1.694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjelm til brillebærer?? Hjelm til brillebærer??

Hej allesammen.

Ville høre om der er nogen af jer som er brillebærer og som alligevel kører med integral hjelm, altså en uden klap... F.eks Schubert S1 eller R1...??

Er det noget bøvl, eller er det til at leve med, vil jo heller knække stængerne på brillerne fordi de så skal presses ind???

Jeg har indtil videre kun kørt med klaphjelm, og jeg er også rigtig glad for min Nolan, det er jo også super smart som brillebærer med klap.... men overvejer på et tidspunkt at investere i en Schubert da de skulle være de mest lydsvage på markedet, selvfølgelig kun hvis den passer til mit hoved, og så bruge min Nolan som reserve.... Jeg har også kigget på Schuberts klaphjelm, tror den hedder C1... Men synes sgu ikke den er speciel pæn, ligner lidt en oversavet golfbold... Så den kan ikke komme på tale smiley

Mvh
Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm til brillebærer??
  • #1   12. maj 2008 hmm jeg har også briller. men har dog ikke erfaring med de omtalte hjælme.

men tag ned til din lokale biks med brillerne i hånden og prøv lidt hjælme og så på med brillerne.

eller også kør med lindser, synes lige man skulle vænne sig til det. men det går nu:-)

• #2   12. maj 2008 Jeg var nede hos den lokale mc-pusher og prøve en S1 sammen med brillerne.. Og det var ikke noget problem..
    Se evt. her
    www.mc1.dk
    (skifter min klaphjelm ud meget snart)
    Mvh
    Søren

• #3   12. maj 2008 Søren : Lyder godt, det trykkede måske overhovedet ikke??

Som sagt så er jeg glad for min Nolan, men jeg kunne da sikkert finde en hjelm der passer mig bedre, og derved er mere lydsvag, og som regel er integral jo en del mere lydsvag en med klap, ved godt at det aldrig bliver som at køre med ørepropper, og det fortsætter jeg også med, men derfor kan man jo godt gøre situationen bedre for sig selv smiley

Jeg må jo ned og prøve sådan en sag hvis det ikke er problemer med brillerne, for linser gider jeg ikke putte i øjnene smiley

• #4   12. maj 2008 Vil gerne indrømme at de strammede en lille smule på brillen, men ikke noget jeg ville få hovedpine af, eller ondt ved længere kørsel..

• #5   12. maj 2008 Okay, men tænker også på om brillen lider overlast, ikke kun mig selv??

• #6   12. maj 2008 Ved øjenene er der masser af plads..(også i siderne foran) Hvis du forstår hvad jeg mener..
    PS. tak for hjælpen endnu en gang med oversættelsen.. har købt de finesrte tasker til cyklen ved luis.de

• #7   12. maj 2008
    Jeg har en Schuberth C2, - dejlig støjsvag, og den ligner alle andre hjelme, selvom det er en klaphjelm.

(link fjernet)

• #8   12. maj 2008 Søren : Lyder sgu godt, også med taskerne smiley

Steffen : Jeg må nok indrømme at designet på C2 ikke lige er mig, men ellers tak for link smiley

V-Strom : Jeg har sådan nogle "moderne" briller med de firkantede stænger, altså de er ikke tykke, men er lidt brede... men det burde jo ikke have noget at sige smiley

Jeg har Nolan N102, hvordan er S1 i forhold til den???

• #9   12. maj 2008 Læste for et lille år siden en test hvor både din Nolan + Schubert´en var med. Det var kun ganske få point Shubert´en vandt med. Har selv en Nolan...nummer to og synes ikke man kan få bedre hjelm en den, når man bærer briller. Sidder godt på hovedet og er rimelig lydsvag og lav vægt + nogle smarte finesser. Har prøvet Schubert og synes ikke den sidder godt på mit hovedet. Så køb en buket blomster til kæresten og spar pengene.
    ;O)

• #10   12. maj 2008 Arai er perfekt til brillebærere, bruger selv briller og fik først brille sidste år og jeg lægger ikke mærke til at jeg køre med brille og mit stel er ikke helt lige, men tæt på, mit eneste problem er at mine stænge hænge fast i mit hår fordi der er gået lidt i stykker, men har ingen problemer overhovedet med at få brillerne inde eller tage dem af overhoveddet, de er som sagt skabt til brillebærere, arai.. smiley

• #11   14. maj 2008 Har lige prøvet min kammerats Nolan hjelm, som ikke er en klaphjelm... Og den var da godt nok MEGET mere lydløs end min klaphjelm, og det gik fint med brillerne, ingen problem der smiley

Så nu skal jeg bare lige have prøvet en Schubert, og se om det er noget!!!

Kommentér på:
Hjelm til brillebærer??

Annonce