{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Kraftig vibrende gearskifte arm Yamaha xj 900 31a {{forumTopicSubject}}

Hej
Har en Yamaha xj 900 31a der ryster kraftig ved gearskifte arm, når jeg skifter til 4 gear omkring 8000 omdrejninger kan det være noget med leje i gearkassen ?


Kommentarer på:  Kraftig vibrende gearskifte arm Yamaha xj 900 31a
  • #1   10. okt 2021 Ville sådan et leje ikke larme hvis det var det??? Bare en tanke...

    Min XJ600 har jeg lige haft adskilt med ødelagt starterdrev.
    Købte den sidste år efter 38 års tørke på den front.... Nå! Men den kørte da fint, og ser pæn ud, faktisk rigtig pæn når man tænker på den er 29 år gammel. Da var også vibrationer, især i fodhvilerne ved alm. hastighed (75-90 km/t) Og lidt her og der... Men en MC er jo "generelt noget bralder på 2 hjul" tænkte jeg. Og ny er den heller ikke.

    Men efter den har været adskilt og nu er skruet rigtigt sammen, altså ikke knoklet, og det der sad løst er spændt. Og det der var overspændt er med det rigtige moment og så videre....
    Ja så kører den sgu rigtig fint, nix mere vibrationer og efter en streg, heller ikke flere "klinke klanke" ting og jeg kan blive ved. Den manglede også det ene udstødningsophæng der nedenunder midten hvor man ikke ser det.

    Der kan rettes mange ting hvis man er lidt omhyggelig, jeg vidste bare ikke så meget om det før jeg skilte den ad. Men ret tydeligt at der er mange ting der skal passe ordentligt sammen. Hvad med transmissionen, er der ikke kardan på sådan en 900 ???


Kommentér på:
Kraftig vibrende gearskifte arm Yamaha xj 900 31a

Annonce