{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Asger
Asger
Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 9

Afkorte vindskærm ? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Kan man skære et vindskærm på en Kawasaki versys fra 2016 ( orginalt røgfarvet/tonet) pænt ned så det ikke kan ses? Tænker tape på og stiksav med en fin metalklinge og save langsomt ? Nogen der har erfaring med dette? Vil det revne/flække eller burde det være en smal sag ? Erfaringer gode som dårlige modtages med kyshånd smiley

Kommentarer på:  Afkorte vindskærm ?
  • #1   2. apr Hvis du bruger stiksav revner glaser du skal bruge en fin skæreskive....EVT en dremel

• #2   2. apr Til min TRX 850 købte jeg et flipup kåbeglas. Det larmede helt vildt sammenlignet med originalen. Men farven var fin. Så jeg savede flipup'en af. Det er mange år siden, men mener at huske, at jeg bare gjorde det i hånden med en fintandet dekupørsav.
    Så fandt jeg sådan en u-kant i sort plastic som jeg satte på med silikone inde i bunden af u'et og så bare pressede den på.
    Det blev super godt.
    Kåbeglas har svært ved at splintre, de er mere "seje" i det. Forestil dig at du kører galt, flyver frem i glasset hvorefter det splintrer og så sidder du med sådan en "glas"-spids ind i bughulen. Negativ.

Det her er til 1mm men det findes til forskellige tykkelser:
    https://aag.world/shop/fast-massiv-u-profil-700p.html?gclid=CjwKCAjwgZuDBhBTEiwAXNofRFd8gSfiWNHlWHDofB8MipKPPri9zzAzvUEjzM_fHrr-_Il18U40VBoC1JwQAvD_BwE

• #3   2. apr Har prøvet med både en nedstryger klinge og en dremmel, begge dele var med delvis succes.... kanten bliver ikke på nogen måder pæn, så der skal noget kantbånd på.
    Med skæreskive skal du passe på med at det ikke bliver varmt.

• Asger
    Asger Tilmeldt:
    okt 2020

#4   2. apr MW Jeg har en dremmel men det er sådan nogle små skæreskiver (som en vinkelsliber) og er i tvivl om det ligesom smelter når man skære i det? Derfor tænkte jeg stiksav. Men det skal jo heller ikke flosse. Mupersule, vil det sige kanten ikke blev så pæn siden du satte en kant på? Vil helst ikke have en kant på men det kan jo blive nødvendigt

• Asger
    Asger Tilmeldt:
    okt 2020

#5   2. apr Hmm det lyder ikke opløftende, tror jeg må holde nallerne fra det. Måske en glarmester kan gøre det ?

• #6   2. apr Det er svært at få kanten pæn. Men i dag har jeg lidt mere værktøj, og ville måske slibe den pæn hvis man kunne. Men u-profilen var ok, mener faktisk der var u-profil på original glasset også.

• #7   2. apr Du man nemt gøre det med en stiksav med en fin klinge. Det er lettest at spænde stiksaven fast i skruestikken med klingen opad. Så bare køre stille og roligt, og undgå at den "hopper". Der skal files og slibes efter. Afslut med fint sandpapir korn 1000. Det kan få samme finish som originalt. Jeg har lavet to afkortninger på Givi vindskærm der var alt for høj.

• #8   2. apr Der er forskel på hårdheden af plasten, nogle er lette at save i. Andre vil gerne springe i stumper og stykker.
    En vertikal båndsav med den fineste fortanding så kan det blive så pænt man nærmest ikke kan se det er afkortet.

• Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #9   2. apr Vinkelsliber . . . Og ja det nærmest smelter, det er derfor det ikke revner med vinkelsliber smiley

Du kan forme det lige præcis som du vil have det smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 10 Svar: 1.396
    #10   2. apr Har lavet rigtig mange kåbeglas, ved brug af vinkelsliber
    med en tynd skæreskive, sæt et stykke tape tværs over, og skær efter det,
    Det smeltede brækker du bare af med fingrene, og puds efter med en
    smergel flapper i en boremaskine.

• Asger
    Asger Tilmeldt:
    okt 2020

#11   9. apr Tak for alle jeres input. Jeg prøver med begge dele og ser hvad der bliver pænest inden jeg saver det endelige snit smiley

Kommentér på:
Afkorte vindskærm ?

x