{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

knastkædestrammer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har læst at man kan udskifte den automatiske knastkædestrammer på de gamle Honda cbr 600 f1 fra årgange 87 til 90 med en manuel knastkædestrammer ham der skrev dette sagde det var rigtig lækkert pga man er fri for at høre på den og så har jeg overvejede det og vil lige høre om det er dyrt og er det dumt eller skadeligt på motoren på sigt

Kommentarer på:  knastkædestrammer
  • #1   26. jun Som jeg har forstået det, skal man være meget påpasselig med ikke at stramme den for meget, men det er kun noget jeg har læst. Jeg har altid brugt automatisk til de cykler jeg har haft.

• #2   26. jun En automatisk fungerer nu ellers ganske fint, så længe guiderne ikke er slidt ned. Dem der skifter til manuel gør det som regel fordi deres guides er slidt eller kæden har strukket sig. Og det er bare symptombehandling.

• #3   26. jun ok tak Andreas

• #4   28. jun Jeg gjorde det på min cbr 600 fra 1992 jeg en gang ejede. Det virker fint.
    Ape knast kæde strammer brugte jeg.
    Cbr 600 var kendt for at rasle i kæden ved lave omdrejninger når den havde gået 50.000 km
    Jeg har også monteret en knastkædestramer på min nuværende cb 750 fra 1976 .
    Hvis man spænder for hårdt kommer der en turbinelyd hylelyd og man drejer gevindet en halv omgang tilbage. Når man montere første gang drejer gevind til man kan mærker den har kontakt med knast. Start mc hør om den rasler giv den en halv omgang.start igen er raslelyd væk er den justeret.
    Det går ud på lydt og juster. Der er også nogle youtube videoer du kan se om knastkæde strammere.

• #5   28. jun tusind tak for du gad dele din erfaring og viden Kennet

jeg har lagt mærke til min knastkæde sommetider rasler i nogle sek når motoren startes og så stopper det så igen efter nogle sek og det er vel meget normalt men i sidste uge stoppede det faktisk ikke da den stod og gik i tomgang
    før jeg slukkede motoren og da jeg startede den igen var det væk hvad kan det skyldes jeg har startet den flere gange siden men den har så ikke gjort det siden det er en gammen cbr 600 f1 årgang 87 til 90 modellen

• #6   28. jun Jeg har lige skiftet knastkæde, guider og strammer på min cbr 600 f2. Kæden var strukket. Så jeg er fuldstændig enig i at montering af en manuel strammer kun er symptombehandling. Det ævl mange mennesker kommer med om at den original knastkædestrammer er noget lort passer ikke! Problemet ligger i at kæden bliver slidt og dermed bliver for lang således at den ikke kan strammes nok op. Hvordan løser man det korrekt? Man skifter kæden. Ja det er små dyrt, men det virker.

Kommentér på:
knastkædestrammer

x