{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

ny mc til daglig transport ca. 50 km hver vej. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg er i den situation at jeg skal skifte job og jeg nu får længere til/fra arbejde.
Jeg kommer til at skulle kører 50 km hver vej, hvor af 25 af dem bliver motorvej.
i den forbindelse er jeg inde på at skifte mc til noget meget nyere og så bruge den så meget som muligt da alt er nemmere på den i forhold til at komme frem og tilbage og parkering!

Jeg elsker at kører mc som kan køre i sving og som er let og agil! topfart er ikke vigtig for mig så længe den på papiret kan rende over 200. ikke fordi man skal køre så stærkt, men hvis topfarten er for lav, har de en tildens til at blive irriterende at holde på motorvejs hastigheder længe af gangen.

Det er vigtigt at mcen IKKE er en dessideret touring maskine, da hverken udseende eller vægt på sådan en er noget for mig smiley

Jeg har selv kig på:
KTM 790 duke
Kawasaki z900
Susuki gsx 1000s
Aprilia Tuono 1000v4 (brugt)
Ducati monster 821
Yamaha mt09 (måske sp)

I må meget meget gerne komme med for og imod, evt. alternativer i samme klasser, samt personlige erfaringer i forhold til om de vil kunne holde til dagligt brug på den måde osv, og om vedligehold osv. og nej, i behøver ikke skrive det gængse "ud og prøv" svar, det ved jeg godt jeg skal smiley men det er input i forhold til de øvrige ting jeg savner smiley

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny mc til daglig transport ca. 50 km hver vej.
  • #1   28. apr 2020 Nu skriver du godt nok at du ikke er til touringsmaskiner.. Men synes stadig at du skulle overveje at prøve yamaha tracer 900, når du skal pendle så mange kilometer hver dag smiley

  • #2   28. apr 2020 Theman: det har også overvejet, men den bliver for høj smiley jeg er imponerende 170 cm lav, og tracer en passer mig bare rigtig skidt smiley

  • #3   28. apr 2020 Gsxs 1000 f eller som min, du får også 5 års garanti det værd at tage med.

  • #4   28. apr 2020 #1 jeg stemmer i med 09 tracer eller 07 smiley

  • #5   28. apr 2020 Christian: gsxf kommer ikke til at ske ?? jeg kan simpelthen ikke fordrage den frontkåbe smiley

  • #6   28. apr 2020 #4, jeg har prøvet 07 både tracer og alm. Og den kører mega hamrende godt, men er i tvivl om jeg bliver træt af de "få" hestekræfter i længden smiley

  • #7   28. apr 2020 Stemmer også for mt09, den er let, tilpas mange hk, god garanti, mange billige kilometre især når du vil pendle. Ktm`en taber meget værdi hvid du kører meget og den er ikke fantastisk på motorvejen. Tuono`en taber også en del, måske ikke hvis den er brugt men det er en bølle.
    Suzuki`en og kawa`en er tung.


  • #8   28. apr 2020 Ja Tracer 900 kræver sgu en hvis højde, er perfekt til mine 1,9.
    Gode bud du har og den sjoveste er klart den Tuono, men lige eksotisk nok til jeg ville binde an med en brugt til daglig transport.
    KTM 790 duke, det er sgu for meget en pind til behagelig transport.
    Kawasaki z900, fin maskine et godt bud!
    Susuki gsx 1000s, aldrig i livet en Suzuki de er bygget af kinesiske børnearbejdere af gamle vandrør og natpotter.
    Ducati monster 821 for eksotisk til daglig transport.
    Yamaha mt09 (måske sp) prøv en det er en perle af en motor, er ikke et overflødighedshorn af hestekræfter, men kører simpelthen forrygende.


  • #9   28. apr 2020 Hmm. Prøv en nc750 med dobbelt kobling, og du går ikke tilbage til alm. gammeldavs maskine igen.. en sand fornøjelse at pendle på..!
    Du kan motorbremse senere og gi gas langt tidligere ud af svingene.. og gear skiftet sidder i skabet ikke bare hver gang men hvereneste gang.. stor køreglæde..!
    De kombinerede bremser gør også der kan bremses hårdt i sving, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt.. smiley
    Skal køres som en swheizerkniv.. lad den gøre arbejdet..! smiley


  • #10   28. apr 2020 Ikke for at komme med anbefalinger til den ene eller anden type motorcykel, men en Tracer 07 med 75hk har altså en topfart på over 200 km/t (især med en kører der ikke er i den tunge ende), og ved motorvejskørsel burde den have masser af overskud helt op til over 160 km/t og mere til (hvor kørekortet begynder at komme i fare, hvis man lidt for tit kommer derover).
    Når det drejer sig om pendling, skal man sikkert også tænke lidt over tankstørrelse og benzinforbrug.


  • #11   28. apr 2020 Det skal også siges at af de nævnte har jeg prøvet mt09, gsxs 1000, monster 821.

    Mt 09 - elsker den, men har kun prøvet den første model uden hjælpemidler, elsker den bøllede karakter og siddestillingen!

    Gsxs1000 - mega fed lyd, brøl stærk motor, jeg er ikke helt fan af samlekvaliteten, men der er meget cykel for pengene.

    Monster 821 - mega fed, lækre køreegenskaber, lækkert tft display, mangler lidt power.


  • #12   28. apr 2020 Jeg gad ikke køre 2 x 25 km motorvej hver dag på min Duke 790..... Jeg gad godt de 50 dage hvor vejret er fantastisk og fuglene synger. Men som daglig transportmiddel er der ingen vej udenom tracer og lign modeller, Er det sjovt,bøllet og frækt så virker det ikke når Det småregner og blæser en halv pelikan ...

    Hvis penge ikke var noget problem ville en bmw gs1250 gøre dig lykkelig smiley


  • #13   28. apr 2020 jeg har en 690 supermoto fra 09 som egentlig er den samme som en duke bortset fra sæde/frontkåbe/lygte.

    og den er ikke behagelig på motorvej


  • #14   28. apr 2020 #13: Nej det er egentlig ikke den samme. Det er Duke 790 han spørger ind til.

    Hvis hverdagspendlingen skal mere i højsædet, men den stadig skal underholde på omvejen og om søndagen, ville jeg kigge efter en Kawasaki Versys 1000 eller Suzuki DL1000 Vstrom fra årgang 2014 og frem.

    Nej de er ikke så rå og bøllet som de andre du har i tankerne, men de er en prøvetur værd alligevel.


  • #15   29. apr 2020 Tror jeg vil overveje en med kardan træk,
    minimal vedligeholdelse...
    Jeg kører vfr1200 f med Helibars, vanvittig hurtig og sporty....stabil på motorvejen...
    perfekt kompromi (sport-touring)
    Olie-filter skift tar 30 minutter...
    Olieskift i kardan tar 20 minutter..(18000 km)
    Den vejer 267 kg (wet) men det mærker man kun i perlesten... fantastisk vægtfordeling og meget nimble...brugtpriser er meget attraktive og kvaliteten er i top...VFR 1200f fik en hård medfart ved introduktionen...tanken var for lille (18,5L)
    for lidt elektronisk gadgets, samlignet med BMW...
    Prisen...(290.000 kr)
    Lidt for tung på baner....
    Kåbe design....

    Men heldigvis er der også flere gode reviews!
    Fantastisk Bike smiley og totalt undervuderet.
    173 HK...129 nm.
    0-200... 8,9 sekund.... 207kmt i 3 gear.
    1/4 mile 10,30 sekunder..
    Topfart begrænset til 260kmt...

    Jeg var på rullefeldt for en uge siden.... scorpion slip-on potte og standard luftfilter og en boosterplug...
    158 HK på baghjulet og 128 nm...

    Amen....god jagt smiley og nej, min raket er IKKE til salg.





    profilbillede
  • #16   29. apr 2020 Yamaha XT 660 måske. Den kan lidt af hvert.

  • #17   29. apr 2020 Vfr 1200 er slet ikke mig! Den er super flot og køre helt sikkert sindsygt godt! Men vægt og størrelse spiller bare en kæmpe rolle for mig, og både Vfr, kawasaki versus 1000 og dl 1000 er for store og kluntede efter min mening og til det jeg vil bruge dem til smiley
    Og xt 660 har jeg kørt ved flere lejligheder, mega sjov søndags cykel, men der ville jeg hurtigt mangle kræfter og den ville blive kedelig smiley


  • #18   29. apr 2020 Versys 650 skulle kunne alt smiley

  • #19   29. apr 2020 Hvad med en Honda CBR 600RR 2007-2009 ?
    155 KG !!!!! måske den bedste CBR 600 Ever.


  • #20   29. apr 2020 Triumph street triple ? Let og stærk, ingen unødvendig plastik.

  • #21   29. apr 2020 #17: Har du prøvet en Versys 1000 eller Vstrom 1000?

  • #22   29. apr 2020 Ikke versus, hverken 650 eller 1000, men v Strom både 650 og 1000 ja. Den var slet ikke mig. Jeg syntes at siddestillingen var dybt mærkelig, når jeg er vandt til at sidde lidt i "angrebs" position hele tiden smiley
    V Strom der sidder man jo nærmest som i en sofa smiley


  • #23   30. apr 2020 Triumph street triple er heller ikke et dårligt bud.. Der får du meget mc for pengene.. det er en naked bike, som er sindssyg sjov i sving, og er meget let. Oog du sidder forholdsvis oprejst .. Og den passer fint til din højde. Du kan altid smide en vindskærm på, hvis du bliver træt af at æde kilometer med hovedet hængende :P'

    Eneste minus i mine øjne er de krabbe lygter, men det er jo bare en smagssag


  • #24   30. apr 2020 #19 - cbr 600 er røv lækker og kører mega godt, men jeg er bange for jeg bliver træt af den kørerstilling hver dag frem og tilbage smiley derfor vil jeg helst have en med mere opret kørerstilling og lidt mere bølle karakter smiley


  • #25   30. apr 2020 #23 - ja den er også højt på min liste.
    Umiddelbart er de største ønsker helt klart mt 09 (helst sp!) den nye z900 med hjælpe pakker og lækkert tft display, og street tripple!

    Men de skal selvfølgelig prøves og gerne en lidt længere tur så jeg finder ud af om de er til at kører langt på smiley


  • #26   30. apr 2020 Du kan jo slå 2 fluer med et smæk og tage til Stevens MC på amager og prøve både z900 og street trible. De har både Kawasaki og Triumph, og Fisker på Frederiksberg har Yamaha MT09..

    Hvis du prøver alle 3 samme dag, så kan du i hvert fald lave udelukkelse metoden med frisk erindring


  • #27   1. maj 2020 #26 - det tror jeg jeg vil gøre, det er den eneste rigtige måde at teste det på:)
    Men jeg ville dælme også gerne prøve den duc 790, bare for at være helt sikker på at det ikke skal være den smiley
    hvor kan man prøve sådan en på sjælland? ? smiley


  • #28   1. maj 2020 27 Jensen i Nordsjælland forhandler KTM. de har nok en stående smiley

  • #29   1. maj 2020 Hvis dit hjerte banker for en bøllefrø, men dit behov er en pendler. Så må du IKKE prøve en 790er... Du er solgt efter 2 km. Den er SÅ uartig smiley smiley smiley smiley

  • #30   1. maj 2020 #29, det er også hvad jeg kan læse mig til smiley jeg elsker bølle bikes! Men hvis den ikke er til at holde ud at køre på, så er det nok ikke lige den det skal være smiley

  • #31   1. maj 2020 Så prøv også lige den Tuono, den trækket dæleme også igennem.

  • #32   1. maj 2020 Tuono føles som en Harley når man kommer fra en duke 790 smiley

  • #33   1. maj 2020 Ja men med en motor der trækker!
    En KTM 790 vil være noget jeg risikerede der ved en fejl sad mellem ballerne når jeg gik ind på kroen.


  • #34   1. maj 2020 Eller sagt som Duke føles som en Suzuki FZ 50 når man kommer fra en Tuono smiley


  • #35   3. maj 2020 jeg ville nok vælge en nc750 med DCT,

  • #36   3. maj 2020 Nu er jeg altså typen der godt kan lide der sker lidt, også med følelserne når man kommer op på nakken af en mc, og der tror jeg simpelthen den nc 750 med automatgear ville hive alt livsglæde ud af mig, sorry smiley

  • #37   3. maj 2020 fair nok, jeg tænker mere efter pendler egenskaber. Billig i indkøb, så lav afskrivning pr km, laaangt på literen, billig forsikring og mere afslappende pga DCT og et nemt sted at smide hjelmen.

    Har selv pendlet på en uegnet mc, dens fejl blev hurtig tydelig når man kører på den hver dag til arbejde, selv i regn vejr


Kommentér på:
ny mc til daglig transport ca. 50 km hver vej.

Annonce