{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.451 visninger | Oprettet:

Afprøve tophastighed ? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil mægtig gerne skyde min MT-09 af.. sådan rigtigt skyde af.

Dog er vores vejnet og de generelle regler i Danmark bare ikke indrettet til at please mit adrenalin-gen.

Så mit spørgsmål lyder:
Hvor og hvordan får man nemmest presset speedometeret helt i vejrs?

Min kammerat der springer faldskærm på Falster, har fortalt at deres landingsbane bliver lukket et par gange om året for dragracing. Kan Google mig frem til https://www.legal-streetrace.dk/
Men kan ikke bruge deres forhåndstilmelding for 2022, den melder bare fejl desværre.

Er der andre lign. arrangementer i danmark/sverige? smiley

Mvh


Kommentarer på:  Afprøve tophastighed ?
  • David N
    David N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 16 MC-er: 7 Svar: 35
    #1   25. nov 2021 Kom ned til mig, her er masser af plads til den slags.

  • #2   25. nov 2021 Meld dig til nogle banedage, der er alle med på at gi den gas... pas dog på.. det er voldsomt vanedannende smiley

  • #3   25. nov 2021 Der meget få landingsbaner hvor du kan nå tophastighed her i DK før banen slipper op. Det afhænger selvfølgelig lidt af hvilken cykel det drejer sig om. Min Royal Enfield vil sikkert godt kunne, da den kun skal lidt op over 130 km/t.

  • #4   25. nov 2021 Jeg tænker det er grunden til du ikke kan tilmelde dig endnu.

    profilbillede
  • #5   25. nov 2021 holbækmotorvejen væk fra Roskilde mod holbæk
    få biler, få broer og få tilkørsler, og dejlig asfalt.;)
    siger ikke det lovligt/ufarligt men hunden skulle skide smiley
    har ikke tal på hvor mange gange min dt175 har været i begrænseren på det stykke :))))))))))


  • #7   26. nov 2021 1# Det ville jeg rigtig gerne. Har mere eller mindre planlagt en tur til Nurnbergringen/Autobahn næste sæson smiley

    2# Følger TrackdayGuiden på Facebook, og venter på at de slår ting op. Skal også ud og mærk nogle sving, selvom det ikke er en racercykel jeg har.

    3# om ikke andet, så får jeg trykket den af. Om jeg når helt op hvor der ikke er mere at hente, er nok svært uden 1km+, men det må blive når jeg drøner til Tysjland til sommer.

    4# Ahhhh ja det havde jeg ikke lige spottet. Tak

    5# Har preset den op på 190 der, men alt over 200 er fyfy, uanset hvor lækkert et stykke motorvej det måtte være smiley

    6# Har fået min MT-09 justeret hos ham, hvis det er Mr. Dyno du henviser til, og set en pæn topfart, men noget andet er selv at sidde på svinet og presse den op hvor det er sjovt smiley Derudover skal jeg have en snak med ham, for Yamahas værksted kan ikke snakke med min MCs computer efter han havde fingrene i den.


  • #8   26. nov 2021 Stå tidlig op en Søndag morgen. Vælg en motorvej der ikke er berygtet for trafik, kør et smut ud af den, se efter om der er fri bane uden optræk til fartkontrol. Hvis der ser fredelig ud, så vender du raketten og fyrer den af.
    Har brugt den metode i flere år når jeg skulle teste.
    Det er selvfølgelig pisse ulovlig, man kan dø af det, man kan miste kørekort og mc og se sig selv omtalt i avisen.
    Men det er en mulighed smiley


  • #9   26. nov 2021 Ligeud og topfart er kun sjovt indtil man har prøvet at køre trackday. Jeg kører med sydskånes emse på knutstorp og sturup. Der når jeg 220 på GPS på langsiden. Det er kun fedt, fordi man får fem sekunder til at puste lidt. Det er svingene der er fede. Jeg kører omgangstider på omkring 1:08 og jeg er blevet kørt fra af en på en mt09 med bedre evner end mig, så de kan godt.. Se at komme afsted til næste år, men pas på det er dyrt og man har aldrig været afsted sidste gang. Kig evt på racing4fun. De er dyre, men klart det bedste sted at starte som ny på bane smiley

  • #10   2. dec 2021 Find en 130 km/t motorvej, det burde række

  • Heinrich W
    Heinrich W Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   2. dec 2021 Kør en tur til Tyskland hvis du Borneo jylland, ellers kør en tur til sverige på motorvejen hvis du er fra Sjælland, med hensyn til banerace så havde jeg ikke taget Racing4fun hvis du vil have topfart, da de kun køre på Knutstorp som er den mindeste bane i hele sverige, der er langsiden ikke så lang, så skal du hellere tage med Zenergy eller Valhalla Racing på Anderstorp der er langsiden over 1 km lang og man kommer ud på langsiden med over 100kmt så der burde du kunne ringe din MT09 ud jeg mener jeg rammer 280kmt på min gsxr1000

  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    nov 2020

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   2. dec 2021 Tag en testtur på motorvejen for at se efter politiet/Fartkontrol. Gør det et sted, hvor der ikke er for langt imellem opkørsel og nedkørsel.
    Når du har checket motorvejen og der ikke er andre trafikanter, er det bare at skyde til den, til du når toppen og så ned og køre pænt igen.
    Jeg gør det jævnligt.
    Selvfølgelig til Max. 130 km/t i dette forum.
    Har hørt fra en bekendt at den kører 312 km/t.


  • #13   2. dec 2021 Tyskland ….
    Så kan du også få bajere og nutella med hjem smiley
    Frankfurt - Vejle, 4 1/2 time, med 4 pitstop smiley


  • Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #14   2. dec 2021 har den digitalt speedo så op ad en mur og vrid gassen det koster et dæk lugter en del men du mister ik pappet

  • #15   2. dec 2021 Folkens husk når I giver fif om Dyno og lignende at den kære lille fætter kaldet vindmodstand ikke medregnes, hvilket for manges tilfælde hiver stærkt ned i reel topfart smiley Held og lykke med at nå speederbegrænsningen år du bliver blæst modsat over 250km/t og derover.

    Bedste reelle forslag er som #1 siger, at arrangere en kort tur ned sydpå og find en ubegrænset strækning udenfor myldretid. De fleste alternativer (såsom trackdays og aflukkede landingsbaner) har sjældent de nødvendige distancer for at komme i nærheden af topfart. Man skal jo også medregne at man også gerne skulle af med farten igen inden den faste grund under dækkene slipper op).

    Synes ikke det hører sig til at foreslå at gøre det på danske motorveje udenom loven. Både for andres skyld såvel som dit kørekort/cyklen. Alle kan blive fristed til at teste musklerne lidt af og til, men at opfordre til tophastigheds-tests er ikke noget der giver mening.

    Men held og lykke med det, og blæs ikke af når du på et tidspunkt når de høje omdrejninger i 6. gear;)


  • #16   3. dec 2021 Jamen er det virkeligt så vigtigt at kende tophastigheden? Man kan jo alligevel stort set ikke bruge den i den daglige trafik.
    Men det er måske for at sige at min er hurtigere end din?
    Find noget andet at prale med. Noget der ikke udsætter andre for fare ved målingen. smiley


  • #17   3. dec 2021 #16 Det er nok lige som en hund i snor, den vil også gerne lige se hvor lang den er smiley

  • #18   3. dec 2021 15# Godt indspark, tak for det smiley

    Ved godt at jeg ikke når tophastighed på en dragstrip, men følelsen af fart og næsten ubegrænset fart i det format tiltaler mig også smiley
    Kommer heller ikke til at presse den højt op på danske veje, det er bare ikke det værd at miste kværnen for det.

    16# Om det er vigtigt? Nææææh, ikke synderligt. Er det sjovt og noget jeg har lyst til? Ja for fanden!
    Har heller ikke tænkt mig at prale med det - det ville være dumt, når de hurtigste nemt rammer 400 km/t efterhånden.


  • Karina A
    Karina A Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 8 MC-er: 2 Svar: 5
    #19   4. dec 2021 “Glem” nummerpladen der hjemme, og så ud en onsdag aften. tager ikke mange sekunder smiley

  • #20   4. dec 2021 19# Haha, men det er jo ulovligt Karina smiley

  • Karina A
    Karina A Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 8 MC-er: 2 Svar: 5
    #21   4. dec 2021 Så tag til Tyskland smiley

  • #22   5. dec 2021 19# smiley bad ass Bitch smiley
    Me like

    Hvad er egentlig toppen på en R1’er nutildags ?


  • #23   5. dec 2021 21# Gør jeg også til sommer smiley

    22# 300 vil jeg skyde på.


Kommentér på:
Afprøve tophastighed ?

Annonce