1.562 visninger
|
Oprettet:
Motorgang ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle, er ny her på forum, men har et spørgsmål:
Når jeg lægger en hånd på mit øverste udstødningsrør (fra bagerste cylinder) mens motoren kører, skiftevis puffer den og SUGER min hånd til røret. Det er ikke udtalt på det andet rør, men jeg har oplevet samme effekt på en anden XV 1600. Nogen der genkender dette, og kan sige om det er normalt? Er natuligvis bekymret for, om noget er indstillet forkert, mend det skal samtidig tilføjes, at maskinen kører fint og trækker som et lokomotiv.
dec 2003
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 12
Motorene er kendt for at ventilerne kan hænge lidt (sticky valve syndrome)... Motoren kører selvom dette sker, men udstødningen begynder nemlig at "suge" lidt... Der vil naturlig være tale om tabt effekt, men har alligevel hørt om flere der først opdagede det, da det virkelig var "slemt"...
SVS (sticky valve syndrome) opstår typisk ved for fed blanding i lav og mellem området...
Jeg kan se at du har monteret andet luftfilter og dermed også også fået den dysset om. Er dit blandingsforhold i orden?
Prøv evt med en kæmpe omgang rens (addiktiv) i benzinen, se om det kan rengøre. Billigere end at skulle hive toppen af.
Håber du finder fejlen...
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 16
jeg skal lige have tætnet nogle huller i udstødningen (fra tidligere ejer); så får den en omgang additiv - og så ryger den ud til Speedy i Glostrup og bliver rettet ind. Håber dette i fællesskab løser eventuelle problemer (eller konkretiserer dem inden de bliver til DYRE problemer
okt 2009
Har du ikke fjernet AIS endnu, så se at komme igang
dec 2003
Og jeg kan kun sige det samme, AIS, det skal bare af!!!
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 48
okt 2009
Jeg tog en pladetang (-som man bruger til at holde emner sammen ved svejsning) og vrikkede vinkelstudsene løse, holdt derefter fast på dem med tangen. Slog fra den anden side af motoren på studs/tang med en hammer på det lange forlængerstykke fra mit topnøglesæt. Det kræver lidt vold og en del tålmodighed, men det går relativt nemt. har billeder; kommer snart ... DU VIL IKKE FORTRYDE DETTE INDGREB moterens går altså bare meget bedre uden AIS (Air Injection System) (Noget der monteres for at en karburatormotor kan godkendes i f.eks. Californien)
okt 2009
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 48
dec 2003
okt 2009
Men så må man jo tage chancen, og gevinsten er i mine øjne risikoen værd.
Godt nytår til alle; nu er der kun to måneder tilbage
dec 2008
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 11
Motorgang ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside