{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.241 visninger | Oprettet:

1000 CC racer føles langsom?? {{forumTopicSubject}}

Ja, det lyder måske skørt.
Men man kan jo blive fartblind.

Mit spørgsmål går så på om man mon også kan vende sig til acceleration? - Og det relativt hurtigt kan begynde at føles "hverdags agtigt", ikke ophidsende og altså "Accelerationsblind" ??

Sidst på sæsonen syntes jeg min ZX10R, der har en Ca. 175 heste og uden væsker i også vejer en Ca. 175.. - Ikke føltes særlig hurtig...

Sådan en cykel er jo objektivt set rimelig kvik.

Så altså kan man blive "Accelerationsblind" ligesom man kan blive fartblind?

På forhånd, tak.
*** UNDLAD VENLIGST SMARTE/DUMME kommentarer, det synes jeg desværre der er en del af herinde smiley
God aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1000 CC racer føles langsom??
  • #1   29. dec 2021 Ja selvfølgelig kan man det. Men nu er det en Supersport, og deres motorkarakteristik gør faktisk også, at de ikke føles så hurtige, især på gaden, hvor du skal køre meget hurtigt før du kan bruge alle kræfterne. På en tusind kan du ikke give fuld gas i første gear, måske ikke engang i anden gear, før de letter næsehjulet, først i 3. Og så kører de allerede over 200.
    Nææ en kraftig nøgencykel føles en del vildere smiley
    Men ellers må du jo bare bytte den til en h2 smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   29. dec 2021 Mere vil have mere.

    Så det er der intet underligt i.


  • #3   29. dec 2021 Så må du da i gang med noget tuning af den smiley
    Det andet dur da ikke smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   30. dec 2021 #3 - Ja eller også skal man bare lade være med at køre så meget ligeud. smiley

  • #5   30. dec 2021 Ja, sådan en maskine tigger om at komme på bane, risikoen er dog (det skete for mig) at når du har prøvet den på bane, så indser du, hvad den er bygget til og kan, og at du aldrig vil kunne nyde hvad den kan på gaden. For mig, jeg kørte aldrig mere på min Supersport på vej, jeg solgte den og købte en banecykel, og købte nøgencykler til gaden i stedet smiley

  • #6   30. dec 2021 Det afhænger også af hvor du kører.
    Og hurtighed er jo ikke en absolut størrelse.
    200 på en landingsbane føles langsomt, især hvis ens øjne er 6 meter over jorden.
    Vinklerne til omgivelserne ændres langsommere end hvis du f.eks. kører 80kmt gennem tæt skov med hop og forhindringer hver fjerde meter


  • #7   30. dec 2021 Som andre skriver så kan sådan en cykel slet ikke udnytte sine kræfter til acceleration inden for lovlighedens grænser.
    Så hvis du kører den optimalt bør du kunne accelerere noget nær hvad der er fysisk muligt op til 150-200km/t.
    Og flere heste hjælper ikke - det gør kun en længere bagsvinger. Men så ryger andre egenskaber ved cyklen.


  • #8   30. dec 2021 Jeg tænker 3 ting. Først som Sajmon siger, find nogle fede sving i stedet for at køre ligeud.
    Derudover er racere ofte højt gearet, og er derfor faktisk ikke særlig hurtige ved alm. landevejs hastighed. Effekten/ max momentet kommer først ved 9.500 omdr. og der er du vel tæt på 150 i 1. gear. Og ja man vender sig til sin cykel og dermed også til effekten.
    Snup en banedag, så vil du opdage, hvor mange parametre der er i spil, når det gælder acceleration....:-)


  • #10   30. dec 2021 Magoo:
    Det med turbulens, vindstøj osv.
    synes jeg godt man kan vende til noget positivt.
    Personligt så tænker jeg sandsynligheden for at jeg mister kortet eller får slået mig selv ihjel er mindre når jeg kører på en cykel uden kåbe. - Da det sætter en begrænsning for hvor stærkt jeg kører. Så det synes jeg er super smiley


  • #11   30. dec 2021 Som jeg allerede har skrevet, så se at få booket bandage i det kommende år, eneste grund til at du vil fortryde det, er at der er aldrig tid, penge eller bandage nok. Jeg anbefaler altid man starter hos racing4fun. De har grøn klasse hvor forsikringen dækker og man får god coaching. Når du er blevet tryg ved banekørsel, dine og cyklens evner, så kan du vælge frit mellem de andre arrangører smiley

  • #12   30. dec 2021 Jeg synes ikke det er fedt at køre på bane på ens gade cykel, man har jo fanme givet 3 gange så meget for den som alle de andre.. smiley

  • #13   30. dec 2021 #12 derfor, racing4fun grøn klasse, der dækker forsikringen. Og når man har fået smag for det, så køber man et banejern smiley

  • #14   30. dec 2021 13: Det var smart :)..jeg har kun prøvet det en gang ovre på Knutstorp da jeg kørte på RD’eren, vi kørte derover og kørte på bane en dag og jeg kunne sagtens fornemme det fede i det, men jeg må sige jeg tænkte mest på ikke at smadre den også fordi jeg gerne skulle kunne køre på den hjem igen jo smiley



  • #15   30. dec 2021 Vejhjælp, så kommer du også hjem selvom der skulle ske noget smiley racing4fun kører kun på knutstorp smiley
    Og helt ærligt, der sker nærmest aldrig noget i grøn klasse, fordi det er så kontrollerede forhold og hastigheden er så forholdsvis lav. Det er kun hvis man selv gør noget forkert. Og når man først ved hvor hurtigt man kan køre, så er der ingen risiko for at man skrider ud med de hastigheder der bliver kørt i grøn klasse. Og så køb en banecykel og lån en trailer, så kan man være mere ligeglad med at bøje cyklen. En fin banecykel koster helt ned til 15000 kr smiley og fanden, jeg gad godt prøve en rd350 på bane smiley


  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #17   5. jan 2022 Har du overvejet, at motorstyringen kan have fejl, så den måske har mistet kræfter ?
    Måske en tur på rullefelt.


  • daniel B
    daniel B Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 11 Svar: 1
    #18   5. jan 2022 Jah det tænker jeg da man kan, men der til vil jeg nu sige at min tidlig gen.1 hayabusa stadig får mig til at ryste lidt når man sådan klemmer okay godt til den ??

  • #20   5. jan 2022 Har selv haft en cykel magen til og løsningen for mig var 2 tænder mindre for forreste tandhjul og 4 mere på det bagerste då vare festen tilbage ??

  • #22   7. jan 2022 Forstå I andre det Henning skriver?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   7. jan 2022 Nej. Jeg forbigår det bare i tavshed. smiley

  • #24   7. jan 2022 Øv det er vist slettet.. Nogen der kan gengive? Jeg bliver helt nysgerrig smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #25   7. jan 2022 Noget med at ham på 1000cc'eren vist kørte for hurtigt og alle andre kørte almindelig hastighed, og så skulle man følge med og have 100hk mindre eller noget.

    Det var ikke rigtigt helt klart hvad der stod. Elendig grammatik kan ødelægge meget.


  • #26   7. jan 2022 Ahh den tror jeg nok jeg faktisk så, men bare heller ikke rigtig forstod, tak smiley

  • #27   22. jan 2022 LOL
    Jeg er glad for at i andre også var udfordret på Hennings skriveri.
    Og det ikke bare var mig der var uforstående..

    Henning Hvis du er derude et sted. - Så skriv du bare igen.
    Det ikke fordi vi ikke vil læste hvad du skriver. - Vi fattede det bare ikke smiley


Kommentér på:
1000 CC racer føles langsom??

Annonce