{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

TøffeRygMærker.!! - Debat {{forumTopicSubject}}

Så er vore mærker go'kendt af forbundet og jeg er derfor igang med at få dem bestilt hjem.

Min erfaring siger mig at folk altid gerne vil have en lille debat om tingene, derfor opretter jeg denne tråd til debat, sluder og vrøvl, og en tråd mere til bestilling.

Gå amok folkens smiley

Photoshoppede billeder af Mærket:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3749

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TøffeRygMærker.!! - Debat
  • #1   18. jun 2009 Hm...

Personlig er jeg græsk katolsk:-) Vi har jo i et par år haftvores lille logo og det sidste års tid har jeg oåplevet flere og flere udenforstående, der genkender det og spørger til det.

Det vigtigste er fortsat for min, at vi er et "tag-selv-forum" hvor man kan servere og/eller nyde uden de forpligtelser, som man har i en egentlig klub.

• #2   18. jun 2009 er helt enig med Knud.

Der er intet ændret mht til vores gruppes virkemåde smiley

Flere havde blot et ønske om et stort mærke til deres vest, og det er så imødekommet *S*

• #3   18. jun 2009 Også fint for mig sålænge at jeg bliver fri for at køre med det.

• #6   18. jun 2009 Johnny> MC Forbundet.

Vi er som gruppe ikke underlagt nogens regler el.lign. men kørte den igennem forbundet så vi var sikre på ingen kunne få problemer nogen steder.

• #7   18. jun 2009 eller.. Vi er ihvertilfald ikke underlagt andre regler end dem vi selv har her i gruppen smiley

dvs noget med god stemning og godt humør uden forpligtelser, kort beskrevet, hvis jeg husker dem ret :oP

• #8   18. jun 2009 Jeg skal lige for god ordens skyld sige, at Martin Nygaard og jeg har gennemdiskuteret dette.

Personligt er jeg som sagt indifferent, og vi tager ikke som sådan skade af lidt gratis markedsføring. Flere har gennem tiderne luftet et ønske om større mærker, og det er da for mig i orden. Det er dog sådan, at der åbenbart er nogle klubber og lignende, der mener at ikke anerkendte mærkninger er af det onde. Nu kan disse ikke påberåbe sig noget.

Jeg vil også gerne indskærpe, at ingen udefra har nogen som helst indflydelse på, hvordan vi gebærder os og vilke indbyrdes regler vi hygger os efter.

• #9   19. jun 2009 per F skrev "Lidt off topic, men er rygmærker ikke sådan noget lidt rebel/wild/f#%k the police agtigt?? "

Det er det ihvertfald i mange menneskers øjne,- og uanset om man kan lide det eller ej,- så er det i mange menneskers øjne både forbundet med en bestemt type, og sender et bestemt signal.. Jeg synes,- at et rygmærke er helt uforlignelig med det hygge/og sociale image som tøffedyrene gerne vil udstråle og vise til omgivelserne.

Men da det jo er bestemt gider jeg ikke spilde mere krudt på det,- jeg siger nej tak,- og fred være med dem der gerne vil have det,- længere er den ikke, og god sommer... :o)

• #10   19. jun 2009 Michael-Lemvig skrev: per F skrev "Lidt off topic, men er rygmærker ikke sådan noget lidt rebel/wild/f#%k the police agtigt?? "

Det er det ihvertfald i mange menneskers øjne,- og uanset om man kan lide det eller ej,- så er det i mange menneskers øjne både forbundet med en bestemt type, og sender et bestemt signal.. Jeg synes,- at et rygmærke er helt uforlignelig med det hygge/og sociale image som tøffedyrene gerne vil udstråle og vise til omgivelserne.

Men da det jo er bestemt gider jeg ikke spilde mere krudt på det,- jeg siger nej tak,- og fred være med dem der gerne vil have det,- længere er den ikke, og god sommer... :o)
    CITAT SLUT

Jeg har det selv lidt på samme måde og derfor accepterede jeg at beslutningen var truffet men vil absolut ikke selv iføre mig sådan noget.

Og - så er jeg da lidt spændt på at følge medlemstallet i gruppen. Det kune jo medføre en masseflugt fra gruppen fordi man ikke vil identiiceres med rygmærker. Men det må man jo, hver især, forholde sig til. Jeg følger da selv udviklingen og går det i en retning som jeg ikke bryder mig om er jeg den der er skredet.

• #12   19. jun 2009 Torben J> Nu spurgte du hvad det er vi debatere. Jeg lagde ikke umidlbart op til nogen bestemt debat i denne tråd, men har erfaret at der altid er nogle der gerne vil snakke lidt om tingene og ytre deres mening, og disse indlæg ville jeg gerne skille fra bestillingen.. derfor denne tråd. smiley

til alt snak hvad angår hvad folk synes om det eller ej, kan jeg ytre MIN EGEN PERSONLIGE holdning til dette som følgende:

Vi er meget blandet folk i vores ret store gruppe og derfor vil der altid være dem synes ét og andre noget andet. Hvad disse mærker angår, må man hvile sig i at vi også her er lige så forskellige som med alt muligt andet.. -Nogle vil helst ikke identifiseres med nogle bestemte mærker, andre ikke med andet beklædning, nogle ikke med en bestemt type motorcykler og en hjelm nogle synes er fed, synes andre udtrykker noget uforsvarilgt og useriøst?? -Vi vil aldrig kunne blive enige alle sammen i så stor en gruppe.! smiley

Og hvis folk ikke kigger skævt til min hjelm, så kigger jeg heller ikke skævt til deres plastik cykel. smil

Og hvad naboerne tænker, når de ser en på tankstationen skal vel også være op til folk selv.. Nogle står i korte shorts, ligblege løjne ben og grimme sko.. andre med en grim vest. heh

Og hvad angår Tøffedyrenes image, så handler det vel som det altid har gjort, om personens opførsel og sind.. ikke påklædningen.?

Og så vil jeg lige inskyde, at vi lever i 2009.. Der er MANGE fedelige, festlige og glade klubber/grupper med store mærker på deres veste og jakker idag.. Engang var tatoveringer også noget der kun tilhørte banditter, sømænd og de royale.. sådan er det jo heller ikke længere.. smiley

• #13   19. jun 2009 Det der med rækkefølgen tingene er sket i:

Tjo, det ser lige her ud til at rækkefølgen er sær, men man skal nok lige huske at denne diskussion har været oppe indtil flere gange lige fra gruppens start:-)

Vedr. eventuel medlemsflugt???? Den tror jeg ikke på.

Kig bare på, hvad der sker i denne streng - "det er da OK, bare jeg kan slippe", Det er jo bare for sjov", "Vi er jo en stor og meget forskelligartet flok" osv osv

På den måde er mærket jo nærmest en underbyggelse af, hvad vi er for nogen individer:-)

• #14   19. jun 2009 Per F> hehe.. er HELT enig.. hele logo'et og konceptet indbyder jo i sig selv til et stort bredt smil.!

Jeg tror ikke rigtig der er noget der vil føle man latterliggør noget eller nogen. Som jeg var inde på tidligere, så er der en del helt fredelige og glade klubber/grupper idag.. og mange af dem har tilmed ret grinagtige og humoristiske navne.. heh

• #15   19. jun 2009 Plejer at sige, at de 99% af tiden kører vi ordentligt

• #17   19. jun 2009 Per F>
    Rockernes 1% kommer fra en gammel artikel (mener det var fra de Amerikanske myndigheder, eller et MC blad) hvor man udtalte at i hele motorcykelmiljøet var det faktisk kun 1% af alle kørere der lavede ballade.

Det tog Rockerne så til sig og begyndte at skilte med at de så hørte til den ene %.

af samme grund valgte jeg da jeg i sin tid lavede vores logo, at skilte med at vi jo så må høre til de 99% smiley

.. Så det er historien om det *S*

• #18   20. jun 2009 jaja.. at kalde det en historie, er nok forkert .. smil..

Det er historikken bag det smiley

(Det er nok mere det rette ord)

smil

• #20   21. jun 2009 Hva' er vi ude i??

livet er fedt - er liger kommet hjem fra 100 års fødselsdag, og kan man fejre en sådan dag som de to gjorde, så skal man glæde sig til at blive 50:-)

... shit - det er sket!

• #21   21. jun 2009 hvad er mc forbundet og hvor træffes de pr tlf eller mail har nenlig ikke hørt om dem og kan de bare sådat give lov til at køre med ryg mærker i en turing klub vh fnuggi press of rednecks mc danmark

• #22   21. jun 2009 ææææm ja eller øøøøøøøh hehe
    ved ik helt hva man skal skrive men joo jeg er da med på de rygmærker
    og har faktisk kørt med rygmærke i en del år men jeg er da absolut aldrig blevet forvekslet med rocker eller på anden vis sat i forbindelse med dem så jeg tror jo lidt på at mange af de fordomme der opstår er fordi nogen folk siger nogen ting som de i bund og grund ik aner en dyt om

for mig er et rygmærke logo for en ja vare og er jeg tilfreds med en vare vil jeg da meget gerne vise den frem
    så er der jo os mange fordomme eller hva man skal kalde det over for en fakta ansat de bær jo os rygmærke hehe

men sys da klart at det er fedt at der er en debat om et så ømtåligt emne

hilsen ham ik er flov over at vise sig med et rygmærke

• #23   21. jun 2009 Brain hvis du er rigtigt godt tilfreds med varene i Fakta, så tror jeg da godt jeg kan skaffe en af deres "klub" trøjer.! hah

• #24   21. jun 2009 nygaard nu handler jeg så kun i metro så ellers tak hehe

• #25   21. jun 2009 Ja sådan et har vi jo ikke herovre.. men hvis du er liderlig nok efter et af deres "mærker", så vil jeg da også tro det kan skaffes alligevel makker ;o?

haha

• #26   21. jun 2009 Miss> Nu er Nygaard forvirret? -Jeg synes ikke jeg kan se nogen der har sagt noget om at de kæmper for kvindernes rettigheder? (ud over at du lige selv har nævnt det et par gange?)

heh

• #28   21. jun 2009 vælger bare og sige hmmmmmmm
    jeg sys det er fint nok at mange har fordomme omkring de rygmærker
    det må de selv om men men men
    jeg tænker så at bare fordi et ganske få antal der bære et rygmære er binde gale eller korupete osv
    gør det så at ALLE der bær et rygmærke er blæst i potten ?

kan jo samligne det lidt med at hvis EN betjent er korupt er så resten at korpset så os korupt

ja igen bare min mening

• #29   21. jun 2009 Hmm... Nu ved jeg sgu ikke om det er mig der er langsomtopfattende.. men...

Mener sgu da det var en debat mht rygmærkerne som Nygaard har fået kreeret.. Fandme da ikke en diskussion om kvindekamp...

Så får jeg sådan en lyst til at bringe det de kalder ligestilling på banen... Hvis kvinder er så stærke.. hvorfor fanden tager de så ikke selv kampen op i stedet for at få på munden.. Bare mine 50 cent..

Mine damer og herrer.. hold jer nu for f..... til emnet...
    Rygmærker er op til den enkelte.. Så lad nu dem som kører med dem, køre med dem.. og lad dem så være i fred derudover... Har da heller aldrig set et tøffedyr gå i flæsket på en af dem med de "rigtige" mærker, og bede ham om at tage det af fordi det er "uetisk"

Personligt syns jeg det er cool.. Det viser sit tilhørsforhold.. både på godt og ondt...

Over and out...

• #30   21. jun 2009 Ikke nogen grund til undskyldninger...

For det er jo tøffedyrsrygmærket det hele drejer sig om.. Og i mine øjne er de mennesker som sammenligner vores rygmærke med noget rockerrelateret, burde sgu enten få sig et par skarpere briller.. eller også burde de tage et aftenkursus i symbolik.. For der er da helt klart noget de ikke forstår ved skilpadden så.. smiley

Hvis ikke det mærke er det mest harmløse mærke i hele den motorcykelkørende verden... så vil jeg da godt nok gerne se hvad så er... Og vil da nok sige at det heller ikke ligefrem siger "REBEL" eller "BALLADEMAGER" når man kigger på det...

• #31   21. jun 2009 miss er absolut ik for at godt gøre rockkerne men folk har jo generalt den holdning at har man rygmærke og køre man mc (chopper) uanset mærke så er man rocker og er man kort håret og os har lidt tatoveringer på kroppen weeeee så er det fuld endt uden diskotion så er man rocker
    uden tvivl hmmmm

hov jeg er korthåret køre chopper og har tusser og har os et rygmærker med en pilskade på lige om snart øj så må jeg da være en af dem gg

men jo jo for da ret meget sjov ud af de forskellige holdninger og meninger folk har både her på mcg og ude i den virkelige verden

• #32   21. jun 2009 Hmm.. tror sgu jeg ringer og melder mig selv... Passer perfekt til beskrivelsen. Så må jeg jo også være dybt kriminaliseret...

Det eneste jeg så skal ha fundet ud af er hvad fanden jeg har lavet.. smiley

• #33   22. jun 2009 Miss> Hvis man spørg dum, så kan man risikere at få et dumt svar (heh) og jeg tror der er en jounalist der har stillet en rocker et dumt spørgsmål (hvilket vist sker ret ofte.!) og jeg tror også at der er blevet grinet en hel del i et par klubber over den artikkel.. hehe

Måske Nygaard nu burde at gå med vandpistol, nu hvor han får sit tøffemærke? -Det ene skal jo passe til det andet.. Griner

• #34   23. jun 2009 Miss> Jeg tror ikke der skal så meget tankekræft til, for at komme frem til det jeg kom frem til smiley

Og hvad mener du med at andre mænd bruger begge hoveder til at tænke med? Altså hvis alle mænd der kun tænker med det ene hoved er Rockere.. sååå.!!!??? *griner

Seriøst.. Man ved jo aldrig lige hvornår man får brug for en vandpistol.! hah

• #35   23. jun 2009 Miss> Jeg skal heller ikke sidde og antage en masse, men i mit hoved er det ret logisk, at der virkeligt er nogen der har pæren iorden i det miljø, ellers så havde politiet vel nedlagt det foretagender for længst? -så man kan vel lidt groft sagt sige at Rockerne er mere intelligente end den gennemsnitllige betjent.. heh

Og så kan man jo tilføje, at man jo ser at flere store hjerner kommer i det miljø.. fornyligt så man fx. en mand der var så smart at det lykkedes ham at nå at snyde banker og staten for over 800 milliarder og få hans virksomhed noteret til at være årets IT virksomhed.. (behøver vist ikke nævne navne) smiley

(Heldigvis var sidstnævnte dog ikke snu nok til at kunne fortsætte sit foretagende).

-Det kan være smart at snyde.. Men det er f... surt at blive opdaget. hah

Og så vil jeg lige skynde mig at sige at jeg er politisk netral hvad alt dette angår, men hvis jeg skal sige noget af politisk karakter, så vil jeg da bare sige at jeg ikke synes at den "enlige" mor der snyder med boligtilskudet ved ikke at oplyse at hun faktisk deler dyne med et hankøn, ikke er en skid mere studenterhueberettiget end ham der snyder på andre måder. ;oP

• #36   23. jun 2009 Miss> Nu er jeg jo bestemt heller ikke ude på at "gøre reklame" for det mijlø. Du fremlagde dem som dumme og det siger jeg blot at der er jeg af en anden overbevisning og synes jeg har gode argumenter for mit synspunkt.! smiley

Så du kan jo ikke bare sige at det ikke handler om intilligens, når det var den vinkel på det der var emnet frøken.. heh smiley

Hvad der så er fornuftigt, konstruktivt o.a. (forkortelse for OG ANDET, ikke forkortelse af Odense Assholes) er jo en helt anden snak og der kan vi nok hurtigt blive enige smiley

"Nygaard synes bare det klør så irrieterende i numsen, når der debateres med folk der ikke kan holde overblikket over dialogen og bare tror at de kan få ret, ved at på listig vis at skifte emne og så tror de kan få ret på den måde." heh :oP

• #37   24. jun 2009 tror sgu i har for meget tid snak og ord roskere mig her og rockere mig der hvad med at bruge et ord som biker der der jo det vi er tag nu biker jens så skal han omtales som rocker jens han har en mc og kører med vest ergo også en rocker den skallede kok ja hvis der kikkes efter er der jo mange så i min verden er vi jo bare bikere hilsen fnuggi fra rednecks mc danmark 1% biker klub

• #38   24. jun 2009 bent sjovt du lige nævner jens den klap hat hehe
    han køre i No Name og det gør kokken os for øvrig en super rar gut alså kokken

• #39   24. jun 2009 Miss> hehe... Jeg citere dig lige:

"Hvorfor er rockere dummere end andre mænd? Fordi andre mænd bruger begge hoveder til at tænke med....Æhæ, hæ, hæ" Citat Miss slut.

Det er nu lækkert når man har en debat på nettet, at folk ikke kan rende fra hvad de har sagt. ;oP

Omvendt så er jeg ikke uenig med dig i at intilligens ikke er noget ubetinget godt, hvis det står alene. -Man siger jo endda at tankemønsteret på en super intilligent og en psykopat minder uhyggeligt meget om hinanden. -Men det har jeg heller ikke udtalt anderledes om.. Eller udtalt mig om i det heletaget.! smiley

Jeg har blot sagt at jeg tror en del folk undervurdere rockernes intilligens, da jeg bestemt ikke tror det miljø består udelukkende af dumme folk smiley

(hvilket jeg har begrundet hvorfor).

Mht din fortælling om de kære fiskere, så kan jeg kun kommentere det med at jeg respektere alle der opføre sig ordentligt, er positive og har hvad jeg kunne kalde "et godt sind" (et rigtigt tøffesind.. hehe) uanset hvor folk kommer fra, hvad de laver og etnisk baggrund.

Jeg kunne da også godt komme med en fortælling om en flok fiskere, der var på tur i det midtjyske og bar sig uheldigt an, med et uheldigt udfald til efterfølge.. - Det er nu også et muntert syn at de 5 fiskere på ca 100+ kg spænde bene på nakken og rende i "ly" i deres turbus 30 minutter efter de havde pustet sig op og på rigtig flot menér havde fået én lille udlænding, der knapt kunne spørge på dansk hvad han havde gjort, til at ligge og gemme sig bag sine tynde arme. -Men ud over dét, høre jeg da genneralt også kun godt om fiskere og man kan jo nok bare konkludere at ingen grupper er 100% hellige smiley

• #40   24. jun 2009 Bent> Der er vel forskel på en Biker og en Rocker? -Lige p.t. blev det vist kun den ene af dem vi debatere om smiley

(ihvertilfald Miss og jeg) heh

• #41   24. jun 2009 jeg er født og opvokset i en fisker by hmmm
    Hundested der går os mange vilde historier om at de der iiih så store og stæke fisker har smidt nogen rocker ï vandet sammen med deres mc´ér og givet dem nogen på munden osv jeg har boet i den flække i knapt 20 år af mit liv og har ALDRIG oplevet at de har mandet sig op hvis der har været ballade på en eller anden vis tværti imod hmmm
    jeg tror og mener at mange af de historier der går omkring fisker er en myte eller en skrøne
    men tilgengæld så er en stor del af dem jeg kender til af de der fisker sku en stor folk provokatøre uden lige som ik er til ret mange og med det mener så ikke at ALLE er det

• #42   24. jun 2009 Miss> Vittighed.. hah.. jeg synes mere det lyder somom du har gang i noget rygsvømning nu.. øj hvor det plasker!!? (sødt nok) *griner* Og må tilføje at jeg personligt ikke engang kan se noget morsomt i den, da den SLET ikke giver mening.! smiley

.. Men som man siger: der er jo også mere varmt på landet, end om sommeren ;o?

Min fortælling vedr. fiskerne var heller ikke en vandre historie. Jeg hjalp selv den mørkhudet fyr på benene, da det var overstået. smiley

• #43   25. jun 2009 Stemmen fra vipperød.. haha.. -Det lyder som en natradio udsendelse *lol*

.. Er du egentligt en natradio-udsendelse BS? ;oP

• #44   26. jun 2009 Jamen selv tak madam smiley

Slesvig.. det tror jeg nok vi tør smiley

Kommentér på:
TøffeRygMærker.!! - Debat

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce