{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Købt brugt MC, men glemte fornuften derhjemme - plz hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Alle


Jeg har netop købt en brugt MC og mere eller mindre skippet alt sund fornuft, alle gode forholdsregler og bare sprunget ud i det.
Jeg er slet ikke i tvivl om der er en stor risiko for at det kan komme til at koste lærepenge og jeg skulle have gjort alt anerledes.
Men men men... sket er sket, og nu er det damage control og konstruktive tiltag for at få rettet så meget op på situationen så muligt.

Sagen er den at jeg i går eftermiddags afhentede en MC der drypper lidt olie, som er uden nummerplade, jeg har ikke nogen slutseddel eller andet købsbevis samt at den er "købt" af en via mobile pay som har andet navn end det der står på registreringsattesten som jeg dog fik med. Dog tog jeg et billede af stelnummer og tilføjede mobilepay overførslen med teksten "køb af mc".

Hvad gør jeg herfra?

Mvh
Nybegynderen


Ps. Hvis i hjælper så lover jeg at opdaterer sagen herinde smiley


Kommentarer på:  Købt brugt MC, men glemte fornuften derhjemme - plz hjælp
  • #1   20. sep 2021 Privatkøb - der er INTET at gøre.

  • #2   20. sep 2021 Som OU812 siger er der intet du kan gøre, om du så havde en slutseddel kan du ikke fortryde købet og levere tilbage.
    Købt som beset uden returret.
    Det du kan gøre er at sælge den videre evt til en bedre pris hvis du skal af med den hurtigt og tabet er så dine "lærepenge"


  • #3   20. sep 2021 Er det fordi den drypper lidt olie, og så vil du gerne lade handlen gå retur?

    Hvilken mc har du købt?


  • #4   20. sep 2021 Tak for svar.

    Det er en Jinlun jl 250-5

    Jeg skal vel starte med at sikre mig at den ikke er stjålet - hvordan gør jeg det uden nummerplade?

    Så skal jeg vel for god ordens skyld sikre mig der ikke er gæld i den (selvom den er købt for lidt under 5k).

    Så læste jeg noget et eller andet sted med man kan få dagsbøder hvis man ikke omregistrere inden X dage... men der er vel ikke noget at omregistrere her når det er uden nummerplade?


    ps. Jeg er total bil/mc amatør, og der gik lige katastrofe tanker i den.


  • #5   20. sep 2021 Du skal have hjælp hurtigt, heldigvis findes der effektiv trollemedicin i vore dage smiley

  • #6   20. sep 2021 Du kan slå stelnummer eller seneste reg nr op på www.nummerplade.net
    Så kan du se om der er gælde i den. Hvilket jeg stærkt tvivler på der er.
    Da motorcyklen ikke er indregistreret, er dagsbøder ikke relevant. Den skal synes før den kan omregistreres.
    Jeg vil gætte på sælger har købt den uden plade, og derfor ikke omregistreret. Han har så opgivet den og sælger den videre. Derfor står forrige ejers navn på attesten


  • #7   20. sep 2021 #6 Jesper - Giver dig et par rigtig gode råd og forslag her.

    Tag kontakt til et forsikringsselskab (IF plejer at lave et par gode tilbud på MC) og så er det ellers at få den synet og bestilt nr-plade sammen med omregistrering og så er du kørende på MC!


  • #8   20. sep 2021 Sidste reg. nummer er på registreringsattesten.
    Du har papirerne og kan dokumenterer købet via mobilpay.
    Hvornår den sidst er synet og gæld osv finder du alt sammen på nummerplade oplysninger på nettet.
    Det er noget kineser værk, så forvent følgende : oliespild, rust, løbende udgifter og andre problemer, det er helt normal for en kineser. smiley


  • #9   20. sep 2021 Du har købt en afmeldt kina knallert.
    Og du er ikke garvet.

    Løsningen er simpel.

    Sælg skrottet 500kr billigere end du fik den for.

    Opret bageftr evt en ny tråd, hvor du oplyser om budget og kørselsbehov og beder om bud på hvad du skal købe som første knallert.

    Kineserne er hadegaver.
    Hvis man ikke har erfaring med helicoils, og et værksted som er rart at bruge tid i, så skal man ikke have afmeldte kinesere.
    Og selv hvis man har det, så er kineserne en yderst tvivlsom beskæftigelse


  • #10   20. sep 2021 Hvis du nu maler den matsort og saver udstødningen over så kan du sælge den for det dobbelte smiley

  • #11   20. sep 2021 Altså når du har en registreringsattest på den - så er det din MC .
    Evt restgæld kan du jo så checke op på.
    Se da om du kan få den startet op og når du har liv i den kan du jo overveje om det er umagen værd at syne den.
    Om ikke andet får du jo lidt mere erfaring med MC'er.



  • Sophus H
    Sophus H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 2 Svar: 7
    #12   24. sep 2021 Sæt den ud til storskrald
    Den vil koste dig mere i reparations penge en de små 5K du har givet for den, selvom du havde været super og udlært MC-Mekaniker, ville din time pris i reperation overstige værdiprisen på kinøjser skrammel, har selv haft en Regal Raptor, den rustede op indefra, så sikkerheden for dig selv skal du jo også tænke på.
    NB Det burde være forbudt i Europa at sælge Nylondæk >:(
    Vel køb en ældre brugt Japaner, den går du som regel ikke fejl af. ??;)
    Mvh.
    Sophus


  • #13   24. sep 2021 Stakkels mand, her søger han blot råd og så står svinernene i kø, men så ka´ du nok lære at købe en kineser en anden gang ! smiley
    Men pyt da, held og lykke med den smiley


Kommentér på:
Købt brugt MC, men glemte fornuften derhjemme - plz hjælp

Annonce