{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Lara F
Lara F
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 15

Syn - er det stadig kun ved ejerskifte {{forumTopicSubject}}

Halløj i MC'skuret smiley

Jeg har ikke haft MC i et par år og overvejer nu en billig maskine da min bil er ved at stå af.

Er det stadig sådan med motorcykler at de kun skal synes ved ejerskifte?

Jeg overvejer en virago 250 fra 1996, en YBR 125 Costum fra 2009 eller til sidst en Savage 650 fra 2000. Sidstnævnte er favoritten.. meeeen, noget dyrere.

Glæder mig til at blive en del af folket igen smiley

Kommentarer på:  Syn - er det stadig kun ved ejerskifte
  • #1   11. sep Jeg kender ingen af maskinerne men ville uden at blinke vælge 650 kubik. Der er et ret stort spring ned til 250 og alt andet lige vil det give meget mere afslappet kørsel.

Iøvrigt flot at jeg ikke svarer på spørgsmålet.... nå men hvis det er mindre end 2 år siden den sidst blev synet, skal den ikke synes ved ejerskifte når cyklen er mellem 5 & 10 år gammel. Over 10 år slipper man kun for syn ved ejerskifte, hvis det er max 1 år siden sidste syn.

• #2   11. sep Ja, syn er kun ved ejerskifte.
    Hvad er budgettet på? Savage 650 kan godt findes til samme pris som nogen tror deres XV250 er værd

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#3   11. sep Tak for svar. Det ville glæde mig meget at slippe af med syn hvert andet år! Endnu en grund til at komme tilbage til tohjuleren smiley Og jeg kan dæleme godt forstå jeres begrundelser for at vælge 650 kubik. Det har jeg haft før og finder størst glæde i.

Savagen koster 1000 kr. mere i forsikring om året og bruger mere benzin. Den som jeg har råd til koster 18400 kr. Har kørt 34.000 km og ser ikke helt frisk ud. Jeg kunne godt blive bange for vedligehold og reservedelspriser. Til gengæld står den hos forhandler. Så det må give en smule tryghed (måske?). Hvor fx. YBR er nærmest ny og i top stand. Den har kun kørt 6000 km og ja, så er der absolut INGEN køreglæde. Det er bare fra a-b. Men der bliver ro på pengepungen smiley Det har desværre en meget stor og nødvendig værdi for mig.

• #4   11. sep https://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/ls-650/til-salg/200309

Og der står en ved MP på fyn.

Men selvfølgelig skal tingene hænge sammen så god fornøjelse uanset valg!

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#6   11. sep Tak for jeres bud på en savage smiley Jeg har allerede surfet igennem guloggratis, dba osv. og set alle de nuværende. Jeg er mest fan af at købe hos forhandler, men kan forstå på nogen at deres halvårlige garanti ikke er til at regne med.
    Omvendt har jeg haft røven i postkassen et par gange ved privatkøb.

• #7   11. sep En lille krølle:
    Står cyklen uden nummerplade og den ikke er synet inden for de sidste 12 måneder, skal den til syn uanset cyklens alder.

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#8   11. sep Tak Matthias! Det var en vigtig krølle smiley De har heldigvis alle tre plader på, men hvem ved hvad jeg ender med at vælge smiley

• #9   12. sep Jeg har en Savage. Nu ved jeg ikke hvad 650ccm du har haft før men den kan ikke sammenlignes med en SV650 f.eks.
    Savage er 1 cylinderet og har 31 Hk.
    Når det så er sagt så er jeg super glad for min.
    Det er en 2003 og jeg har haft den i 5 år. Jeg har haft en fejl på den, det er benzinhanen der ikke åbner så godt af sig selv ved vaccum længere, så har måtte køre på PRI. Men nu skifter jeg den.
    Savage er lavet fra 1986 til 2019 så vidt jeg ved så den er til at finde dele til.

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#10   12. sep Hej Mupersule, tak for input omkring Savagen. Jeg havde en Honda Shadow men solgte den da jeg skulle ud på en længere rejse. Det er jeg sådan set glad for nu, for da jeg prøvede savagen faldt jeg pladask for dens tyngdepunkt og lethed. Den er som skabt til mig. Så jeg håber et eller andet sted at jeg kan skrabe nok sammen til at lande på en savage så jeg også får køreglæden med i pakken. Godt at høre den har været driftsikker for dig. Det betyder meget!

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#11   12. sep Men forresten - er suzuki dele ikke væsentlig dyrere end yamaha dele? Jeg ved ikke om det passer og husker heller ikke hvor jeg er stødt ind i udtalelsen

• #12   12. sep Aner det ikke...!!!!
    Det er min første Suzuki, efter 4 Yamaha (RD350, XJ600, SZR660, TRX850)og 1 Kawasaki (ZRX1200S).
    Men hvis man ikke har brug for dele, er det jo lige meget.
    Nu ved jeg ikke om du skruer selv, men typisk er det mekanikeren der er dyr.
    Og til en så gængs cykel som Savage kan man finde brugte/kopi dele.

• Lara F
    Lara F Tilmeldt:
    sep 2020

#13   12. sep Jeg skruer desværre ikke selv, men betaler gerne for en lærermester så jeg kan komme i gang med det

• #14   17. sep Jeg havde en Savage, og var meget glad for den, men:
    Den har kun 31 HK, tophastigheden er ikke særlig høj, og den er ikke 'Vollgasfest".
    Du vil finde, at langt de fleste er er til salg har ikke gået ret mange km - Jeg kørte 50.000 km. på min på et par år. Og da var krumtappen ved at stå af, kileremmen hylede værre end når jeg kastererede hangrise, og den var lidt træls.
    Hvis du som de fleste kører nogle få tusinde km. om året, og iøvrigt husker at den ikke skal følge med alle de andre på deres Pan American rundt i Europa, så får du en pragtfuld cykel.
    Indenfor de grænser som motoren sætter styrer den iøvrigt ganske udmærket, og den er decideret sjov på en lille snoet vej eller ned til Stryhns, hvor vi køber vores isvafler her i Esbjerg.

Kommentér på:
Syn - er det stadig kun ved ejerskifte

x