{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intelligent Speed Assistance
  • #1   4. mar 2021 Det kan man så takke alle de folk der kører for hurtigt for. Det er jo i sig selv også smart nok. Hvis folk nu bare kørte som de skulle, havde vi jo ikke haft dette "problem". Hvis det kan mindske antallet af trafikuheld er det jo en god idé.

  • #2   4. mar 2021 Men hvorfor så sælge køretøjer der kan køre over 200 kmt? Hvor er fornuften i det ?

  • #3   4. mar 2021 Mener du så at køretøjer burde være begrænset fra fabrikken eller hvad? Det ville jo slide meget på motoren og dermed vil køretøjets levetid være væsentlig lavere. En mindre motor ville jo gøre det samme. Så ville de jo køre i høje omdrejninger. Bare fordi du kan køre hurtigere betyder jo ikke at du skal (eller må) køre hurtigere.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   6. mar 2021 #3 - Basalt set er ISA jo en funktion der slipper gassen, når max fart er nået - og max fart er defineret af lokal lovgivning.

    Hvordan slider det mere på en motor at køre med halv gas, og ikke fuld gas?

    Den er du nødt til lige at uddybe... smiley


  • #7   6. mar 2021 #6 Nu mente jeg jo ikke at køretøjet var begrænset via ISA. Jeg talte om produktionen lige nu. Han spurgte jo hvorfor de så laver køretøjer der kan køre 200+ km/t, hvorefter jeg spurgte hvad han så mente de skulle. ISA bliver jo ikke brugt lige nu, så der skulle jo et alternativ til at begrænse motoren. Jeg tænkte på begrænset ligesom neddrosling, som jo skal køre i højere omdrejninger end hvis den ikke var. Høje omdrejninger slider jo mere på motoren ved fx overophedning, lejerne bliver hurtigere slidte, osv. Sjovt nok er overophedning faktisk en af de største grunde til at cylindere går i stykker. Nu tænkte jeg dog på ældre køretøjer og ikke de moderne der kan begrænses elektronisk.

  • #8   7. mar 2021 #7: Tophastigheden på stort set alle biler i dag er elektronisk defineret/begrænset, ikke mekanisk (med enkelte undtagelser).

    ISA (i den form det bliver præsenteret i det ekstremt objektive medie magacin) virker lidt som at skyde gråspurve med kanoner. Selve advarslen omkring at nu kører man hurtige end tilladt er for så vidt fint nok, og det er sådanset også fint nok, og der kan være noget automatik i forbindelse med f.eks cruise control der begrænser til tæt på tilladte hastighed (hvis denne så er registreret rigtigt i bilen, hvilke ikke rigtigt virker til at være tilfældet i dag i ret mange biler).


  • #9   7. mar 2021 Jeg var ærligt ret overrasket over hvor ualmindelig objektivt den artikel var formuleret haha.
    Næsten ligeså objektiv som vores statsmedie fremstår i deres udlandsdækning..
    Prøvede at finde et sted i artiklen hvor der stod hvem forfatteren var, men i manglen derpå må man antage det er repræsentativt for magacins holdninger.
    Ikke at jeg er sådan særlig uenig i udlægningerne.
    Blot forbavset over ubluheden.

    Jeg takker snarere kommentarer som #1 for at vi er der nu hvor man må køre 3500kg bil med 8 passagerer i 3 år før man må køre knallert med 150cc motor.

    Og at vores populister generelt styres af og styrer folk vha folks had til hverandre.
    Had der som sædvanlig bunder i selvindbildt ekspertise i områder som køretøjskonstruktion og færdselssikkerhed


  • #10   7. mar 2021 #9 Jeg kan godt se hvad du mener med at du må køre stor bil før du må kører på en lille 150cc motorcykel, men det blev jo indført fordi at der var for mange uansvarlige unge mennesker der ikke kunne styre sig. Jeg siger ikke at det med A1 er en perfekt plan, men der skulle jo være en grænse. Nu skal du jo også huske at 17-årige kun må kører med en erfaren bilist med mindst 10 års erfaring. Men du har da ret i at det ikke var den bedste løsning, men det er trods alt bedre end hvis de bare lod den nye 18-årige motorcyklist køre rundt på en Boss Hoss. De har jo et ansvar for at holde deres borgere sikre.

  • #11   7. mar 2021 Jeg læser det som at hun jo var iført udfordrende tøj.
    Sikkerhed findes ikke.
    Ligesom perfektion.
    Man kan ikke holde borgere sikre.
    Man kan derimod ære demokratiet og slå den balance mellem frihed og sikkerhed folket ønsker.

    Flertallet har kørt ulovligt i et halvt århundrede nu.
    Idag er det omkring 80%.

    I perioden 2013-2017 var 76% af førerne i knallertuheld over 18 år.
    72% var på lovlig knallert.

    Alligevel snakker rød blok nu gudhjælpemig om at hæve aldersgrænsen for 30km knallert tilbage til 16 år.
    Fordi der lige var en sommer i 2020 hvor der var flere tilskadekomne end de år hvor nærmest ingen kommer til skade.

    Det er populistisk selvsving i et nationalsocialistisk øsamfund


  • #12   7. mar 2021 Dette er ikke en diskussion jeg vil bruge mere tid på. Folk har forskellige holdninger og meninger, og det skal de da også have lov til. Fortsat god aften.

  • #13   7. mar 2021 Bare du ikke arbejder for kriminalisering af de meninger du ikke kan lide
    Så gid du lige så lidt du vil hver gang du finder ud af at dine holdninger er vrangforestillinger

    https://youtu.be/2BKdbxX1pDw

    Fart dræber ikke
    At agere ignorant gør derimod ofte


  • #14   10. mar 2021 Dæleme godt man er så gammel, at man har oplevet den gang, alting var som i det vilde vesten. smiley smiley hvem fanden, gider at køre mc, med fartbegrænser. Og så skulle ligge i kø, efter 50 biler..

Kommentér på:
Intelligent Speed Assistance

Annonce