{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
348 visninger | Oprettet:

Forespørgsel på Synkroniseringsmåler {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Min gode gamle CBR F4 er blevet meget ustabil i tomgangen og ved de lave omdrejninger, og jeg har fået til råds at rense karburatoren, men inden da, vil jeg lige sikre mig at det ikke bare er fordi at systemet nedenunder blot skal justeres med et synkroniseringsværktøj.

Er der nogle der har et liggende som de kan undvære et par dage for en sum penge? smiley Ved godt prisen er sølle 600 kr., men der må spares hvor der kan spares kan i disse dage. Er mere end villig til at betale for at låne det!

Med venlig hilsen

Christian Storgård

Kommentarer på:  Forespørgsel på Synkroniseringsmåler
  • #1   8. maj Nej der skal en rensning til vil jeg mene ud fra din forklaring.
    Det er sikkert længe siden det er gjort sidst, sammen med en synkronisering går den super bagefter.
    Da jeg rensede sidste år stod mine blandeskruer total uens som et stakit ved vesterhavet.... Sådan en rens og synkronisering kan mærkes....Det virker

• #2   8. maj Som Henrik skriver, så kommer du ikke uden om en rens når du alligevel skal i gang - det er et par timer godt givet ud. Derudover skal den selvfølgeligt synkroniseres (og burde faktisk blive det med jævne mellemrum).

Når nu du gerne vil låne - så ville det være en god ide at skrive hvor du opholder dig? Jeg har en liggende du godt kunne låne, men den er i området omkring Randers.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 270 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.289
    #3   8. maj Jeg har flere gange hørt fra "eksperter" at noget skal renses, rengøres, skilles ad, poleres og finjusteres. Kun 1 ud af 10 gange er der brug for at rense karburatorer - oftest er det synkronisering der skal til.
    Jeg havde en eller anden gammel bør inde på værkstedet, hvor 2 forskellige mekanikere havde snakket om dårlig kompression, brændte ventiler, ødelagte karburatorer osv osv... Mener det var en GPZ600 og den havde vist 90.000km på tælleren. smiley

Synkronisering og skift af luftfilter - så kunne den starte kold, starte varm, holde stabil tomgang og alle de andre fantastiske ting en MC kan når den kører som den skal.
    Jeg gider sgu ikke slås med skrøbelige kåbedele, rundede bolte, stive indsugningsgummi'er og møre slanger på en 80'er cykel, hvis jeg kan undgå det.

Jeg har svært ved at se hvorfor karburatorer skal renses hvis der ikke er tilført urenheder, så har man et godt filter på slangen fra tanken, skulle det være fint.

Det er nemt at starte med synk. Hvis det løser problemet, så er alt jo godt. Hvis ikke, så har det ikke kostet alverden at prøve.

Jeg har et sæt du kan låne lige syd for Roskilde. Smid mig en besked - så aftaler vi nærmere. Jeg er på værkstedet idag, så du kan hente dem.

• #4   8. maj Og der har Sajmon helt ret, en synkronisering skal der da startes med. Hvis det virker er du videre.

Prøv det!

• #5   8. maj Ja jeg tænkte også kun på rensnings-delen, når man nu man alligevel går ned og ‘opererer’ - men super! Tak for svar allesammen. Håber sådan på det hjælper, for det er skide irriterende smiley

Ja glemte at skrive hvor jeg bor - jeg bor i Slagelse, så Roskilde tilbuddet lyder umiddelbart helt perfekt!

Det er noget jeg ordner sammen med min onkel, da han er 48 gange bedre på skrueområdet, så vender lige tilbage med noget dato for afhentning af kit.

Er der nogle dele jeg skal ud og investere i som skal skiftes i form af skruer og pakninger??

Mange tusind tak folkens smiley

• #6   8. maj Da jeg rensede karburatorer sidste år købte jeg 4 sæt karburator pakninger komplet. Og det skal du have fat i vil jeg tro.. Mine pakninger duede ihvertfald ikke mere.
    Med hensyn til "komplet" var jeg rigtig glad for mine 2 sæt assorterede o-ringe ved siden af for "komplet sæt" dækkede sgu ik det hele. Der var et par O-ringe ved spjældet der ikke var med blandt andet. Og også oringene der sad på de studser der skal imellem de 4 karburatorer når de samles på række.

Men og rense dem var en god Lørdag, havde ik lavet det før så det tog mig omkring 10 timer for 4 stk.. Men ultralyd tager også tid

• #7   8. maj Fedt Henrik! Tak for gode fif! Mht pakninger, så synes jeg godt nok det er svært at finde. Burde man ringe til en forhandler som kan bestille noget hjem måske? Jeg har endnu ikke haft min cykel til tjek hos en decideret mekaniker, så ved ikke om man kan gå den vej?

Og har vi et bud på hvad en mekaniker tager for at synkronisere? Ham der skulle hjælpe mig har ikke tid foreløbig smiley

• #8   8. maj Jeg gør synkroniserer selv men det ka ikke koste alverden.
    Tank og sæde af, lægges til siden og man er klar til opgaven. Tanken skal så være tilsluttet stadigvæk for den skal være startet .
    Reservedele kan de da som regel få fat på, jeg købte igennem det værksted hvor jeg fik nye dæk på.

Han skulle dog lige hoste lidt fordi jeg lavede det selv, men det gik.
    Ellers køber jeg ved psje engineering, han er super fin og snakke med.

• #9   9. maj Hvis du ikke gider at køre til Roskilde har jeg et sæt i Slagelse du kan låne.

• #10   9. maj Verdensklasse! Må jeg tilføje dig herinde og så lige tage fat når det bliver relevant? Det lyder jo helt genialt smiley Hvor i Slagelse bor du henne?

Kommentér på:
Forespørgsel på Synkroniseringsmåler

x