{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

Yamaha xsr 700 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Mit tidligere emne forsvand, ved ikke om nogen skrev noget upassende eller det var fejl 40.
Anyway, har efter søgen rundt på nettet, blandt andet med gode bud fra jer folkens !, fundet frem til Yamaha xsr 700 er lige spot on. Efter hvad jeg kunne læse på nettet så kom modellen i 2016. Jeg fandt et par stykker til ca 70.000kr som passer perfekt da mit absolutte Max er 70.000kr. Begge var selvfølgelig solgt. Kan finde dem til en 80-90.000kr ved forhandler. Jeg er ok med at købe en uden garanti når den ikke er mere end 5-6 år gammel. Jeg har ikke holdt øje med brugtprisen for denne model, lyder 70.000kr ikke ok fair for en 2016 med måske 15-20.000km på tælleren ? Er brugtpriser generelt høje på motorcykler lige pt (COVID-19 effekt) ?

Andre forumemner med "Yamaha xsr 700"
Kommentarer på:  Yamaha xsr 700
  • Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #1   14. sep Ja, jeg tror brugte mc'er og brugte biler er steget lidt i pris. Coronanedlukninger på diverse fabrikker i Østen og EU, samt mangel på mikrochips er vel den største årsag til at der ikke bliver produceret så mange nye mc'er. Og der er stadig mange som har taget mc kørekort i DK det seneste halvandet år. Så udbud/efterspørgsel tæller i sælgers favør.

Derudover er XSR700 en sjælden mc, i modsætning til MT07, så måske betyder det også lidt.

Ellers må du jo forhandle lidt med sælger og se hvor ivrige de er for et salg. Sæsonen lakker jo mod ende, og til næste år er mc'en ældre og måske mindre attraktiv for købere. Så jeg vil slå til inden november/december og hav is i maven når der skal forhandles.

Held og lykke.

• #2   14. sep Måske du har ret, kan jo også være private som vil sælge når der bliver koldt og mørkt, inden forsikring mv atter skal betales.

Jeg har som sagt et budget på maks 70.000kr til legetøj så det giver ikke så meget mening at tage ud og kigge på en ved forhandler da de sjældent vil slå ret meget af prisen og nok heller ikke sælge uden garanti medmindre man er forhandler/ engros.

Jeg har godt set MT07, skulle være samme motor, men jeg synes den virker for lille rent fysisk. Og samtidig kan jeg bedre lide udseende på xsr - smag er jo forskelligt.

Jeg må holde øje og se om der dukker noget op, evt oprette annonce herinde, måske nogle forhandlere kigger med .

Alternativt skal jeg finde en anden cykel men synes det er svært at finde nogen som ligner xsr 700 og har samme lyd smiley

• Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #3   15. sep Enig med XSR700, den er flot. Og generelt har jeg det sådan, at når jeg "forelsker" mig i en mc, som er inden for budget, så er det svært at forelske mig i en anden.

Hvis du ikke spørger en forhandler, så ved du heller ikke om de vil slå noget af prisen smiley
    For nogle år siden købte jeg en Suzuki hos en forhandler i november og han slog lidt over 20% af prisen. Så du kan jo være heldig at finde en sælger som er mør nok. Alternativt kan du jo få syn, hjelm, sidetasker, osv. oveni til samme pris.

Og som lidt ekstra læsning og måske forklaring på de "høje" brugt-mc priser.
    https://nyheder.tv2.dk/business/2021-09-14-pris-paa-brugte-biler-tager-himmelflugt-en-model-er-i-snit-steget-50000-paa-et

God dag.

• #4   15. sep Præcis Joh, når man først stirre sig blind er det svært at få øje på noget andet. Så dog lige hmc motorcykler har en Kawasaki z900rs i grøn til at stå, uhh den ser også fin ud smiley prisen er dog også meget over budget. Og så kan jeg godt lide lyden af xsr med en anden potte monteret for dybere lyd smiley

Jeg kan selvfølgelig prøve at høre nogle forhandlere om de vil sælge billigere, evt uden garanti osv. hjelm og udstyr har jeg nemlig så rigeligt af.

Tak for indsparket og Link til læsning smiley

God dag til dig også.

• #5   15. sep XSR700 og MT-07 er ca samme størrelse fysisk. XSR er bygget over en MT. Motor og stel er i store træk ens

• #6   15. sep Jesper, jeg har godt hørt at motoren er den samme men synes det er 2 forskellige motorcykler, måske det kun er forlygten på Mt07 som gør at jeg synes den virker lille når jeg sidder på den? Synes også sædehøjden og siddepossition er anderledes på xsr. Men måske jeg tager fejl. Som jeg skrev til Joh så har man jo tendens til at “stirre sig blind” smiley

• #7   15. sep #6: Sædehøjden på xsr er 10mm højere. MT har et styr der sidder lavere og længere fremme. Fodhvilernes position er præcis den samme.
    Du kan evt se forskellen på www.cycle-ergo.com
    Hvis du har Z900rs i tankerne, er XSR900 også en oplagt mulighed

• #8   15. sep Jesper tak for link, jeg kender slet ikke Kawasaki z900rs, jeg så den bare tilfældig og den har også det “Old School crossover” look. Ser rigtig fed ud den Hmc har til salg MEN, den er desværre langt over hvad jeg vil spendere. Tænker det samme gør sig gældende for Xsr900, den er vel magen til xsr700 blot med flere kræfter. Men ja, er der en som mangler penge og vil sælge sin 900 for 70.000kr så afviser jeg da heller ikke den smiley

• #9   15. sep De køre begge med cp2 motoren. En helt igennem fantastisk motor som også bliver brugt i min nye mc. Tenere t700.

• #10   15. sep Jacob, Tenere er også bare en fed mc, har selv haft offroad/adventure stilen i overvejelserne da tanken om at kunne nappe en skovsti/grusvej mv. kunne være fedt. Er nok bare kommet til at i dk må man nok ikke køre ret mange steder i skove, stande og så videre… ellers kunne det være fedt. Har selv kørt 125ccm Suzuki motocross i mine unge dage og smelter stadig når jeg ser et par knopdæk smiley havde faktisk overvejet en lille BMW 310gs / Honda cb500x , de tåler ikke sammenligning med de voksne maskiner men de kan købes for billige penge og opfylder nok fint behovet til en lille hyggetur… man burde jo bare have en af hver slags… hvis altså ikke man boede i afgifts dk..

• #11   15. sep Jeg. Prøvede en mt-07 i sommers. Den var virkelig sjov at køre på, men føles lidt lille. Især bredden. Tror det er det smalle styr og så at det er skubbet lidt frem. Men måske man kan hæve den lidt og flytte styret lidt tilbage?

Hvad men yamaha tracer? Ved ikke om det er inden for budget, men en ret populær maskine .

• #12   16. sep Jeg har ikke prøvet en MT07, synes bare design på Xsr taler mere til mig.
    Yamaha Tracer, er det ikke blot en “almindelig” mc med lang forgaffel? Kender du maskinen , er den noget værd i ujævnt terræn? Kan egentligt godt lide designet på den og tror også man kan være heldig at finde en 700 som har kørt lidt km til 65-70.000kr. Er det samme motor som Xsr ?

• #13   16. sep MT07, XSR700, tracer 700 og Tenere 700 kører alle med samme motor.
    Tracer er ikke til terrænkørsel. Det er en (sports)touring maskine med oprejst siddestilling.

• #14   16. sep Tracer er nok bedre til lidt grus osv end mt-07 især fordi man sidder lidt mere oprejst og cyklen er lidt højere.
    Tenere har jeg været meget off Road på og også single trail. Det klare den som en mis.

Men til tet i Sverige kan tracer sagtens, bare dækkene er lidt grove

• #15   17. sep Hmmm… man kommer jo helt i tvivl smiley Var egentligt sikker på xsr700 var sagen - det er jeg også stadig hvis det rigtige tilbud dukker op. Men jo mere jeg tænker over det, kunne være fedt med en som udstråler både det klassiske look samt offroad og faldt lige over feks Triumph Scrambler smiley moderne teknik, 2 cyl , klassisk Triump look og lidt grovere dæk. Den kan helt sikkert heller ikke bruges på trails, men den ligner en mv jeg godt gad at eje smiley må lige Google lidt rundt i weekenden og se hvad markedet byder inden for den slags smiley

• #16   17. sep #15: Så skal man nok heller ikke lede din opmærksomhed hen på en Ducati Scrambler…

• #17   17. sep #16 smiley hellere end gerne Jesper, jeg har jo ikke købt noget endnu. Listen af mc modeller er jo bare uendelig lang ( heldigvis ) og nærmest uoverskuelig så alle tips er gode. Anede heller ikke Ducati lavede en Scrambler, den ser også fed ud smiley Kan være det bliver nemmere at vælge ud fra minus og plus liste når man har pejlet sig ind på lidt flere modeller. Men selvfølgelig ikke alt for mange smiley

• #18   21. sep #15 tak for tippet Jesper, har nu også set nogle film om Ducati Scrambler. Den lyder bare vildt godt med den rigtige potte smiley den er også noteret på ønskeliste, den er desværre bare i den dyre ende (som alt andet jeg finder smiley ) jeg må gå i vinterhi og spare op smiley

Kommentér på:
Yamaha xsr 700

x