{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Motorgang ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, er ny her på forum, men har et spørgsmål:
Når jeg lægger en hånd på mit øverste udstødningsrør (fra bagerste cylinder) mens motoren kører, skiftevis puffer den og SUGER min hånd til røret. Det er ikke udtalt på det andet rør, men jeg har oplevet samme effekt på en anden XV 1600. Nogen der genkender dette, og kan sige om det er normalt? Er natuligvis bekymret for, om noget er indstillet forkert, mend det skal samtidig tilføjes, at maskinen kører fint og trækker som et lokomotiv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorgang ?
  • #1   26. okt 2009 Umiddelbart lyder det som om at dine ventiler ikke lukker rigtigt.
    Motorene er kendt for at ventilerne kan hænge lidt (sticky valve syndrome)... Motoren kører selvom dette sker, men udstødningen begynder nemlig at "suge" lidt... Der vil naturlig være tale om tabt effekt, men har alligevel hørt om flere der først opdagede det, da det virkelig var "slemt"...

SVS (sticky valve syndrome) opstår typisk ved for fed blanding i lav og mellem området...
    Jeg kan se at du har monteret andet luftfilter og dermed også også fået den dysset om. Er dit blandingsforhold i orden?

Prøv evt med en kæmpe omgang rens (addiktiv) i benzinen, se om det kan rengøre. Billigere end at skulle hive toppen af.

Håber du finder fejlen...

• #2   27. okt 2009 Tak Henrik,
    jeg skal lige have tætnet nogle huller i udstødningen (fra tidligere ejer); så får den en omgang additiv - og så ryger den ud til Speedy i Glostrup og bliver rettet ind. Håber dette i fællesskab løser eventuelle problemer (eller konkretiserer dem inden de bliver til DYRE problemer smiley )

• #3   15. nov 2009 Så røg AIS systemet, og det har gjort mirakler! Jeg troede den kørte fint ved lave omdrejninger, men nu ved jeg hvad smidighed i de laveomdrejninger vil sige. Gav den i øvrigt en ordentlig dosis moteradditiv i sidste uge, det hjalp på sticky valve.
    Har du ikke fjernet AIS endnu, så se at komme igang smiley

• #4   15. nov 2009 Godt at høre at maskinen kører godt Mark...

Og jeg kan kun sige det samme, AIS, det skal bare af!!!

• #5   23. nov 2009 Ja. Jeg har også oplevet meget bedre motorgang efter AIS blev fjernet. Og næsten ingen backfire mere.

• #6   26. dec 2009 Til dem som endnu ikke har fjernet AIS, køb et removalkit fra Thunderbike eller Barons (jeg gjorde det sidste, da det er pænere, men da Barons bor i USA bliver man slagtet i told og afgift)
    Jeg tog en pladetang (-som man bruger til at holde emner sammen ved svejsning) og vrikkede vinkelstudsene løse, holdt derefter fast på dem med tangen. Slog fra den anden side af motoren på studs/tang med en hammer på det lange forlængerstykke fra mit topnøglesæt. Det kræver lidt vold og en del tålmodighed, men det går relativt nemt. har billeder; kommer snart ... DU VIL IKKE FORTRYDE DETTE INDGREB moterens går altså bare meget bedre uden AIS (Air Injection System) (Noget der monteres for at en karburatormotor kan godkendes i f.eks. Californien)

• #7   26. dec 2009 Har lagt et album ud med billeder. Se "AIS must go!"

• #8   29. dec 2009 Jeg tror nu også at AIS er påkrævet i DK, uden at jeg vil ligge hovedet på blokken. I hvert fald har jeg hørt, at det ikke er tilladt at pille det af i DK. Men det skal man nu gøre alligevel, for alle oplever, at den kører meget bedre bagefter.

• #9   31. dec 2009 Jeg mener nu heller ikke at det er lovlit at pille AIS systemet af, men politiet ligger i hvert fald ikke mærke til at det mangler, he he

• #10   31. dec 2009 UPS! - ja man skal jo ikke opfordre til ulovlige handlinger, så det gør jeg så ikke.
    Men så må man jo tage chancen, og gevinsten er i mine øjne risikoen værd.
    Godt nytår til alle; nu er der kun to måneder tilbage smiley

• #11   4. jan 2020 Kan ikke finde nogen steder at det skulle være ulovligt at fjerne AIS i Danmark. Min synsmand har ikke hørt om det.

Kommentér på:
Motorgang ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce