registreringsafgift - ens for biler og motorcykler. Er der et Borgerforslag om dette ? {{forumTopicSubject}}
Registreringsafgiften er som jeg læser det ikke ens for biler og motorcykler. Motorcyklerne har en langt højere registreringsafgift end biler i forhold til køretøjets værdi.
Er der nogen der har en forklaring på hvorfor ? Altså en GOD forklaring.
Den eneste forklaring jeg har fået er at motorcykler betaler afgift efter samme model som knallerter og cykler ????
Har klippet fra Motorstyrelsens side.
Hvis der er stemning for det vil jeg starte et Borgerforslag om emnet.
Jeg synes nemlig det bør være ens - måske endda i mc'ernes favør - de fylder mindre, kører langt på literen, vejer mindre og optager mindre p-plads etc.
Hurra for det danske demokrati
Jens
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 1.489
Men det har vel noget at gøre med, at der sælges langt flere biler i DK - ca. 170.000 om året (2023). Mod ca. 3.000 MC'er.
Så det hele står i bilernes favør.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.916
50.000 er rigtig mange og jeg tror ikke ret mange uden tilknytning til mc vil skrive under. Jeg skal gerne skrive under.
jan 2025
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
Men desværre blev forslaget nedstemt (Typisk for korrupte politikere) det koster "os" for mange penge i afgifter.
sep 2023
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 2 Svar: 24
Men jeg må tilstå, at det jeg nok er mest utilfreds med den periodiske afgift på de små MC ere. Personligt betyder de, at jeg har en enkelt til bare at stå - men fatter bare ikke ifh. forurening mv. at der overhovedet er rimelighed i regnestykket - Men selvfølgelig, hvis det er ifh. kaviar madder passer det måske så godt nok?
registreringsafgift - ens for biler og motorcykler. Er der et Borgerforslag om dette ?