motorer med samme blok som GPZ900R og frem, det er simpelthen bare en fejl som Kawa har nægtet at ændre, sikkert for at tjene lidt ekstra hen af vejen da en koblingsskål ikke er helt billig.

GPZ900R
    ZZR 1100 - 1200
    Seneste GPZ 1100
    ZRX 1100 - 1200

Og så sikket flere modeller som jeg ikke lige er klar over.

Og motoren er fint holdbar, der er masser af km i sådan en! Jeg har lige skrevet med en gut der indtil videre har kørt 192000 på hans ZRX1200R, det er da pænt nok

• #47   12. aug Prøv en Black bird, smiley

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#48   12. aug Er en zrx virkelig så elendigt bygget smiley Det gider jeg satme ikke spilde min tid på så. Der skal køres, ikke skrues smiley

HC -
    Så hellere en x 11 smiley
    Blackbird er til store mennesker synes jeg. Jeg er kun 183.

Hans Henrik -
    Vi er fuldstændigt enige. Men gsx'en er også den dyreste og tungeste. Jeg må ud og prøve en hurtigst muligt.

Den står mellem gsf 12, xjr 12/13 og gsx 14.
    Zrx er den flotteste af dem alle efter min mening, men den bliver efterhånden talt temmelig meget ned synes jeg.

• #49   12. aug Alle cykler fra alle mærker fejler før eller siden hvis ikke de bliver vedligeholdt.

Mange modeller fra alle mærker har punkter der kræver lidt opmærksomhed, men får det sjældent.

Bremser skal alle cykler have renset og serviceret, det sker bare sjældent.

Mht starterkæde strammer kan det undgåes hvis den bliver skiftet i tide, det er mekanikkerens job at gøre opmærksom på dette.... så det kan du jo selv vurderer om det sker.

De fleste standard cykler kommer med elendig affjedring, brugerne opdager det bare aldrig da de ikke ved hvordan en ordentlig afffjedring virker.

Så nej en ZRX er ikke elendigt bygget, tværtimod er det en stærk og robust tingest, den skal bare vedligeholdes for at være på toppen, og det burde jo komme af sig selv, men gør det sjældent.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#50   12. aug Fast Eddie -
    God pointe, vel skrevet.

Jeg skal forbi en forhandler i morgen og lure på en gsf 1200. Så for jeg da en ide om hvad dét er for en cikel

• #51   12. aug Der kan kun dukke ægte kærlighed op for den dersens cikel de skal kigge på imorgen! Men pas på den der kærrrrrlighed,den er STÆRK vane dannende! ( sku et svært ord og stave til,det sidste). smiley

• #52   12. aug Er der en annonce på den 1200 du skal kigge på?
    Noget af det jeg kiggede mest til,da jeg var syd for grænsen og finde en 1200 til donor cykel,var at den skulle stå så original som muligt,og alle service overholdt! Så tænkte jeg at det ikke kunne gå helt galt. Og jeg har den mest vel spindende 1200 den dag idag! (Det var motoren jeg skulle bruge).

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#53   12. aug Det er mp mc i Oens som har en gsf 1200 og en gsx 1400. Jeg har ikke tænkt mig at handle nogen af dem lige nu (umiddelbart smiley )

• #54   12. aug Prøvede en Honda CB 1300 den er dæleme også lækker.
    Sgu også sprød den Fast E har til salg smiley

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#56   12. aug Fuck en skovl guldkorn. Lige nøjagtigt sådanne erfaringer og viden jeg håbede på der ville dukke op! Tak smiley

• #57   12. aug Hans Henrik, hvor køber du sån en dyr generator henne?

• #58   12. aug

profilbillede
  • #61   13. aug jeg har haft gsx1400 og den køre suverænt pga indsprøjtning.
    i dag har jeg xjr 1300 noget nær det samme men gå efter suzukien

• #62   13. aug Har haft en GSX1400K6 - stor godmodig bamse, der dog styrer godt - følte det var lidt som en 4 cyl bilmotor ;), det kan også kan have sin charme, med mega moment ved lave omdrejninger.
    GSF1200 har jeg lige solgt - nok tæt på den bedste all rounder jeg har haft - og så er den bare super billig i drift.

• #63   13. aug #61: XJR1300 har indsprøjtning fra 2007

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#64   13. aug Michael C -
    Vil du uddybe hvorfor du vil anbefale suzukien fremfor xjr? smiley

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#65   13. aug Palle S -
    Jeg takker smiley
    Hvilken var 'nemmest' at vende på en smal vej og bakke med synes du? gsx eller gsf?
    Oplevede du at din gsx var dyrere at eje end din gsf da? Mht du nævner at gsf er super billig at eje

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#66   13. aug Jeg nåede desværre ikke ud og kigge på gsf og gsx idag, tiden løb stærkt lige pludseligt. Men jeg når det forhåbentligt i morgen.
    Jeg skal også lige have givet forsikringen et kald og høre om det straffer mig at yamahaen har et R i sit navn smiley Jeg skal nok oplyse jer om hvad forsikringen forlanger af mønt for at lade en 28 årig mand føre en af de nævnte maskiner smiley

• #67   13. aug Forsikringen går efter type, ikke navn. Det “R” har ingen betydning i den henseende.

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#68   13. aug Jesper -
    Jeg håber du har ret smiley
    Jeg er spændt på at høre hvad de forlanger.
    Min gsx betaler jeg 3750 for med kasko

• #69   13. aug Det jeg kan lide ved gsx 1400 er selvfølgelig indsprøjtningen og den har en rigtig lækkert gearskifte men som de andre nævner så har xjr fra 07 også sprøjt så de er jo ikke den store forskel bortset fra Suzuki en vinder i trækkraft /komfort

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#70   13. aug Michael c - God info, tak.
    Men hvordan kan det så være at du har en xjr nu og ikke en gsx? smiley

• #71   14. aug Altimc

GSF1200 virker kortere i akselafstand og er lidt lettere, derved også nemmere at vende med på en smal vej. Stadig dog en pæn stor MC.

Mht vedligehold er de begge billige. Der er dog væsentlig flere dele på markedet til GSF, da den er mere udbedt. Du kan også finde et hav af brugte dele, hvis den skulle vælte for dig eller andet.

Endvidere synes jeg at veljusterede og rene karburatorer kan være bedre end indsprøjtning. GSF standard udstødningen er meget restriktiv/dæmpende, derfor kan man med fordel udskifte udstødning til mere åben model og måske hente 10-15 HK og bedre trækkraft. Igen en billig løsning for mere power. Ventiljustering er simpel med stilleskruer, kan udføres med meget lidt værktøj.
    Forsikring er det samme og billig da de begge ikke er S eller R modeller. Har for det meste kørt med kun ansvar. Derfor vælg GSF1200N.

• #72   14. aug Årsag til jeg måtte sælge min gsx 1400 var jeg blev syg og som følge af nødt til at sælge jeg den.
    Da jeg fik mod på det igen fandt jeg xjr til en rimelig pris smiley så derfor smiley

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#73   14. aug Michael C -
    Forståeligt. Det var heller ikke flabet ment. Håber du er på benene igen smiley

• #74   14. aug Har du set denne model, der får man en del for pengene.

Dette er bare et eksempel.

https://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/gpz-1100/til-salg/158111

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#75   14. aug Fast Eddie -
    Ja jeg har luret lidt på den model smiley Men den siger mig intet. Der er slet ikke noget 'I love you' over den, så den er ikke med i udvalget desværre smiley
    Jeg har siddet utroligt meget på mobile.de og søgt på 'store kubik' så jeg er rimelig godt updated på hvad jeg kan vælge imellem i mit prisleje.
    Om cyklen er 1100 eller 1400 kubik er ligegyldigt, 'bare den er deropad'. Jeg søger ikke fart, men overskud til 5000km ferie med damen bagpå og en power wheelie i ny og næ ville være rart.
    Sidste år var jeg ude og prøve en gsx 750 inazuma. Den var mega fed. Lidt for slank og bovlam, men ellers fed.
    Uden at have prøvekørt en endnu, så står den mellem xjr, gsf og gsx.
    Zrx skal jeg også prøve, men jeg bliver så depri når min mc er på værksted, så det kan jeg næsten ikke overskue med de børnesygdomme som er blevet nævnt om den smiley Men den skal prøves, ellers får jeg den aldrig ud af hovedet.
    Det bedste valg rent prismæssigt for mig er en gsf 1200 med omkring 30-40.000km fra tyskland. Den kan jeg lande til cirka 35-40.000kr på plader und alles. Og beholde min gsx 650.
    Skal jeg op i 60-70-80.000kr for en xjr med sprøjt eller en gsx med sprøjt, så beholder jeg ikke min gsx tror jeg.
    Det vil være nr. 1 at den har sprøjt.
    Karbs kan gå bedre end sprøjt sommetider, det er jeg enig i, men pålideligheden er nu alligevel større med sprøjt.
    Min gamle afrikaner og cbr 1000 fik ordnet karbs en gang om året faktisk. Det der vinter kørsel driller karburatorerne lidt. Og det problem har jeg ikke haft med min gsx med sprøjt.
    Jeg ved godt bandit er med karburatorer, og det er det eneste minus ved den synes jeg.

• #76   14. aug Hvis du tænker at beholde din 650’er, hvorfor så ikke slå dem sammen og vælge en 1250?
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/gsf-1250-bandit/til-salg/179607

• #77   14. aug Kan ikke forstå det kan betale sig at hente den i Tyskland? Synes da der er nogen bedre bud på GSF’ere i DK til det prisleje? Eller det er måske også en del af oplevelsen at have importeret den?

• #78   15. aug Jeg fandt en meget flot standard GSF1200N, 1999 kun 13.000 km hos HMC Motorcykler.
    Jeg gav 45.000,- for den i 2017. Har lige solgt den for 40.000,- med kun 20.000km på klokken
    Det er muligt at finde super fine GSF´ere derude.
    HMC Motorcykler har et stort udvalg af mange fine maskiner, måske du skulle kigge på deres udvalg, evt. høre dem om der kommer noget spændende ind.
    Mht. sprøjt er jeg enig. Det er meget pålideligt, og hvis det er det du søger, skal du ikke vælge karb. Som du selv nævner er der vedligehold/justering, og det skal bare være iorden ellers kan det være ligemeget.

Iøvrigt er GSX1400 bare en rigtig bred herrecykel der bare ser godt ud og er super pålidelig - så jeg ville måske kigge den vej, hvis jeg var dig.

• #80   15. aug 79. den er satme iorden!

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#81   15. aug Jesper -
    Jeg tror bare den minder for meget om min nuværende? smiley

Mads Blå -
    Om det kan betale sig eller ej er hvad man gør det til. Der findes et par tricks eller to hvis det er kroner øre du tænker på smiley
    Jeg har tysk blod i årene og jeg kan vidst bare godt lide at handle i Tyskland smiley Jeg har hentet to biler og 2 motorcykler i Tyskland og jeg har kun haft positive oplevelser med det. Derimod har jeg handlet bil i Danmark 9 gange, og det har været blandede oplevelser. MC har jeg handlet 3 gange i Danmark og blevet snydt 2 af gangene.
    Desuden har jeg haft et andet forhold til mine importerede køretøjer af en eller anden årsag smiley
    Jeg synes også det er sjovt at komme hjem med en mc til 10-20.000kr og så køre lidt rundt ude på mit arbejde og lære den at kende mens den stadigvæk er 'billig', altså inden jeg betaler afgift.
    Så står den derude et par uger mens jeg går og kigger på den og så syner jeg den og betaler afgift. De overlapper altid hinanden mine mc'er, så mens den 'nye' uden afgift holder på jobbet, har jeg stadigvæk min anden mc til og køre på. (jeg har kun mc).
    Så kan jeg få solgt min 'gamle' mc i ro og mag til den pris jeg vil have, og så har jeg den anden holdene klar. Så kan jeg køre på begge to 'samtidigt' mens den 'nye' stadigvæk er billig. Sammenligne hvad jeg går fra og til osv. Det synes jeg fungerer for mig, men jeg har da også prøvet at sælge min mc og gå flere dage uden køretøj, til jeg fik handlet en anden mc herhjemme i danmark, og det behager mig bare ikke. smiley

• altimc
    altimc Tilmeldt:
    jun 2019

#82   15. aug Jeg er ikke hug på gsf 1250 umiddelbart smiley Har mødt oceaner af dem på vejene og den har aldrig sagt 'Hello I love you'.
    Røven på den minder også om min nuværende cykel, der må godt ske lidt andet.
    Jeg har prøvekørt en gsx 1250 f, som er samme motor formoder jeg.

Kommentér på:
XJR vs ZRX vs GSF vs GSX