{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Michael F
Michael F
Tilmeldt:
16. nov 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Skal man betale afgift for at registrere en mc efter den har været afmeldt {{forumTopicSubject}}

Hej MCG
Jeg skal til at købe MC, men når jeg har købt den afmelder jeg den, da der går noget tid før jeg kan køre på den. Når jeg engang skal (om)registrere den igen, skal jeg så betale afgift på den?
Tak på forhånd - og beklager hvis det er et super dumt spørgsmål


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man betale afgift for at registrere en mc efter den har været afmeldt
  • #1   2. apr 2020 Den er med dansk reg.atts ikke ?
    Hvis den er og du aflevere nr pladen. Altså afmelder den. Skal den til syn før du kan få nr plade igen. Og det koster kun synet og nr. pladen.


  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   2. apr 2020 Den er med dansk reg. attest og er registreret lige nu, så det jo super. Tak:)

  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #3   2. apr 2020 Hvad koster synet typisk?

  • #4   2. apr 2020 Så vidt jeg husker omkring 500

  • #5   2. apr 2020 300,- hos LB syn i det sønderjyske.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #6   2. apr 2020 Plus nummer plade

  • #7   3. apr 2020 Så vidt jeg husker skal en MC først til syn efter 5 år og mener at det samme må være gældende her: Altså skal MCen være over 5 år før den skal synes ved ny indregistrering.



  • #8   3. apr 2020 Uanset cyklens alder, så skal den til syn hvis den har stået uden nummerplade i mere end et år.

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #9   8. apr 2020 Jeg forstår ikke, hvorfor du vil købe den før den afmeldes - det koster dig jo omregistreringsgebyret lige ud ad vinduet + kr. 60,- for afmeldingen

    Køb den og lad istedet sælger beholde nummerpladen, stå for at afmelde den og evt. betale afmeldingsgebyret.

    Når du så vil registrere den igen og du kan gøre det inden et år siden sidste syn - så skal du kun betale for en ny nummerplade og du har således ihvertfald sparet omregistreringsgebyret smiley

    Du kan spare endnu mere ved at købe en cykel, der har danske papirer (dvs. at den tidligere har været indreg. i DK og du kan fremsøge den i nummerpladeregisteret), men som pt. er uindregistret og uden syn - der er nemlig ikke så mange købere til sådanne cykler, da det ikke er alle, der kan skrue selv og derfor er de som regel noget billigere - og når du alligevel ikke vil have den indregistreret straks, har du rigelig tid til selv at gøre den klar til syn.


Kommentér på:
Skal man betale afgift for at registrere en mc efter den har været afmeldt

Annonce