Harley Forum

Harley Forum

Medlemmer: 339
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskærm
  • #1   29. aug 2009 Tro det ikke - men held & lykke med din sdenummerplade og styr - den panser der står dernede er ikke rigtig kloge....

• #2   29. aug 2009 Der ér en lov der siger at der skal være både for og bagskærm ! men forskærmen er ikke diffineret, så et stykke plade på 50mm der går tværs over dækket kan sagtens forsvares som værende en forskærm : )

• #3   30. aug 2009 Der skal være en anordning der kan betegnes som en skærm, som PJ nævner - og du definerer selv hvordan den ser ud.
    Din sidemonterede nr.plade tror jeg ikke holder. Der er i 2005 afsagt dom hvor nr. pladene er monteret ved bagakslen, og det var i flg domsafsigelsen lovligt. Styret er for højt - definitivt: højdeafstanden mellem styret og sædet må max andrage 30cm og den er du vist langt over smiley

Good luck

• #4   30. aug 2009 ok..tak for det, jeg tager sgu chancen;.)hvad med nummerpladen kan de finde finde på at pille den af, da cyklen ellers er i lovlig stand med hensyn til bremser og lys,????;,)ha ha der er sgu langt at trække hjem.

• #5   30. aug 2009 Nej de vil ikke pille pladen af - men du kan risikerer at blive indkaldt til nyt syn......med alt hvad dertil hører smiley

Du kan også nægte og så tage den ved en retssag ( som vi andre så kan få nytte af ), og få be- eller afkræftet om din plade må sidde hvor den sidder.....

• #6   30. aug 2009 tak for rådgivningen!! det skal nok blive spændende;,)håber bare vejret bliver bedre og der bliver kørt noget ræs:.)

• #7   31. aug 2009 Du har næsten ret Stig..
    Jens' cykel er fra '51 og reglerne for styrhøjde på cykler fra før '71 er som med højden på almindelige kørertøjer - max 4meter over jorden. Så der er ikke noget problem der..

Det eneste problem er sådanset nummerpladen, og den sidder jo ret langt fremme på mc'n. Det står skrevet at nummerpladen skal være monteret bagerst på cyklen, det kan man nogen gange godt argumentere for selvom det er på siden, men den der er jo bestemt ikke bagerst på cyklen : )
    Men det kommer os an på hvor streng en betjent man støder på, for mange af dem jeg har hørt om har gået mest op i at der bare er center baglys..

Jeg ville fyrre et stykke karosseriplade under tasken på forgaffelen og kalde det en forskærm, og så ellers bare kører afsted : )

• #8   31. aug 2009 Tak PJ - så lærte jeg også noget nyt.....det var jeg ikke klar over....

• #9   31. aug 2009 Nej det er næsten heller ikke til at finde rundt i de satans regler.. nogle klare regler/ retningslinier omkring ombygning af HD ville være lækkert.

Men jeg spurgte i synshallen lige inden jeg monterede Apes på min Knuck : )

• #11   31. aug 2009 yeeeeeeeeeeeessss;.)jeg er kørt;:)enu engang tak for den fine rådgivning.

• #12   31. aug 2009 No problem ; )

• #13   18. nov 2009 det samme gælder bremselys fra forbremser, blinklys gælder førat fra 94 og frem!

• #14   18. nov 2009 jamen det gik jo også bare så fint deroppe, ingen police, eller told og skat;.))

• #15   18. nov 2009 super godt! smiley

Kommentér på:
forskærm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce