{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Selvrisiko? {{forumTopicSubject}}

Davs med jer

Jeg er interesseret i at høre, hvor høj en selvrisiko folk kører med, hvis ikke den bare ligger på et rundt 0. Jeg har nemlig selv lige fået kort og cykel, og jeg kan ikke finde ud af om jeg skal vælge en selvrisiko på 0,- eller ca. 5.000,-. Forsikringen koster henholdsvis 4.736,- og 3.368,- for de to muligheder på en MC til cirka 100k.

Hvad tænker I er smartest, og hvorfor? Hvad gør I selv?

Kommentarer på:  Selvrisiko?
  • #1   28. mar Det er svært at råde dig. Er du en klovn der ligger og roder i vejgrøften eller du bor et sted med stor risiko for at cyklen bliver stjålet, så vælg uden selvrisiko.
    Er du den forsigtige type der bor langt ude på landet omgivet af ærlige mennesker, så vælg med selvrisiko.

• #4   29. mar Én ting er HELT SIKKERT; det giver altid GOD bonus at køre skadefrit de første år.
    Med nogen erfaring er der - som regel - ret gode muligheder for at få en atraktiv pris på forsikring og dermed "penge til egen konto".
    Mit råd er derfor; indtil erfaringen er kommet, så kør derefter og spar pengene til andet, for specielt nye kommer altid til at betale for uheldene i form af dårligere forsikringsbetingelser (Forsikringsselskabet kan ALTID pålægge højere selvrisiko mv.)

• #5   29. mar Jeg vælger altid så høj selvrisiko som muligt. Og fravælger kasko hvis køretøjet koster under 100k

• #6   30. mar der kan også være forskel på selvrisk. ved uheld og ved tyveri

• Jack O
    Jack O Online Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 12 Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 19
    #7   31. mar Der er andre muligheder. Fx. Kasko på X tusinde, men med selvrisikosiring ved hærværk, tyveri m.m., så du ikke skal betale i de tilfælde. Det kommer jo også an på hvad det koster at anskaffe en ny mc.

Mange selskaber har 10-20% selvrisiko ved tyveri. Er du villig til at betale det?

• TG
    TG Tilmeldt:
    mar 2021

Svar: 4
    #8   1. apr En selvrisiko på henholdsvis:
    0 kr. = Du kan lave buler og ridser som det lyster dig, men forsikringen kan opsiges fra deres side hvis du får for mange skader e.l.
    5000 kr. = Matematisk set skal du køre skadefri i 3 år og 8 måneder for at den billige har tjent sig hjem. Småskader melder du nok ikke når de er under 5000 kr.

Der kan hurtigt komme skader for mere end 5000 kr. så vil det nok være uklogt at tage den billige det første år.

• D. M
    D. M Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #9   2. apr Jeg har 0 kr. i selvrisiko.
    Har dog ikk haft brug får det endnu.
    Syntes ikke jeg havde lyst til andet.

Kommentér på:
Selvrisiko?

x