{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klip for håndholdt mobil.
  • #1   5. sep 2019 Er der nogen, der kører med håndholdt GPS?

  • #2   5. sep 2019 Det er der nok ikke, men:
    Derudover gælder stadig, at du ikke må benytte fastmonteret elektronik, hvis det forstyrrer eller tager opmærksomheden fra kørslen.
    Om det i så fald vil kunne give klip, ved jeg ikke, men jeg har spurgt FDM og håber på svar.


  • #3   5. sep 2019 ja det er vigtigt at vide, jeg har en kæreste som godt vil bruge min hånd imens vi kører

  • #4   5. sep 2019 Det har været nævnt som et problem for trafiksikkerheden, at mange biler nu har touchscreen-betjening af en lang række funktioner, så man i stedet for at trykke på en knap eller dreje på et håndtag nu skal ind i en skærmmenu og flere undermenuer for at ændre noget under kørslen.

    FDM vil nok svare at du godt må bruge GPS, men hvis det tager din opmærksomhed eller forstyrrer under kørslen, så riskerer du et klip i kortet. Så man skal nok ikke sidde og indtaste adresser og søge efter ting og sager under kørslen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   5. sep 2019 Alle de bødestraffe og forbud hjælper ikke en skid når der ikke er betjente til at håndhæve dem.



  • #6   5. sep 2019 Nu bruger jeg stemmestyring på GPS og mobil - siden jeg fik det er det godt nok ikke meget at pille ved mere..


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #7   5. sep 2019 Det er en god lov, det næste kan blive klip i kortet for manglende tegngivning, især i rundkørsler.

  • #8   5. sep 2019 Det er sku fint..

  • #9   9. sep 2019 Et klip og min bare røv, det er så pisse farligt at både kørekort og bil skulle beslaglægges i 3 Mdr. På stedet...

    Ingen bøde, bare beslaglæggelse, tænker det ville være effektivt... et klip, i guder


  • #10   10. sep 2019 Ændringen træder jo i kraft i dag, og der var et indslag i P4 morgenradio København, hvor en person fra rigspolitiet sagde, at man "kun" får klip, hvis man betjener håndholdt elektronisk udstyr (ordet "kun" er min tilføjelse). Man får altså ikke klip, hvis man sidder og taster løs på fast monteret udstyr! Han anbefalede selvfølgelig på det skarpeste, at man holdt ind til siden, hvis man skulle sms'e eller skrive andre ting.

  • #11   10. sep 2019 Mit håb om svar fra FDM blev ikke opfyldt. Nok fordi jeg ikke er medlem. Havde dog forventet et svar alligevel til så vigtig et emne.
    Men Som Claus P skriver, så gælder det nok kun håndholdt udstyr.


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #12   12. sep 2019 Straffen for, at køre med håndholdt 'whatever' på MC, kommer nok helt af sig selv.

  • #13   12. sep 2019 Mht. At have skærm i bilen, min Cactus har sådan en satans skærm, det er mindst ligeså distraherende som en mobil hvis man vælger at bruge den under kørsel, ikke om jeg fatter hvorfor de stopper den slags ind i biler som ellers skal være helt utroligt sikre i både hoved og røv.

    Jeg vælger at lave mine indstillinger inden jeg kører men jeg kan sagtens se for mig hvor galt det kunne gå hvis jeg både skulle betjene skærm og bil samtidig, og da især hvis jeg ikke havde briller på.


  • #14   13. sep 2019 Men hvad er def. af håndholdt.
    Sidder GPS'en fast på styret, så er den ikke håndholdt - det samme gælder vel mobilen?

    Ellers bør det hedde 'al betjening af elektroniske enheder der ikke er fabriksmonteret..'


  • #15   13. sep 2019 Udstyret skal bare være fastmonteret, ikke nødvendigvis fra fabrikken. Og mht "håndholdt" gælder det også hvis mobilen, eller apparatet ligger løst på sædet, i skødet, på instrumentbrættet osv (mest aktuelt for bilister).

Kommentér på:
Klip for håndholdt mobil.

Annonce