{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

KTM 250 EXC 2T 2007 EKSTREM BRÆNDSTOF FORBRUG {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ville lige høre hvad pokker der går galt her. Svømmer står ud for der den skal men alligevel bruger min ktm 17 ltr benzin med 2% 2t olie på 3.5 time
Den bruger over dobbelt så meget som min makkers 300 exc fra 2013.
Og den spilder ikke :s

2007 36 mm lectron 2013 38 mm lectron
2007 vforce 3 membranhus 2013 vforce 4 membranhus
Begge rød powerventil og stillet ens med ca 1.5 omgang fra fuldt ud.
Begge fmf gnarly forrør
2007 std bagpot 2013 std 6days bagpot.
Begge 2%

Kommentarer på:  KTM 250 EXC 2T 2007 EKSTREM BRÆNDSTOF FORBRUG
  • #1   8. sep Hvad siger specifikationerne fra fabrikken?

• #2   8. sep lectron er ikke en orginal karburator så pas der hvertfald et eller andet galt den vil ikke reagere på tomgangsskruen heller kun når man trækker i gaskabel den reagere. til tider går den ud andre gange står den højt i tomgang.

• poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 45
    #3   8. sep Min gasgas ec 300 æder 9 liter på en time og 15 min. så det lyder da ikke så galt smiley

• #4   8. sep vanvittigt man, der er godt nok flere der siger de ældre 2 taktere de bruger vildt meget inde på ktm talk også.
    så kan det godt svare sig ligge en nyere motor i da smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 256 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 124 Svar: 19.835
    #5   8. sep Nyere motor passer ikke bare i. Når de skifter model, flytter de altid et par beslag eller laver bredden på blokken om, eller laver om på noget andet. De er desuden tæt på umulige at finde brugte, i god stand. Regn med at købe katten i sækken - og regn med at blive skuffet hvis du gør det for benzinforbrugets skyld. smiley

Mulige forklaringer:
    Det har noget med din kørestil at gøre. Hver gang du er oppe og ringe, tager den for sig af retterne. En 300 Skal langt fra have det samme gas for at lave det samme stykke arbejde som en 250.

Hvordan står jeres powerjets til sammenligning? Hvis du er konstant på powerjetten og han ikke er, og din er mere åben end hans, er det stort set hele forklaringen.

Er din nål korrekt til cyklen? Den skal ikke være "stort set" - den skal være 100% korrekt... Er den ikke det, er all bets off... Så kan du ikke regne med en skid. Der er en englænder der sælger dem - han skal nok stille de relevante spørgsmål, så du får den rigtige.

Hvilket terræn bruger du den benzinmængde i? Tungt vådt sand koster mere end knastør stubmark.

Hvad vejer han og hvad vejer du? Din vægt har meget at sige på så let en cykel. Jeg har en tung fantastisk indsprøjtnings 450'er, som ALTID agerer reservetank for mine medmennesker på Rumænien turene. På samme tid som 250/300'erne bruger 11-13 liter, har jeg brugt 6-7 stykker. smiley

Hvilke dæk, hvilke dækbredder og hvilket dæktryk kører i med? Om man kører med et bredt (140) fladt dæk eller et smalt (110) hårdtpumpet dæk, gør en verden til forskel for hvor ofte man griber hårdt i gasrullen, som jo er det der koster en masse benzin...

Hvis den står ustabilt i tomgang - dvs hvis ikke den falder til samme sted hver eneste gang du slipper rullen, er der en utæthed du ikke har fundet. Find den før du bruger mere tid på noget andet. Falsk luft er en bitch på totaktere...

Ja der er mange flere ting end dem jeg har nævnt, men det bliver du hurtigt træt af at læse om... smiley

• #6   8. sep jeg tror jeg måske er ude i at den lectron der sidder på min ikke er tilkøbt den maskine jeg har.
    vi prøvede smide 38 mm lectron over på min maskine med den nål jeg har i 36 og så virkede den upåklageligt.
    ved ik om der findes en rep kit til en 250 exc et stedser også ud til den mangler en pakning.
    der sidder heller ingen fjeder ved svømmeren som der normalt gør på andre er det normalt?
    mht nålestørrelse syns kun jeg kunne læse 1 2 3 på den.
    har haft en mekaniker til kig på det og finindstille men det er stadig max lort.
    gasresponsen dør den ik men næsten i starten hvor den så kommer. til tider hakker den midtvejs andre gange lyder det som om den drukner.
    men jeg kan ikke lave en 180 graders vending uden den brokker sig heller.
    ja selv en mikuni karburatoe er squ nemmere og have med og gøre syns jeg lectron ser simpelt nok lavet ud men puuuuha når det fucker så fucker det godt nok max.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#7   8. sep Den er langt simplere og virker bedre end en Mikuni hver dag i ugen, men med så mange andre ting, kræver det at man forstår den.

Anden nål - så skal du bare se.

• #8   9. sep sådan som jeg fornemmer det så tror jeg at du har en utæthed omkring indsugning, de lectron er de ikke nærmest selvjusterende på alle punkter?

kan der fåes et rep kit til den karburator så havde jeg købt det og så bare for at være helt pervers flydende pakning omkring pakflade på membran og studs

må sige jeg syntes 17 liter på 3,5 time lyder meget godt, min 380 den kan tage 4 liter på 15 minutter

lad os sige at du i gennemsnit kører 60 km/t i 3,5 timer så har du tilbagelagt 210 km det er et benzinforbrug på 12,35 km pr liter syntes ikke det lyder så tosset på en 2 takt

• #9   16. sep Blir hvertfald gået igennem nu smiley
    Choker fjeder var smadret.

profilbillede
  • #10   17. sep Tak for inputsne fandt problemet smiley
    https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/14120-fandt_problemet_

• #11   17. sep

profilbillede
  • Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004