{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Chris K
Chris K
Tilmeldt:
3. apr 2023
Emner: 1 Svar: 6

Headsæt og App til mobil, Discord eller en Intercom app, hvad tænker du? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige købt et reletivt billigt headsæt Sena smh5, og jeg tænkte på om ikke bare en fx intercom app kan gøre det. - Samt minimum den billigste BT Headsæt i thansen til 299kr.
Jeg kører i en lille klub med ca 6-14 gutter, og nogle snakker sammen, og andre gør ikke. Jeg tænker at hvis man vil være lidt fremsynet, er det ved bare et 'billigt headsæt' og så den fælles kommunikation.
Jeg ved at Discord er en mulighed, men tænker på andre også, fx appen Intercom https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidintercom&hl=en

Det dårlige ved fx discord er at den kræver internet, på de enheder der skal tale sammen, tænker det er helt font de fleste steder i europa?
Men...
Hvad med de steder der ikke er noget net, der er ovenstående App / Intercom den bedste løsning, der taler man sammen via WIFI, som fx den midterste kører med, og så behøver man ikke 4G/5G på mobilen.

Lad høre hvad I bruger og tænker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Headsæt og App til mobil, Discord eller en Intercom app, hvad tænker du?
  • #1   3. jun 2023 Jeg har kun erfaring med intercom specielt til MC brug, hvor højtalere, mikrofon og selve apparatet placeres i eller på hjelmen.
    Det ser ud til, at det du linker til kun virker over wi fi? Hvis man skal have noget, der kører over mobiltelefon, enten med tale over mobilnettet eller via app og mobildata, skal man vel have noget, der kan bruges, når man har hjelmen på... altså med in-ears af en slags der ikke er for store og mikrofon tæt på munden.


  • Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    apr 2023

    Emner: 1 Svar: 6
    #3   3. jun 2023 Hmmm. Ja har købt et headsæt, og det spiller.
    Men jeg tænker hvad for Apps på mobilen man kan ha, nogle der har noget, som de kan anbefale?
    Jeg tænker - som skrevet, at i dk/europa, er det fint med noget system der bare bruger internettet, for det har alle jo, det er bare hvilken App man bruger?

    Og..
    Når man så er uden for internettetes grænser, så kan man fx bruger den app jeg linker til i start, der kan man - hvis man fx er 5 på tur, lade den midterste ha wifi på ens mobil, og de andre så forbinder til den, og så er man jo på det lille lokale net, det kan den app.

    Men hvad har I andre af Apps, til at snakke med sine medkørere ??

    //Chris


  • #4   3. jun 2023 Ja, okay. Én af telefonerne kan have oprettet et mobilt hotspot. Spørgsmålet er om rækkevidden bliver god nok til kørsel? (Et svar fra google siger 65 til 300 feet - googlede på engelsk). Forhåbentlig har andre nogle svar. Jeg mindes at emnet har været oppe før, og én svarede at vedkommende brugte almindelig taletid over telefonen.... hvis jeg husker rigtigt...

  • #5   4. jun 2023 Wifi bruger rigtig meget strøm på telefonen, jeg kender ikke til apps Der kan, jeg har bare alm intercom smiley

  • Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    apr 2023

    Emner: 1 Svar: 6
    #6   5. jun 2023 Jeg har leget lidt med nogle af de Apps der er, og var ellers lidt hook på denne: Two Way : Walkie Talkie
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.selvaraj.twoway.android&hl=en_US
    - Grundet dette varg, var at man ikke skal oprette en konto, men bare starte.
    MEN
    Men har så forsøgt at installere den på min egen, svigerfars og min kones, og på min kan den ikke findes, og den siger at den ikke understytter min mobil fra 2022??
    Og ser at den ikke er opdateret siden okt 2019.
    Så jeg blev lidt skuffet, og kikkede så på den med flest (tommel op) på de forskellige test, og den hedder: Zello PTT Walkie Talkie
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.loudtalks&cjevent=42fb4378032b11ee837900e80a18b8fb
    Den spiller på alle de enheder jeg har prøvet på, så - selv om den kan for meget, så er det nok den jeg vil arbejde noget mere på.

    MHT Wifi bruger meget strøm- Det tænker jeg ikke gør så meget, for hvis man er et sted uden 3G/4G/5G så er mobilen tilsluttet strøm, når man (nok altid) kører med samtale, samt GPS, og så kører man bare smiley

    De 2 her over, bruger bare det net der er på ens mobil, og så snakker man bare..

    Men..
    Kommenter gerne..


  • #7   5. jun 2023 Det her minder mig om en video jeg så om en guts historie med svejseanlæg.

    Den svejser han ville have oprindelig var lige lovlig pebret, så han gik på kompromis og forsøgte hen ad vejen at tilkøbe ekstraudstyr der kunne kompensere for de ringe præstationer. Den utilsigtidede brug medførte overdrevne omkostninger i brug og vedligehold så han solgte grejet igen med et tab, og forsøgte sig med en endnu billigere løsning han måske kunne betale at holde kørende. Resultaterne blev bare værre og værre.
    Efter al for lang tid tog han sig endelig sammen, bed i det sure æble og bought the thing he wanted in the first place. Og så levede han lykkeligt til sine dages ende smiley

    Problemstillingen her er vel at du gerne vil kommunikere med folk der ikke vil kommunikationen nok til at have forberedt sig på kommunikation kørerne imellem.

    Alm små hobbby radioer,, til en pris man kan dele ud af, har nok heller ikke rækkevidde nok til at fungere i terrænet, så jeg tænker ærlig talt at den eneste holdbare løsning er den der også er ønske løsningen.

    Jeg har ingen erfaring med noget i den her kategori ud over smartphonen.
    Jeg har et usb-c headset med mikrofin i ledningen der sidder bag min vindtætte halsedisse så jeg kan bruge den ved lav fart.

    Har dog kørt en hel del fællesture i ukendte områder, med 20 eller flere fremmede der hverken kender ruten eller nogen af de andre.
    Folks maskiner bryder ned og folk farer vild og folk kører tør osv.
    Men kører der en trådholder bagerst. Og sørger Alle for aldrig at efterlade bagvedkørende ude af syne, så er intercom ikke mere nødvendigt end krymmel på vaffelisen ud fra min erfaring at dømme.
    Forhåbentlig kommer starlink til danmark en dag så de deadspots der stadig er bliver dækket, og så bliver det her spørgsmål nok til et oldtidslevn.

    Whatever is worth doing at all, is worth doing well. Bare min 50øre som agnostiker på intercom området.
    Jeg ved ikke engang hvad de koster idag. Men det er nok snart tid til jeg også får noget på hjelmen der ka det hele


  • Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    apr 2023

    Emner: 1 Svar: 6
    #8   5. jun 2023 Liaw.
    Jeg ved godt at kvalitet koster, men at bruge 2500 på et headsæt, hvis et til 1000 kan gøre det.
    Det er ikke funktion i headsættet der gør det i dag, - alle har en mobil, og en app, det er denne app der forbinder os, ikke nødvendigvis et dyrt system, som måske er skudt over målet.

    Finder man ud af senere, at det måske ikke lever op til de krav man har, så kan man jo selv skifte ens system ud.

    Men indtil videre, har jeg fundet ud af at appen: Zello PTT Walkie Talkie
    Og et rimeligt headsæt til 700kr kan man komme langt...

    //Chris


  • #9   5. jun 2023 Hele fidusen ved at benytte en app istedet for et dedikeret intercom, er vel at alle kan tale sammen på tværs af forskellige mærker etc. Hvis 5 MC’ister mødes og beslutter sig for at køre en tur sammen, er der næppe nogen chance for at alle 5 er i besiddelse af et intercom, som kan tale sammen. Men alle kan downloade en app og tilslutte sig en gruppe, eller hvad der nu kræves for at tale sammen.
    Forudsætningen for at det kan lade sig gøre er bare at man enten allerede har et system i hjelmen, der kan kommunikere med telefonen, eller i det mindste har et headset i lommen.


  • #10   5. jun 2023 bluetooth anlæg kan så vidt jeg kan læse tale sammen på tværs af mærker.

    Sena 20s evo er på tilbud til en 1500kr.

    Men ja det løser ikke problemet.
    En holdbar løsning afhænger nok mest af den målgruppe der er tiltænkt løsningen. Folk uden intercom på hjelmen (mig selv inklusiv). Har de en powerbank eller lader på cyklen? Har de et headset der fungerer? Kører i så tæt og i så uobstruerede omgivelser, at folk ikke taber forbindelsen når man kommer over 70 meter fra køreren der har wifi routeren i lommen?

    Går den så går den og i så fald win win.

    Jeg vil bare tilråde at teste grejet og taktikkerne i felten inden der bliver lagt planer med den teknologi der som bærende element smiley
    Vh L


  • Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    apr 2023

    Emner: 1 Svar: 6
    #11   12. jun 2023 Vestjyden: Lige det jeg taler om. Alle har et headsæt, men det er Appen der forbinder de MCister du taler om. smiley
    Og det er her jeg har prøvet nogle forskellige Apps.


    Liav: Ja - hvis det er en App på din mobil, og mobilen ikke er for gammel (ældre mobiler, taber hurtigt strøm) så kan man via App tale sammen. Lige meget om man er mere end 70m/km væk, for det er ens internet forbindelse i mobilen der snakker sammen med andre.
    Et Intercom i bedste forstand er det, selv om det IKKE er lokalt, det kan være alle steder fr.
    Det dårlige er at kører man i bjergene i Nepal, er der nok ikke internet, og så kan de lokale Interkom tage over, fx det som Liav taler om med Sena 20s evo - som netop kan det, og så er max nok 100 meter (ved det ikke)

    Så hvad for Apps bruger I, eller kender nogle der bruger, som måske er gode, dårlige eller bare ok. Nemme eller besværlige eller noget helt andet.

    Og der vil jeg gerne lige forklare i en ny kommentar.


  • Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    apr 2023

    Emner: 1 Svar: 6
    #12   13. jun 2023 Har kikket flere Internkom App igennem, og nogle som jeg har syntes var nemme at gå til, har jeg lagt op som foretrukket, og dem der kan meget, har jeg lagt lige under, for jo mere den kan, jo mere kan man Fumle med den når man kører, og det dur ikke.
    Nogle kan man også sende billeder igennem, og det behøves ikke (igen det skal være nemt at styre og bruge)
    en app, som jeg fandt brugbar, ud fra omtalte kriterier var:
    Two Way : Walkie Talkie -Grøn gul cirkel ikon //
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.selvaraj.twoway.android&hl=en_US

    og

    Zello PTT Walkie Talkie - Orange hvid // 100mio
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.loudtalks&cjevent=42fb4378032b11ee837900e80a18b8fb
    Kan sende lyd fil, når man er offline, og billeder.

    Kikkede også alle de her, og fandt flere, og ud fra dem, udvalgte jeg 2, som er herover.
    https://www.makeuseof.com/tag/best-walkie-talkie-app/
    https://www.lifewire.com/best-walkie-talkie-apps-4177105
    https://www.digitaltrends.com/mobile/best-walkie-talkie-apps/
    https://www.makeuseof.com/tag/best-walkie-talkie-app/
    https://www.androidauthority.com/best-walkie-talkie-apps-android-1055431/

    Ved godt at det ikke er alle der har Android, men regner også med de er lavet til IOS/Iphone

    Kom gerne med kommentarer...

    //Chris




  • #13   13. jun 2023 Kan man ikke bare lave et teams møde med dem man kører med?

  • Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    apr 2023

    Emner: 1 Svar: 6
    #14   13. jun 2023 AI T Jo, i praksis, men jeg mener ikke Teams er den bedste App til lige netop dette.

    Men nogle kunne jo prøve, og se om det fungere??

    Nogle der meleder sig ?


  • #15   14. jun 2023 Det som jeg tænkte ville være et problem, men måske ikke er det, er at have in-ears, ear plugs, eller hvad de hedder, på samtidig med hjelmen, som jo sidder ret stramt og tæt på ørerne og derudover at have mikrofonen af en eller anden slags placeret det rigtige sted. Der skal ikke megen vind til at det kommer til at larme så meget, at det overdøver alt andet. MC intercoms har f.eks. indbygget støjreduktion og lignende, og selv dér skal mikrofonen placeres rigtigt for ikke at drukne i vindstøj.

Kommentér på:
Headsæt og App til mobil, Discord eller en Intercom app, hvad tænker du?

Annonce