{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabel smøre
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   18. aug 2019 Bare du sørger for at pille kablerne helt af, så der ikke er snask ud over det hele efter du smører - så skulle det være problemfrit.

    Sørg for at have styr på justering af dem efterfølgende, og at alt bliver samlet og monteret korrekt.


  • #2   18. aug 2019 #1 Sajmon .. jeg tager ikke kablerne helt af cyklen så får jeg dem aldrig på igen .. tænker jeg kan løsne dem ved grebene og smøre dem der fra smiley .. med klude der hvor det løber ud ..

  • #3   18. aug 2019 køb noget symaskineolie og lad det trække lige så stille ned i kablerne, det virker

  • #4   18. aug 2019 #2 Tror sajmon mener det sviner hvis du smørre mens kablet er koblet på i den modsatte ende af der hvor du sprøjter ind, alt det overskydende vil jo fx løbe ned/ind under dit koblingsdæksel.

    #3 Det vil da være ret dumt, når han allerede har købt det andet som virker fint.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   18. aug 2019 Netop.


  • #6   18. aug 2019 #4 havde ikke lige set at han havde købt det, gad vide hvorfor han har købt det ??
    jeg har i 48 år smurt mine kabler med olie, aldrig haft snask ud over det hele, men det kræver selvfølgelig også at man har gefühl med tingene


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   18. aug 2019 Det problem har jeg heller ikke, men det får uerfarne folk hurtigt...

  • #8   18. aug 2019 Grunden til jeg har købt det var pga en pakke kombi hvor det fulgte med og tænkte at det fik jeg nok brug for på et tidspunkt .. da jeg ikke er ekspert men lærer som jeg gør tingene spørger jeg gerne om råd .. ville høre om det produkt jeg har i hænderne er fint til at smøre med .. der er sikkert mange forskellige ting som kan smøre eller klare opgaven smiley .. selvfølgelig bruger jeg nogle klude til at tage det overskudende så det ikke sviner ..

  • #9   21. aug 2019 Jeg synes kun at det er i teorien, at det der med at klemme den dims på og presse olie ind i kablerne, virker.

    Jeg plejer at tage kabel af i begge ender, sætte den nederste ende i en kop letløbende olie, og suge i den anden ende, til det smager grimt, derefter lader jeg det hænge et stykke tid før jeg monterer.


Kommentér på:
Kabel smøre

Annonce