{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forgaffelolie cbr1000rr ´07
  • #1   18. mar 2010 Den SHOWA forgaffel der sidder på, er ab fabric fyldt med HONDA/SHOW SS-55 olie, som svarer til "almindelig" 10W i viskositet.

    Så et godt bud er eks.
    MOTUL 10W Fork Oil


  • #2   18. mar 2010 jeg bruger en 7,5 på min racer.

  • #3   18. mar 2010 søren p. P: Det lyder ikke helt dumt smiley

    Er igang med selv at montere K-Tech kit i min GSX-R1000 gaffel og var faktisk noget overrasket over at den originalt er fyldt med olie svarende til 3W!!.....Umiddelbart ville jeg også være landet omkring 7,5



  • #4   19. mar 2010 Takker for alle de hurtige svar smiley ses snart derude...

  • #5   22. mar 2010 Hvorfor en tynder end orginal?
    Jeg syntes de fleste Hondaer er meget levene i affjedering orginal,
    PÅ min 1000 har jeg fået noget tykker i, da den går i bund når jeg bruger den fuldt ud..
    Så mit bud ville våre en 11/12W...


  • #6   22. mar 2010 Denis A: Din forgaffel burger Honda's SS-47, som også svarer til eks. Motul's 10W, så et skift til 11/12W tror jeg ikke de fleste vil mærke på gaden.

    Der er jo en del ting der spiller ind omkring en forgaffel hvis den eks "bunder ud", og viskositeten vil ikke være den parameter jeg først ville kigge på. Det er måske mere et spørgsmål om korrekt justering af fjederforspænding og kompressions-ventilen.

    Grunden til at man ofte skifter til en tyndere olie til race brug er, at man får en lidt hurtige virkende forgaffel, hvor man til gadebrug ofte gerne vil have en lidt mere komfortabel affjedring, som virker lidt mere progressiv og det kan man til dels opnå med en lidt tykkere olie.

    Så jeg ville som udgangspunkt til gadebrug fylde 10W i, som det er ab fabric.


  • #7   23. mar 2010 Hej Anders.
    Det lyder som om du har meget mere forstand på det end jeg har.
    Men der skal nu heller ikke volsom meget til smiley
    Jeg kan se det er en 13W jeg har fået i min gaffel. Jeg skiftede det fordi den son sagt bunder selv efter at jeg har fået den justeret hos en prof.
    De oplysninger jeg fik hos honda var at der orginal var født med en 8w i forgaflen, men skal ikke kunne sige om de har vildledt mig..

    Det med den tynde olie til race, har jeg altid fået at vide at det er fordi hvis olien er tynd, bliver den ikke så varm under kørsel, som en tyk olie?


Kommentér på:
forgaffelolie cbr1000rr ´07

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce