{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Extra Udstyr eller EJ. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har et spørgsmål som der sikker er mange delte meninger om, men ville gerne hører fra jer hvad i mener og ikke mener..


spørgsmålet lyder således:

!! Hvordan Definere i EXTRA Udstyr til en MC !! ???

F.eks tasker, side spejle, andre sæder, andre fælge altså extra udstyr.

Vil gerne hører jeres mening om, hvis i køber en Mc hos en forhandler og forhandleren har malet Mc´en og i så efterfølgenede giver XXX.XXX antal kr for den.

Ville i så mene at det de har malet er EXTRA Udstyr..


Jeg har nemlig selv lige været ude for at jeg har købt en MC´ Hos en forhandler i jylland. De havde så malet MC´en som kan ses under min profil.
Jeg faldt for denne Mc´ og købte den.
Nu har jeg så for 1 måned siden kørt galt på den og har meldt det til forsikringen. De har så takseret den via taksatorringen som siger at de kun vil dække op til 10,000kr fordi de mener at malingen går under EXTRA udstyr.

Jeg har undersøgt hvad den ville koste at male i samme farve som den var inden udheldet og det koster 18,000kr plus moms.

Derfor ville jeg gerne vide hvad i mener går under EXTRA udstyr fordi jeg mener at EXTRA udstyr er noget man kan af og påmontere.


Hvad mener i ..
Jeg har nemlig en forhandling igang hvor jeg skal have overbevist dem om at maling IKKE er EXTRA udstyr.

Jeg har fuld kasko på min Mc..


på forhånd tak..


Busa Trolden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Extra Udstyr eller EJ.
  • #1   30. apr 2009 Altså jeg vil ikke umiddelbart sige at maling hører under ekstra udstyr... jeg vil give dig ret i at ekstra udstyr kan man tage af og sætte på... og uanset hva skal de så ikke dække det som cyklen er værd selv om den er malet om betaler man jo ikke for at man kun er halvt dækket... Min mening... hehe

  • #2   30. apr 2009 Højvang.

    Ja men uanset om den er airbrushet eller bare malet i 1 - 2 eller flere farver er det jo stadig KUN en lakering..

    Forsikringen er jo nødt til at sætte Den i samme stand som den var inden uheldet.
    Da jeg jo heller ikke selv har malet den.

    hvis jeg vælger at sælge den en dag og den ikke bliver sat tilbage til samme stand som den var da jeg købte den så mister jeg automatisk en del penge fordi så står den jo ikke som da jeg købte den. ??


  • #3   30. apr 2009 det hedder sig at forsikringerne kun skal dække en standart lakering af mc og alså ikke airbrush osv

  • #4   30. apr 2009 Oplyste du forsikringen om at den var specielt lakeret cykel da du tegnede forsikringen? For hvis ikke, så kan du heller ikke forvente at de vil dække en lakering som ikke er standart.

  • #5   30. apr 2009
    MC´en er finansieret og forsikret gennem samme firma..

    Der er ikke noget på en MC som er standard, da en MC jo kommer i de farver den gør.

    Min Mc er købt til en pris som den stod med Airbrush lakering.
    hvad skal de så male, fordi de er nødt til at hel omlakere Mc´en

    De skal sætte mc´en tilbage til den stand den var i.
    Og da forsikringen ikke kan finde en maler som kan male den på samme måde for 10,000kr så må de vel bare betale.. ??


  • #6   30. apr 2009
    Det andet er at der INTET sted i min Forsikrings police står noget om EXTRA eller Udvidet forsikringer..
    Eller noget om at hvor meget de dækker til maling.

    Da jeg ringede der ind og brokkede mig over deres afgørelse var de heller ikke selv helt sikre på om Maling var under EXTRA UDSTYR.. ?


  • #7   30. apr 2009 en mc har altid nogen originale farver det er dem man kan købe dem i smiley

    men udover det så er det en svær sag du er kommet i og tror desværre ikke de dækker noget som helst andet end en standart lakering det vil sige den farve den kom i fra fabrikken


  • #8   30. apr 2009
    Kristian H.

    Nu skriver du en standard lakering, hvad er det ??

    Airbrush er jo også bare maling, det er bare et spørgsmål om mønster og hvad der nu ellers er.. men det er stadig lakering.


    er der nogle af jer som vil have en forsikring, hvor hvis i laver en skade at de så kun vil dække noget af det, så den ting i ejer faktisk bliver mindre værd..
    Så kan det jo være lige meget med en forslkring...


  • #9   30. apr 2009 fear det har jeg jo svaret på i indlægget lige over

    "en mc har altid nogen originale farver (læs STANDART FARVE) det er den man kan købe dem i smiley


  • #10   30. apr 2009 og som højvang siger så dækker en forsikring for at få ens mc tilbage til den stand den hva i det vil sige som den kom fra fabrikken

    vis man har noget yderliger foreksempel en speciel lakering så skal det oplyses til forsikringen og man tegner en ekster ved siden af ligsom med bil


  • #11   30. apr 2009 ;o))

    Nej fordi mit forsikringsselskab har ikke noget på deres hjemmeside som hentyder til extra forsikringer heller ikke ifølge policen.

    Men nu har jeg talt med en advokat og forbrugerstyrelsen som siger at de skal sætte Mc´en tilbage i den stand som den var på købstidspunktet inden for en ny værdi sum på 200.000kr...

    Så de skal betale for malinge. så længe mc´en ikke overstiger denne pris.
    ikke sagt at de må lave for 200,000kr i skade..


  • #12   30. apr 2009 Kristian H

    Det du mener at jo faktisk at jeg skal køre rundt på en MC, hvor den ene side af Mc´en får de standard Farve skjolde på, og resten skal være som den nu ser ud.. Ahh Come On det må du kunne gøre bedre. :o)


  • #13   30. apr 2009 fear de skal lakere hele biken jo smiley

    men jeg er ligeglad ikke mig som piver over at have glemt forsikringen


  • #14   30. apr 2009 Og

    jeg tror at hvis det du siger skal passe med at de skal sætte den tilbage som den var fra fabrikken.

    Så bliver det jo lidt svært og meget dyere for forsikringen fordi, at skjoldene er MALET fra fabrikken og der er jo ingen som kan male dem som de var fra fabrikken, så de er jo nødt til at sætte helt nye PRE malet skjolde på, over det hele , plus en ny tank da de jo ikke skal male som du siger,
    Der er jo ingen som kan male en Mc´ tilbage til standard farve, så er det jo pludselig en del af airbrush arbejdet igen fordi en Hayabusa kommer i flere farver. hmmm ??


  • #15   30. apr 2009 Kristian H

    Hvad snakker du om med at pive..

    Jeg har givet mange penge for den Mc´ og har tegnet en forsikring FULD kasko.

    NU er jeg ikke den som håber noget for andre, men glæd dig ikke til den dag du står i samme situation fordi du er faldet eller andet og din forsikring ikke vil dække din Mc´..



  • #16   30. apr 2009 det sker skam hellere ikke for jeg har styr på min forsikring og ved hvad de dækker og hvornår de dækker men nok om det gider skam ikke skændes

    det virkelig trist med din bike for den hva rigtig fed


  • #17   30. apr 2009
    vi skal skam ikke skændes
    Jeg prøver bare at få dig til at forstå at for at lave min mc som den var fra fabrikken skal der helt nye skjolde på.

    Det koster en del at skifte alle skjolde ud fordi de kan jo som du siger ikke bare nøjes med at skifte i den ene side, og der er jo ikke nogle som kan male de standard farver.

    tror du at de kan skifte Tank og alle kåber ud for en pris som er under de 8000kr som de mener de ikke vil dække op til ?

    Det tror jeg nemlig ikke.

    Tror mig angående din forsikring så bliver du klogere den dag du laver en skade, fordi der er altid noget som de kan finde de ikke vil dække..

    Men held og lykke..




  • #20   30. apr 2009 Hmmm, jeg er spændt på at høre hvad det ender med hos forsikringen.

    Husk at opdatere os når du har fået svar på om du får din special lakering eller ej???


  • #21   1. maj 2009 Søren M..

    Ja man kan sige uanset hvad så når alt kommer til alt, så er det et spørgsmål om hvad man ligger i fortolkningen af det som er EXTRA udstyr.

    Jeg kan sige så meget at da jeg henvendte mig til forsikringen da jeg fik af vide at de ikke gav maling af Dele. der sagde de at det var en fejl fordi selvfølgelig dækkede de maling,
    Så slyngede de ud de kun dækkede op til 10.000kr og mit tilbud hos maleren på hvad det ville koste at sætte den i samme stand som før skaden var 18.000 excl moms.

    Da jeg så ringede der ind og talte med deres skades chef, der nævnte han intet om nogle § paragraffer i deres poilce, hvis de havde været 100% klar over om maling var extra udstyr og det stod i deres police, så skulle han bare have henvist til en § 15, stk 4 .f.eks , så havde der ikke være noget at diskutere.

    Men de var nødt til at tage den til den højeste ledelse fordi de ikke lige vidste om maling var extra udstyr eller ej... ???


    Så hvis de ikke engang kan henvise til en § paragraf hvori der står således hvordan skal vi så som forbrugere kunne gennemskue vores forsikringer, hvis de alligevel skal sidde og tage det internt så kan man jo ikke være sikker på noget som helst.. ??


    Men skal nok lade jer hører fra mig når der er kommet en afgørelse i sagen..

    Mange tak for alle de svar der er kommet.



  • #22   1. maj 2009 din airbrush lakering er EKSTRA udstyr

  • #23   1. maj 2009 En lakering er ikke x-tra udstyr, det er jo det samme som en bil der er galvvaniseret, skal det så også stå i policen, at hvis du får skade, så dækker det ikke.....*? Nej de må vist nok bare betale, ellers må du få dem til at vise dig, hvor i policen det står, at de ikke skal...........!!!!! Jeg ville ihvertfald gøre indsigelser.......

  • #24   1. maj 2009 Idon B: Hvis bilen er galvaniseret standard fra fabrikken af, så er det jo bilen. Her er tale om at maskinen er peppet op med noget airbrush - så er det ekstra udstyr.

  • #25   1. maj 2009 Nu er det ikke fordi at det skal handle om biler det her, men jeg kender til en sag hvor en gut har en bil malet i kamæleonfarve. Bilen bliver så skadet på fronthjelmen og skal derfor rep. og males. Forsikringen betaler for en kamæleon maling af motorhjelmen udelukkende, hvilket jo resulterer i at farvespillet nu ikke længere komplet. Sådan en skal jo males helt om for at effekten virker, men nej.


    Men jeg er da spændt på at se hvad der sker i denne sag med skadeslidte og hans erstatning. Tror bare ikke at han får medhold....


  • #26   1. maj 2009 I princippet, er en lakering også ekstraudstyr - alt hvad motorcykel ikke er født med, er vel ekstraudstyr. Du kan jo også "skifte" en lakering smiley

  • #27   2. maj 2009 Bjarke P
    & Jonathan B.

    Det ligger sådan, hvis i går ind til en forhandler og falder for en MC eller en bil som er malet f.eks i Kameleon farvet fra forhandlerens side eller måske en tidligere kunde.
    Går i så også hjem og ringer til jeres forsikring og siger jeg vil gerne have en Extra udvidet forsikring på min Mc eller bil fordi den ikke står med standard maling fra fabrikken.

    I skal stadig tænke på det er IKKE noget jeg selv har MALET..
    Den var malet sådan da jeg købte den hos forhandleren. ???



  • #29   2. maj 2009 Fear No Less: Jeg håber for dig at de betaler en fuld dækning, alt andet vil selvfølgelig være skide surt. Er du ikke rar at vende tilbage med udfaldet når de har besluttet sig.

  • #31   3. maj 2009 Det er jo det samme, uanset om det ert dig, eller forhandleren, er hvem det nu er, som har malet MC'en .. smiley

    - hvis du nu havde fortalt forsikringen, at din mc havde en custom lakering, havde det jo nok ikke kostet det samme.


  • #32   3. maj 2009 Hey .

    Så er det i morgen der falder afgørelse i sagen..

    Så ville egentlig lige skrive et par punkter fra min police:

    Punkt: 12. Hvornår skal du oplyser om forandringer:

    12.1 ¤ Ændringer:
    Din præmie og betingelser skal ændres efter den gældende tarif, hvis
    >>>> DU <<<< eller >>>> DEN FASTE BRUGER <<<<. - !! Det vil sige Gælder ikke hvad forhandlere laver ved Mc´en !!!!

    12.1.1 Skifter Bopæl

    12.1.2 Anskaffer særligt udstyr, som du ønsker medforsikret.

    12.1.3 Ændrer anvendelse af motorcyklen (du kan se på policen, hvilken anvendelse der er oplyst om den forsikrede motorcykel)

    12.1.4 På Anden måde ændre risiko eller erstatningsværdien, du har i så fald pligt til at give os besked hurtigst muligt.

    Motorcyklens pris er 150,000kr hos forhandleren og det er også det som er forsikret som den står.. ???


    Skriver når jeg ved hvad sagen ender med.. smiley


  • #33   4. maj 2009 Det er jeg spændt på smiley

Kommentér på:
Extra Udstyr eller EJ.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce