1.498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Landmænd er nogle fjolser :-( OPSTØD Landmænd er nogle fjolser :-( OPSTØD

Nu er det gang nummer 7 at jeg har været ved at stå på røv og albuer, i år. Og det er udelukkende landbrugets skyld......
JEG HADER DE F.... BONDEKNOLDE..... smiley
De skulle fanme ha lov til at samle deres tænder op med brækkede fingere.....
At de bare møjer vejene til med alt lige fra jord til lort. Burde der satme laves en lov imod. De har slet nogen omtanke for andre i trafiken. Ikke nok med at ens lækre cykel bilver fuldstændig svinet til. Så er det jo dødsens farligt, fordi at vejen er ligesom en skøjtebane at køre på.
Jeg er som i nok kan fornemme dybt fustreret over hvordan vejene tager sig ud lige i tiden. Og at der er nogle som har så lidt mellem ørene, at de er fuldstændig ligeglad om at deres svineri kan i værste fald kan koste menneskeliv.
Jeg havde bare lige brug for at komme af med et opstød, omkring dette ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Landmænd er nogle fjolser :-( OPSTØD
  • #1   3. maj 2008 Det er der sandelig også en lov imod - færdselsloven....

De skal gøre rent efter sig - de gør det bare ikke.

• NIELS L
    NIELS L Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #2   3. maj 2008 ja de skal jo egentlig sætte et skildt op, og gøre vejen ren om aftenen...

• #3   3. maj 2008 Kan man ikke melde sådan en svinemikkel til polisen ???

Da han jo overtræder færdselsloven !

• #4   3. maj 2008 Lars´R
    Jo det kan du godt

• #5   3. maj 2008 Jesper aka *Trusse*

Jeg er 100% enige med dig,- det er noget forbandet svineri,- hele foråret er man efterhånden nødt til at køre rundt i en blanding af jord og svinepis og svinelort, også kaldet gylle!!!

Man kører en stille aftenstur,- og når man kommer hjem ligner ens cykel noget der har været på en crossbane i regnvejr,- hele cyklen er sølet ind i deres forbandede stinkende lede gylle !!

En skønne dag blir en eller anden slået ihjel pga veje der er indsmurt i pis og lort og jord.. Forbandede EU-bistands snyltende bonderøve!!

• #6   3. maj 2008 ja jeg og også pænt træt af det det er fanme træls

• #7   3. maj 2008 JA, men hvis man vælter i deres lort, hænger bondeknolden på regningen til rep af MC hvis der ikke var skiltet. Hans egen forsikring dækker ikke engang.

• #8   3. maj 2008 Klaus A ( Thisted )

Ja det er vældig,- men det kan godt lade sig gøre uden pis og lort på vejene!!

• #9   3. maj 2008 det kan da godt være at de sørger for at det er kød i fryseren.. men derfor kan de sgu da godt rydde op efter sig

• #10   3. maj 2008 "Klaus A"
    Men hvad fanden skal jeg med brød og kød, hvis jeg ligger i en kiste.
    Jeg har lige anmeldt ham landmanden til panserne. Så må vi se om der sker noget ved det. Jeg tror det ikke......
    For det er jo alle bondeknolde uden undtagelser. som er lige glade med deres svineri.

• #11   3. maj 2008 Og måske undgå at køre ud på vejen midt i blinde sving, så man har en chance for at se dem og deres lort, i god tid og tilpasse tempoet efter det...

• #12   3. maj 2008 Hekto (Ballogna) B
    Det er måske fordi at jeg køre rigtig meget på mc.... 4350 km. indtil nu, i denne sæson....

• #13   3. maj 2008 Gylle er træls at sejle rundt i, men jeg synes at det er værre med de skarpe sten de trækker med ud på vejen fra markerne, jeg har efterhånden skiftet adskellige bagdæk for di at de har været skåret op af flintesten,
    Hvorfor er det også lige at bønderne syntes at de skal køre bigballer m.v. på indfaldsvejene lige omkring kl 8, med lange køer af frustrerede bilister og mcister til følge.

• #14   3. maj 2008 Bønder har en særstatus her i landet hvad angår støtte og landets love..
    En lille historie fra det virkelige liv ::

Jeg kender en dame der en mørk aften kom kørende i sin bil,- pludselig står der en stor fed sortbroget malkeko på vejen,- hun kan ikke nå at bremse eller undvige.. Resultat,- et stk totalskadet bil, og en død malkeko,- ingen personskade..

Det blir anmeldt til forsikringen,- men da bondens elhegn ikke er misvedligeholdt blir det kvindens forsikring der må punge ud med erstatning til ny bil,- og et stk ny malkeko til bonden !!

Bonden er ikke ansvarlig for løsgående dyr med mindre det skyldes dårlig vedligeholdt elhegn,- hvis dyrerne foreks pga noget der skræmmer dem løber igennem tråden er det DIN forsikring der kommer til at erstatte det hvis du påkører dem!!!!

Min kone er forøvrigt i familie med pågældende landmand,- vi er ikke altid lige enige han og jeg.. smiley

• #15   3. maj 2008 ok der skal være plas til alle, med de kan sku godt tage og sædte et skildt op de ved jo godt at de skal køer deres tur til marken men lort flere gange. så ved man da hvad der vender i næste sving.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   3. maj 2008 Jeg er selv landmand, og motorcyklist. Er enig i at det er noget svineri når vi trækker jord med ud på vejene, og hos os plejer vi at gøre meget ud af at "rense" hjulene inden vi forlader marken. Dog er vi ikke ret gode til at bruge skiltet "jord på vejen".

Sys godt nok Jesper AKA Tusse gør tingene lidt værre end de er. Svineriet foregår primært i 2 perioder om året, april og oktober.

Jeg lærte til kørekort at man skal "Køre efter forholdene", det gør du tilsyneladende ikke idet, du først opdager svineriet når du kører hen over det. Der kunne også have lagt anden tabt gods, som ville slå dig ihjel??

• #17   3. maj 2008 synes da deter træls men har da ikke noget problem med det...
    sådan er det og sådan har det altid været.
    det er slet ikke så svært og køre efter forholdene....

• #18   3. maj 2008 Hvis man nu undlod at smide med æbler når man selv er et skrog og alle fulgte den gældende lov, nå ja ikke omkring hastighed men omkring KØR EFTER FORHOLDENE OG GØR RENT EFTER JER så når vi langt alle parter.

• #19   3. maj 2008 jeg synes bestemt ikke han gør det værre end det er, landmænd har en tendens til at det da er meget meget lettere lige at svinge ud på vejen. ned til den mark han lige har købt 2 km væk... hvad sker der. så lav dog en markvej, det fatter ejg seriøst aldrig at det kan være så svært!!!!!!! det kan godt være man skal køre efter forholdene, men man ved jo aldrig hvor det ligger, og hvor meget og hvor glat, selvom man køre mega langsom er det bare ikke nok!

• #20   3. maj 2008 Tror geografien betyder en del i dette spm.
    Jeg startede selv sådan en debat her sidste år, og resultatet var det samme: Det var mig der var sart.
    Senere på året arrangerede jeg en fællestur, hvor vi valgte at køre i mit "nær"- område, og da vi holdt en pause, gik snakken om hvor meget lort der lå på vejene....
    Det er klart der ikke er så meget i stor københavn som der er ved en eller anden bondeby...

• #21   3. maj 2008 Jeg syntes lige at i skulle kikke, hvad for cykel jeg har. For så ville i ikke være i tvivl om at jeg køre efter forholdene.... Jeg kan sgu ikke andet, med den sofa-cykel som jeg har.
    Problemet er jo også at landbrugsindustrien bliver større og større. Og dermed bliver deres landbrugsmaskiner også større. Jeg oplever tit at en traktor kan være bredere end vejen den køre på.

• #22   3. maj 2008 Den holdning til landmænd blandt "os" er jo ca. den samme som dem der vil forbyde mcer har til os smiley

Måske skulle vi se lidt mere nuanceret på det......

Enig med Hekto: "På den anden side - SYV (7) gange? Har du overvejet om der er noget DU bør gøre anderledes???? ;o)"

Landmænd er nøjagtig ligeså gode til at ryde op osv iflg. færdselsloven som vi er til at køre efter forholdene og overholde fart mm.

Det står tilfældigvid ox i færdselsloven at man skal køre efter forholdene.... = Vælter man har man sq ikke gjort det...

Men jow Bondemænd skal ryde op - der skal ikke være 2 cm kanter på motorvejen - Motorcyklister skal ikke overhale indenom med 200 kmt i byzonen.....

Men sådan er den virkelige verden bare ikke smiley spis en kiks og kom videre.................

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #23   3. maj 2008 Kører tit selv på tilsvinede veje på mc, og jeg har sq aldrig selv været ved at styrte, selvom det ik ligefrem er en cross maskine jeg har (ER6N).

Jeg vil da mene at det er en fordel at maskinerne er blevet større, det betyder at der kun skal køres halvt så mange gange frem og tilbage med gyllevognen osv. Desuden er mange landmænd begyndt at benytte lastbiler til at udbringe gyllen til markerne, fordi det går hurtigere og generer mindre.

• #24   3. maj 2008 kan ikke se hvorfor bønderne skal slippe afsted med det... og brød og kød er ikke en gyldig grund til at droppe reglerne... det er jo ikke som om de ikke for penge for deres vare, men at deres betaling så er at de må svine alt de vil...

• #25   3. maj 2008 Selfølgelig skal de ikke slippe afsted med det...... men det er der nogen der gør...
    Ligesom der er nogen på der altid kører for stærkt forbi børnhaven og aldrig får en bøde.......

Brok jer direkte til Bondemanden ...... syntes sq egentlig det er en kedelig gammel historie .-)

• #26   3. maj 2008 hallo, hvis mnogen kører forbi en børnehave med 200, så skal det sgu også nok nævnes! det er et mc forum det her, og så kan man vel ikke undgå disse indlæg??
    og hvis man kører steder som jeg gør i mørke mørke jylland, så oplever man som jeg, at svineriet bliver værre og værre hvert år, og jo større maskiner jo mere lort trækker de med sig! og det bliver absolut ikke fjernet! først når det regner!

• #27   3. maj 2008 Peter s (Århus)
    forstår ikke helt hvordan du kan sammenligne det at man kører for stærkt, med a svine vejene til.. og derved nedsætte vejgrebet for ssamtlige andre trafikanter der benytter vejene.. at køre efter forholdene... hmm... det er sq ikke altid så nemt dom man får det til at lyde... hvis du skal køre så langsomt at du kan nå at standse indenfor dit synsfelt så ender det med at du bare skal køre 30 kmt rundt i mange af de små sving.. og tja så bliver du bare kørt ned af den lastbil der kommer bagfra... det kan jo ikke passe at nogen har mere lov til at smide "pis, lort og jord" på de danske veje end andre... næste gang jeg skal gå en tur med rollo, fido eller hvad man vil kalde sin hund... så tror jeg da ikke jeg gider samle dens lort op... og tja.. hvis man har for meget jord i haven, eller måske endda haveaffald.. så kan man da bare smide det ude på vejen... tænk hvis alle danskere svinede lige så meget som mange landmænd... tja eller de lasbiler der kører med alt for meget grus...og smider en slat i rundkørsler, sving mv... så vlle vi ret hurtigt kun have grusveje i dk... med asfalt 10 cm under...

alt i alt.. hvis man vil bruge nogle fælles facilliteter..så rydder man op efter sig selv... eller i det mindste advarer mod den fare man har foresaget.. indtil man kan ryde op efter sig selv...

• #28   3. maj 2008 Hej Martin
    Det er skam let at sammenligne...
    Du må ikke smide lort .
    Du må ikke køre for stærkt .
    Begge dele er træls og til fare for andre (især hundelort) smiley

Jamen I har da ret det er træls med lort og møg på vejene....
    Tror bare at det er bedre at gå direkte til Landmanden smiley
    Men i hans øjne er vi jo nok nogle 2 hjulede bæster der burde forbydes....
    Den eneste ordentlig mc er en ATV der kan trække gyllevognen og bruges når der skal laves indhegning smiley

Måske sku vi være de åbne og tolerante ?

"tænk hvis alle danskere svinede lige så meget som mange landmænd"
    Mange gør faktisk hvis man kommer lidt væk fra det pæne villakvarter smiley

Lort, korn, gylle osv forgår men dem der smider plast - kemi osv er sq ikke så godt....
    Men joda nogle landmænd tømmer også gyllespederen og giftsprøjten i Åen smiley

Vi brænder benzin og kemi af for sjov om søndagen .-)

• #29   3. maj 2008 Hva jeg vil sige er kort...

Nogle Landmænd følger love andre gør ikke.....
    Det samme gælder alle andre...

Har kørt på bonderøvs veje i 15-20 år aldrig væltet .... har aldrig kørt efter forholdene....
    Men væltet i spildt diesel og blevet kantet af en sættevogn...

Så jeg syntes vi skal punke Truckerne smiley

• #30   3. maj 2008 Peter s (Århus)
    Smertegrænsen er ved at være nået ang gylle og jord og lort på vejene, derfor blir der oprettet en tråd som denne..
    De sidste 10 -15 år er maskinerne blevet større og tungere,- gyllemængden er vokset, jord er opkøbt så bonden har længere afstand fra gård/gylletank og til markerne.

Vores veje blir svinet til og ødelagt som aldrig før, og det strækker sig efterhånden over 2 mdn om foråret,- og så igen omkring høst og frem,- det er helt uacceptabelt nu.

Som Nikolai K skrev, så kan en del løses ved at lave markveje,- men det får du INGEN landmænd til ,- men mindre EU eller staten vil give økonomisk kompensation for det jord der så vil gå ud af produktion,- det er jo bare at skrue op for sugekraften i de snabler der i forvejen suger løs af EU-kassen..

• #31   3. maj 2008 hørt hørt, man kan da ikke lade være med at blive frygteligt vred, når en landmand køre fra en mark til en anden, der ligger lige od ad hinanden, og han så kører ud på vejen og ind igen, som om det er kun er fordi han kan!

• #32   3. maj 2008 Kan udmærket forstå jer med jeres motorcykler, det er sgu også noget svineri

hos man landmanden jeg arbejder hos, sætter vi skilte op de har købt gennmen komunen, med lav hastighed, og fare for det kan være glat, i begge retninger! Når vi er færdig med at køre, tager vi det værste med en teleskoblæser, hvor efter vi kommer med kost på traktoren for at fjerne resten, hvis bare alle ville gøre sådan. men nej nogle bønder tror de er en slags konger!

• #33   3. maj 2008 thomas p> ja det er måden at gøre det på! desværre er det bare uhyggeligt sjældent det sker!

• #34   3. maj 2008 præcis, jeg må indrømme selvom jeg KUN køre på scooter endnu. så er jeg ved at tude inde i min hjelm hvis jeg lige har vasket min scooter eller noget og så der bare er fyldt med lort på vejen eller noget i den stil, kan godt lyde ringe pga det ``bare´´ er en scooter jeg har, men alligevel kan virkelig godt forstå jer, synes også der skal være mere fokus omkring landbrug i dag.

• #35   3. maj 2008 Om en uge er deres lort væk. For så er de begyndt, at vande markerne.. Og så får de spulet snavset væk, med deres vandkanoner.. Dem gider man heller ikke indstille, så de ikke sprøjter ud på vejbanen... Meeen,, så kan man jo få øvet lidt aquaplaning... Hvis man ikke er blevet blæst af motorcyklen af vandstrålen... I forhold til den gene som landbruget udgør for andre trafikanter. Så får de meget lang snor fra Etaten.. Vel nok fordi, der stadig er nogle, der tror at Danmark er et landbrugsland, og de er den største indtægtskilde til landet.. Men det er altså årtier siden de blev overhalet af industrien..
    Indføre et klippekort ordning for landmændene.. Hvis de bliver taget i at svine vejen til og der ikke er skiltet eller gjort rent så får de et klip.. Tre klip på et år og støtten bliver taget fra dem... Så skal I se de nasserøve få vejen gjort rent.
    Mvh

• #36   3. maj 2008 hehe ellers godt ide, men så skal der nok komme et indlæg om, der er nogle der sælger noget brød eller mælk, pga ens lokale brugs er løbet tør, pga. der ingen landmænd er tilbage så.. det var bedre med bøder, og her snakker vi altså et stort beløb!

• #39   3. maj 2008 hvis man har en restaurant og gang på gang sælger fordærvet mad folk kan blive syge af , så bliver butikken lukket, hvis man er bonde og sviner vejen til og folks liv kommer i fare ja så sker der ikke en ski, ryder de ikke op efter sig gang på gang så må man F lukke deres gård , Så er den ikke længere

• #42   3. maj 2008 Fakta er at der spredes mere og mere gylle på markerne, landbrugsarealerne bliver større og landmændenes og maskinstationernes maskiner bliver større. Det medfører også mere lort på vejene. Og det er røvirriterende at køre i og lugte til og det er iøvrigt uanset om man kører på MC eller i bil. Og det kan sgu være livsfarligt også selv om man kører efter forholdene. Et andet problem med alle landbrugsmaskinerne på vejen er at rigtig mange af dem har utroligt dårligt udsyn bagud og kan rent ud sagt ikke se en skid og mange af dem har utroligt dårligt lys bagpå hvis det overhovedet virker. Ved ikke om det er et nordjysk fænomen men jeg mødt dem mange gange og man ved aldrig rigtigt om det er forsvarligt at overhale dem for man ved aldrig hvornår de drejer til venstre.

Alt er selvfølgelig nuanceret og der er selvfølgelig mange landmænd der overholder reglerne. Som motorcyklister er der mange ting vi kan gøre bedre, men det er ikke det dette indlæg handler om.

• #43   3. maj 2008 om så samtlige landmænd i danmark gik nedenom og hjem, ville vi stadig kunne importere alt hvad vi har brug for... og miljøet ville ikke lide overlast i samme grad som nu... bare fordi man producerer fødevarer er man sgu ikke hævet over loven.
    nabolandmanden her er relativt god til at skrabe lortet væk bagefter, desværre er han bare et kæmpe svin når det kommer til hvor han læsser det af henne... han har en kæmpe dynge liggende midt på en brakmark, 20m længere nede af skrænten løber åen forbi! han kunne lige så godt læsse det direkte i drikkevandsforsyningen... sådan en ligeglad stodder..

• #44   3. maj 2008 enig at det er irriterende men det er også den bedste advarsel..... er der lort på vejen så er der nok en ekstra bred gylle vogn der køre 25km i timen lige om den næste blind sving......... en gode grund til at tage farten af hvis der nogensinde har været en.

• #45   3. maj 2008 Selvfølgelig skal man køre efter forholdene...Men i sådanne sager er der også en masser, hva så og hvis.
    Det er sgu ikke altid til at se lortet ligge og flyde på vejen hvis man ligger bag en stribe biler, eller hvis man kører om natten.

Og sammenligningen med at, jamen du dig og dem kører også for stærkt og bla bla bla, holder ikke. Den ene uret ophæver ikke den anden.

Desuden kunne man i denne sammenhæng også nævne Hr. og fru 1,5 meter hæk, der taber grene og andet haveaffald på vej til genbrugsstationen, fordi man ikke orker at spænde tingene fast.

• #47   4. maj 2008 Nu bor jeg selv i en lille bonde by og er helt enig i at det er noget svineri.
    Meeen syntes nu også i generalisere lidt, har nu set en del landmænd heromkring der er ude at gøre rent efter sig.
    Men igen det er de få, der ødelægger det for dem alle.

Kommentér på:
Landmænd er nogle fjolser :-( OPSTØD

Annonce