{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

Håbløs kørsel. {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg skulle en tur til Roskilde i dag. Vi havde god tid, så vi tog småvejene derop.

Klokken 12 på Rødebrovej lidt nord for Holme-Olstrup fik vi en spændende oplevelse.

Lige i starten af vejen, når man kommer sydfra, svinger den blødt til venstre ind i et lille skovstykke.
Da vi nærmer os svinget hilser vi på 2 motorcykler. De kommer imod os ud af svinget. Jeg bemærker, at det går meget langsomt og forsigtigt.
Da vi kører ind i svinget møder vi en 3. motorcykel. Han (hun? - kalder vedkommende han fra nu at for nemhedens skyld) kører ligeledes meget langsomt. På trods af det formår han ikke at holde sin vognbane, men er på vej over i vores.
Jeg får rettet min cykel en smule op, inden han rammer mit venstre sidespejl og styr. Han forsætter derefter videre ind i vores vognbane og undgår med nød og næppe at ramme min kæreste, som kører bag mig.

Jeg kørte efterfølgende ind til siden for at justerer/spænde mit sidespejl, som havde fået et ordentlig skub.

Den anden motorcyklist så vi ikke mere til.

En episode som denne får mig til at tænke på, at det ikke er så underligt, at vi med jævne mellemrum mister en motorcyklist i trafikken.
Hvis det havde været en bil han havde mødt i svinget, var han endt som dekoration på kølerhjelmen.

Jeg håber at han kom hjem i hel tilstand og at episoden har fået ham/hende til at reflektere over, om det måske var på sin plads at forholde sig mere kritisk til egne evner på 2 hjul - og måske gøre noget for at forbedre dem.

Kommentarer på:  Håbløs kørsel.
Kommentér på:
Håbløs kørsel.

x