{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Grimme forrør {{forumTopicSubject}}

Hej - så har Z'eren rullet nogle hundrede km i år. Dejligt! Desværre har vinterens ophold i en fugtig garage givet noget grim rust/ætsning på forrørerne. Det sidder på forsiden højst oppe ved udgangen fra cylinderhovedet. Jeg vil tro at det er kommet fra lidt skidt som har siddet over vinteren. er der nogen som har en ide til at behandle det? En metalbørste er sikkert ikke nogen god ide ovenpå den flotte matte guldfarvede belægning eller hvad tror I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grimme forrør
  • #1   13. apr 2009 Jeg glasblæste mine et år, da jeg også havde samme problem.

    De blev ligesom nye og selvom man fik blæst den fine blå farve væk, ja så kom det hurtigt igen. Men skidtet var væk og det var det vigtigste smiley


  • #2   13. apr 2009 Ja det er sikkert en meget god ide. jeg vil tro at de er lavet af massivt rustfrit materiale. så en blæsning eller slibning kan ikke skade.

  • #3   13. apr 2009 Tak for svar. De er jo lavet i rustfri men er overfladebehandlede. Min er en '05'er, og har en mat guldfarvet belægning hele vejen ned til samlingsstykket. Har jeres ikke det? Det bliver vel ødelagt af glasblæsning... Anyway, tak for svar, indtil videre får den vist lov til at leve med den lille skavank. Det påvirker jo heldigvis ikke farten smiley

  • #4   13. apr 2009 ... Kan se at Henriks har samme 'guldfarve' er det ikke en form for overfladebehandling??? eller er det bare 'varm stål' farve??? Hmm... hvis glasblæsning virkede for dig burde det vel også virke for mig...

  • #5   13. apr 2009 Det er varmen, der giver den guldfarve. Mine forrør var helt sølvfarvede da jeg havde blæst dem, men farven kom tilbage efter første tur.
    De har den guldfarve fra fabrikken, fordi de bliver prøvekørt på rullefelt inden de bliver pakket.


  • #6   18. mar 2010 hmm de er lavet i rustfrit staal hvordan fanden kan i få dem til at ruste..

Kommentér på:
Grimme forrør

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce