{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Turplaner for sæsonen 09? {{forumTopicSubject}}

Hejsa i gruppen!
Og tak for optagelsen.

Tænkte om der var nogle af jer der allerede var ved at planlægge ture til næste sæson? Tænker på længere ture af over en uges varighed.
Kunne være sjovt at høre lidt om hvad folk går og pusler med.

Jeg overvejer selv en tur til Sverige, ruten er ikke bestemt endnu.
Jeg er ny i gamet når det kommer til touring i udlandet.

Mvh
Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turplaner for sæsonen 09?
  • #1   28. dec 2008 Ved ikke om jeg køber mc til sæson start, men ellers ville en tur til Norge eller Østrig ikke være helt dårligt smiley

• #2   28. dec 2008 Gert (Horsens): Går du og overvejer at få en allroader eller? Så du kan komme lidt ind i landet på skovveje, grusveje og stier? Eller er det en normal mc?

• #3   28. dec 2008 Nej nej smiley

Bare en gasnke almindelig mc... Jeg overvejer at investere i enten en ER-6n eller en GSR 600... Indtil videre tror jeg at Kawasaki vinder smiley

Men har bare set mange billeder og hørt meget godt om både vejene i Norge og Sverige smiley

Jeg har aldrig rejst til andre lande med mc endnu, så er meget "grøn" på dette område, så sådan en tur til Norge kunne jo være en fin start, og så opgradere med en tur til Østrig senere!!

Jeg har snakket med en kammerat om at lave en Jylland rundt tur, hvor vi kun kører langs kysten i jylland evt. også fyn... Vi vil så starte i Horsens, og tage en overnatning i Skagen, derefter kører langs vestkysten og ned til Nordtyskland, hvor vi så overnatter, og derefter kører vi langs østkysten tilbage til Horsens og evt lige runder Fyn....!!! Denne tur er ment som træning til en længere tur, for at se hvordan vi skal klare det med hensyn til bagage, telt osv... Tror det er en fin måde at øve sig på!!

• #4   29. dec 2008 Hey jungs..... Damn jeg er så tæt på at gøre min ged klar i dag, og køre en tur på den. Der er så fandens lang tid til 1 marts....... Har helårs forsikring, men ved ikke om jeg nænner at smide den ud i alt det "salt"

Min bror og jeg har lige fået en bog hver i julegave (de 100 bedste pas i alperne til motorcykel) og den kan godt give lyst til en forlænget weekend ! Der er selvfølgelig masser af fede asfalt veje til de sportsmæssige cykler, men har fundet et pas i frankrig, som jeg må prøve på et tidspunkt... Det er en gammel militær rute mellem Frankrig og Italien, man mener faktisk at "Hannibal og elefantanterne" har været over, og selvfølgelig Napolion. Ingen asfalt og en fantastisk rute der kræver rimelig meget, så det er vidst godt nok vi har lidt tid til at øve os.

Ellers har tankerne været en tur til Amsterdam og Gent i Belgien, Harzen, De tyske Alper, måske lige starten i østrig.... Nu må vi se, men fedt du har startet tråden Yank.

• #5   29. dec 2008 Ha ha.. der skulle selvfølgelig ha stået elefanterne smiley

• #6   29. dec 2008 Synes i øvrigt at en "jylland rundt" lyder spændende" !!!

• #7   29. dec 2008 Damn - sådan en tur mellem Frankrig og Italien uden asfalt lyder tiltalende smiley Står der noget om hvor lang den er?

• #8   29. dec 2008 Passet hedder Col de tende - Colle Di Tenda, ligger mellem frankrig og Italien, højeste punkt er 1871 m.o.h. Der er 70 hårnålesving, og stræningen er "kun" 30 km (men aldrig set skyggen af asfalt). Der er nogle kombinations muligheder med andre ruter i bogen.

Der står kort fortalt: Dette Pas KAN IKKE køres af motorcykler der ikke er Enduro / Offroad bikes. Det er en rute som indeholder alt type bund, og som kræver lidt erfarring. På gode dage med klart vejr, kan man indimellem ane Havet ved Cote dazur smiley

• #9   29. dec 2008 Bogen hedder i øvrigt: 100 Alpenpässe mit dem motorrad. Lækker bog hvis man skal syd på på biken. Det er RuKKa der har udgivet.

• #10   29. dec 2008 Søren A: Jeg er helt sikkert klar på sådan en Danmark rundt tur.
    Og den tur du beskriver lyder som en halvheftig opgave må jeg sige. smiley

Og til jer andre... hvis der er nogen af jer der planlægger en tur til sommer og måske overvejer om man ikke kunne gå sammen med nogle andre gutter er jeg klar. Skal nok helst være folk her fra Østjyllandsområdet så man lige kan mødes nogle gange og lære hinanden at kende, køre nogle ture inden.

• #11   29. dec 2008 Yankie:

Har allerede en løs aftale med Mathias om nogle små ture i århus og omegen (mols bjerge) og så kan vi (min bror og jeg) være tur "guider" her i vejle og omegn smiley Du kender Mathias ik ?

Har lige D 23 fået en lille Datter, så ved endnu ikke lige med hvornår og hvordan turen bliver. Men Jylland rundt, lyder sgu spændende ! Har tilføjet Mathias på messenger

• #12   29. dec 2008 Søren : Den Jylland rundt tur jeg snakkede om, er da ihvertfald til at realisere hvis man ikke lige får tid til en længere tur, men er da glad for at en som dig der har prøvet længere ture synes det lyder spændende... smiley

Den bog du nævner lyder super interessant, kan man få den gennem Hein Gericke???

• #13   29. dec 2008 Jo jeg kender Mathias.
    Jeg er fra Mols Bjerge området, og har da planlagt at skulle derope nogle ture til foråret.

• #14   29. dec 2008 Bogenkan købes hos louis. vores er købt i enboghandeli sydtyskland, og et er en ny udgave. ved ikke hvad forskellen er. men den var noget dyrere end den Louis sælger.

http://www.louis.de/_20fd59f6fe6fda31e6ed2cb70efaded7bb/index.php?topic=searchlist&article_context=searchlist&searchterm=buch&wgr=625&anzeige=0

REISEFÜHRER 100ALPENPÄSSE

Die schönsten Kurven
    in den Ost- und Westalpen
    Vorsicht Suchtgefahr!
    ab € 29.95

Fuck Yankee... Så er det jo dig der er guiden hehe

• #15   29. dec 2008 Gert....

Har du tegnet ruten ind, eller har informationer omkring den ?
    Du kan jo evt oprette en tråd herinde hvor vi kan kigge og kommentere smiley

• #16   29. dec 2008 Har ikke tegnet den ind endnu... Skal først lige planlægge hvilke seværdigheder der skal kigges på eller besøges, og hvor der skal overnattes...

Ved at man kan lave en rute inde på Bike.dk... Men findes der andre smartere måder at gøre det på, har minus erfaring på dette område???

• #17   29. dec 2008 Gert....

Har du et GPS program, der er der mulighed for at planlægge, helt ned i mindste detalje. Ellers er der michelin, og ja den på bike.dk Jeg bruger Mapsource som hører med til Garmin, ellers har jeg et tysk program "motorrad touren planner"

Vil være fedt at se lidt... kunne godt blive aktuelt med en sådan tur !

• #18   29. dec 2008 Jeg har en TomTom one Europe... Kan man få et program dertil hvor man kan planlægge, jeg har ikke haft GPS'en så længe, så kender den ikke ud og ind endnu smiley

• #19   29. dec 2008 har aldrig være på tur til udlandet indnu smiley
    men er da helt sikkert fris på en tur

Kommentér på:
Turplaner for sæsonen 09?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce