{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.469 visninger | Oprettet:

Koblings justering! {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikk' lige har haft så'n en cykel før, hved jeg ikk' hvilken måde der ville være den bedste at justere koblingen på. Jeg kan godt regne ud hvad man skal skrue i.
Men det ku' jo være der var nogle derude der havde nogle fif til at få den justeret ind så den sidder lige, og spændingen er den rigtige??
Ellers må jeg jo prøve mig frem!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koblings justering!
  • #1   10. maj 2009 prøv at kigge lidt rundt her

(link fjernet)

• #2   10. maj 2009 Interresant læsning Lejrchefen!
    Mange tak!

• #3   10. maj 2009 Hvis det er den gamle panér, så sørg for at få armen HELT tilbage med justeringsskruen, inden du begynder med kablet. Juster så kablet stramt og lås det. Brug så justeringsskruen på koblingen igen til at få det perfekt...

Per

• #4   10. maj 2009 Hov glemte lige.. Tag lige den justeringsskrue ud på koblingen, og se hvordan kuglen har det,- og hvis du spørger "hvilken kugle?", så SKAL du have en ny skrue....

• #5   11. maj 2009 Tak for tipet Per!
    Nu er det et stykke tid siden jeg samlede det, men jeg mener bestemt at kan huske at skruen bare var afrundet i enden (altså ingen kugle af nogen art)!
    Det må jeg sgu lige få kigget lidt på!

• #6   11. maj 2009 Den afrunding, er en kugle der ligger i enden af skruen, kontroller den kan dreje frit og ikke er skadet..

Per

• #7   14. maj 2009 Jep!
    Du har ret Per, og kuglen/bolten er sgu fin.
    Jeg har været ude og rulle lidt på cyklen nu, koblingen kobler ikk helt ud endnu, så der skal lidt mere justering til!
    Tak for hjælpen!

• #8   14. maj 2009 Den sidste finjustering til at kunne koble ordentligt ud når du skal sætte i frigear, holdende stille fra 1. gear, kan også være en justering af "tre-fingerens" møtrikker. Fjedrene bliver lidt trætte med tiden og pladerne har en tendens til at "vælte". Altså at der ikke er præsis det samme tryk fra hver enkelt fjeder hele vejen rundt. Det er svært at se med primærkasse på, men du kan måle dig til om den yderste plade/dæksel kommer lige langt ud ved hver møtrik. Find et sted hvor du har plads til et skydelære og mål hvor meget pladen giver sig ved hver møtrik, og juster herefter... Hvis din primær er lukket af for den originale olietågesmøring fra oilepumpen (som 99% er), så brug KUN original HD Formula+ i primærkassen. Det er den absolut bedste olie til koblinger.

• #9   15. maj 2009 Go' ide!
    Det er nok lige hvad der skal til!
    ....Men øhh, der bliver ikk' blæst nogen olietåge ind i kassen. Det bli'r bare "skudt" ned i jorden (altså uden for kassen).

Er det skidt?
    Skal tågen bruges til koblingen?

Der er blevet sat en smal primær-rem på i stedet for kæde, men original primærkasse på!

• #10   15. maj 2009 Hej, det er ok på den måde. Olietågen var originalt til at holde kæden iorden. Bare du har koblingsplader på, beregnet til tørkobling er det fint.
    Teoretisk kan du lukke af for drypperiet hvis det er den originale oliepumpe. Der sidder en justeringsskrue der bestemmer hvor meget der skulle pisse over i primæren, de er dog typisk så slidte at man ikke kan lukke helt for dem....

God vind.

• #11   15. maj 2009 Hov, ved du om du har en Ram Jet Retainer (holder) i koblingen? Hvis du ikke har, er det første du gør imorgen, at hente en, ved din lokale Harley pusher.

http://1.bp.blogspot.com/_OsWKgjtjNww/SU7RvUvTZgI/AAAAAAAAAdY/ML0U0UL2_ic/s320/ram+jet+ret+004.jpg

Kommentér på:
Koblings justering!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce