{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

regler for terrænkørsel? {{forumTopicSubject}}

Hvis man har en dual sport eller anden relevant maskine hvordan er reglerne så for terrænkørsel her i landet? På Youtube ser man jo mange amerikanere der bare kører ind i den første og bedste skov, men det går jeg ikke lige udfra man må!
Jeg ved man må køre på de danske strande så længe de er offentlige, men hvad for nogle generelle områder er der ellers?

Kommentarer på:  regler for terrænkørsel?
  • #1   4. sep Det har jeg også undret mig over mange gange.. det kunne være interessant at vide!

• #2   4. sep https://mst.dk/friluftsliv/hvad-maa-jeg-i-naturen/hvor-maa-jeg-faerdes/

Det er desværre lukket land i det offentlige - medmindre det er arrangerede events der er givet tilladelse til eller foregår på private områder...DK er ikke så stort og motorsport er ikke en nationalsport desværre smiley

• Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #3   4. sep Man må ikke køre på de danske strande. Der er nogle strande, der er udlagt som offentlig vej. Det fremgår af skiltning og er langt fra alle offentlige strande.

Bib

• #4   4. sep Prøv at google "terrænkørsel"
    Det er ikke noget jeg selv dyrker, men der må da være muligheder rundt omkring. Der er jo blandt andet 4-hjulstrækkere, der dyrker terrænkørsel.

• #5   4. sep Prøv at kigge lidt på denne side. Måske ikke helt terræn. Men tæt på.
    https://www.transeurotrail.org/

• #6   4. sep Tak for svar, det er nu ikke fordi jeg har et behov ligenu, min mc har vidst ikke godt af at komme ud i terrænet. Det var mere de generelle regler, og måske høre fra nogle der køre terræn selv. Men jeg kan da forstå det måske ikke er helt nemt herhjemme smiley

• #7   4. sep Du må kun køre på offentlig vej eller hvis du har fået lov af ejeren,
    på hans private veje.
    På Rømø må du gerne køre på stranden, men der er hastighedsbegrænsning. 30 km/t så vidt jeg husker.
    Skovveje er at betragte som private eller ejet af det offentlige. Dermed har du også svaret ang. kørsel.

• #8   4. sep Nå, jamen det lyder da egentligt lidt kedeligt så!

• #9   4. sep Ja det er ikke meget af den slags i dk. Du ak melde dig ind i tenere klubben, de holder ofte nogle ture på militært øvelsesterræn. Ellers må du et smut til Sverige eller andre europæiske lande. Transeurotrail er helt klart et kig værd hvis du gerne vil afsted.

• #10   4. sep Tjek grupper som
    Dormck (dansk offroad mc klub)
    Tenere klubben
    Enduro denmark

Alle er på facebook som grupper.

• #11   5. sep Der er så meget man ikke må..
    Man kan jo sørge for at ens mc ikke larmer helt vildt og undgå at ligge og køre frem og tilbage på den samme vej.
    Man kan jo også vende den om og sige at man højest risikere en skidebalde af en eller anden sur fætter, hvorimod ude på asfaltvejene koster det ved kasse 1 smiley

• #12   5. sep Jeg ved ikke om Bertil har en have, men hvis han har, så vil jeg anbefale man kører nogen runder i den. Nok helst når han ikke er hjemme.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 250 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 64 Svar: 19.610
    #13   6. sep Ja det er jo bare en skideballe. Man ødelægger jo ikke noget, som ikke vokser op igen - det inkluderer bede og anlagte blomsterkasser hos Bertil.

• #14   6. sep Jeg kører nu tit en tur på min egen græsplæne også :).. og jeg skriver jo netop at man selvfølgelig ikke skal fræse frem og tilbage samme sted og man skal selvfølgelig heller ikke ødelægge folks ting.
    Jeg har bare svært ved at se hvad der skulle ske ved at køre ad skovveje og markveje hvor der i forvejen kører biler og maskiner, det eneste man kan genere med er ens støj og derfor jeg skrev at det første man kan gøre er at sørge for at ens maskine ikke larmer unødigt, men jeg er da klar over at det sikkert er forbudt som så mange andre ting man kan lave, som udgangspunkt er det sådan her i DK at hvis det er sjovt er det forbudt, det er en god rettesnor smiley

Min egen lille XT250 larmer ikke mere end en plæneklipper og indtil videre har det gået helt fint, mange af de nyere offroadere larmer af helvede til har jeg bemærket, KTM osv..?..de kører sikkert fantastisk, men ikke godt med den støj der.

• Sajmon ™

#15   6. sep Enduro modellerne siger ikke ret meget, og det er de eneste som er gadelovlige, så mon ikke det er ejerne som har pillet for meget ved dem...

• #16   6. sep Man skal ikke køre i skoven uden at man har fået lov.
    Selv kom jeg kørende med min traktor ad skovvejen da jeg blev stoppet af en jæger: Er du ikke klar over der er jagt i skoven?
    Nej, det var jeg ikke.
    Skovfogeden havde sagt der først var jagt ugen efter, så jeg kunne roligt køre ind efter brænde.
    Jeg fik klar besked om, at turen for mit vedkommende var nærmeste vej tilbage og det kunne kun gå for langsomt!

• Sajmon ™

#17   6. sep Man skal absolut ikke køre nogen steder uden aftale med ejeren. Det kan sagtens være man ødelægger det for folk som rent faktisk havde fået lov, ved at køre udenfor deres aftalte tidsrum.

• #18   9. sep Larmer ktm ik meget syns du???
    250 jeg har nu larmer os helt åndsvagt meget mellem 73 - 85 decibel med standard det svare til en ballon der springer eller en vinkelsliber eller motorvejsstøj !??? Den gir squ sure ansigter fra alle. smiley
    Har fuld fmf gold series os liggende nøj satan mine øre ??

profilbillede
Kommentér på:
regler for terrænkørsel?