{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Bib
Bib
Tilmeldt:
19. okt 2017
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83

Hvad er holdningen til denne slags saddeltasker {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at købe en GIVI UT806 eller lignende. Jeg har flere mc´er og det vil være rart for mig ikke at skulle fastmontere kasser eller tasker. Det er kun til længere ture med overnatninger.

Men er det fedt eller lort med den slags tasker? Sidder de ordenligt fast og kan de både monteres over det bageste af sædet og bagagebæreren?

På forhånd tak smiley
Bib


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er holdningen til denne slags saddeltasker
  • #1   22. dec 2020 Hvis du har steder på din mc, hvor stropper kan spændes fast, så er den type taske et rigtig godt alternativ.

  • #2   22. dec 2020 det er et godt valg, ellers ville de jo ikke lave dem

  • #3   22. dec 2020 Jeg foretrækker helt sikkert faste tasker monteret på et diskret stativ. De kan afmonteres ganske let. Og så kan man til de fleste få indertasker som man tager med ind. Vil du tage hele den viste taske af og slæbe med op på hotelværelset eller ind i teltet? Hvis ja, så er det efter min mening alt for bøvlet med afmontering og genmontering med diverse stropper.
    Og hvordan under parkering? Her kan alle og enhver åbne tasken hvis ikke der er lås på alle lynlås.


  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #4   22. dec 2020 Gode pointer Matthias H

    B


  • #5   22. dec 2020 Kammerater har brugt det flere gange på udlandsture, mens jeg har slæbt afsted med min topbox. Det kræver lidt tid og mulighed for at spænde den fast hver gang, men ingen problemer når først den er monteret. De har aldrig oplevet tyveri fra tasken, men når det regner bliver den hurtigt træls.

  • #6   23. dec 2020 Ellers så tag et kig på Kriegas tasker - de er supernemme at afmontere - det tager ikke 30s at tage dem af MC'en og nogenlunde det samme at sætte dem på igen (når først de "fastmonterede" øjer er blevet placeret rigtigt).

    https://kriega.com/sports/touring


  • #7   23. dec 2020 Det er sikkert gode tasker , men jeg er mest til faste da de kan låses hvis man skal noget på turen , men der er 1000 meninger om bløde og hård tasker og du skal nok gøre det du synes de bedst og som opfylder. Dine behov God jul

  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #8   28. dec 2020 Tak for svarene. Jeg har besluttet mig for at monterer en GIVI TR52B på min adventure-mc. Så må jeg køre med rygsæk på de to andre cykler smiley

    B


Kommentér på:
Hvad er holdningen til denne slags saddeltasker

Annonce