569 visninger
|
Oprettet:
Hvor mange omd. har den det bedst med? {{forumTopicSubject}}
Hej GSX-R ejere.
Jeg har en 600 1997 model. Har kun kørt Mc i nogle få mdr, så det her er et rookie spørgsmål. Når jeg ligger og tøffer afsted på landevejen, ved jeg ikke helt hvor mange omd. sådan en sportscykel helst vil have. 4000 eller 5500 - 6000. Det mere hvilke gear jeg skal vælge?
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.638
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 8
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 239
Jeg ved ikke helt hvad jeg skulle svare, så, men ehm...
Med høje eller lave omdrejninger som forholdene beder om. Ligger du og kører lidt lækkert på frække landeveje med lidt sving og lidt lir, så må du gerne ligge med lidt højere omdrejninger ... altså der hvor maskinen føler sig lidt kvik.
Ligger du derimod i50km område og kører sådan lidt pænt, så er der ingen grund til eks i indre by at køre med høje omdr fra lyskryds til lyskryds, med mindre du er helt tændt på at blive betragtet som Brian.
Husk, man kan godt blive observeret ved pæn og diskret kørsel samt være en gentleman når man skal holde tilbage for fodgængere i deres felt.
Men altså på motorvej - der ligger jeg altid i højeste gear og gearer kun ned, hvis acceleration kræves.
Men fint spørgsmål. Kun dumme svar kan gives - især når det for folk som os kan være afgørende i farlige og seriøse situationer.
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 120
Jeg holder helt med Byron E.
Men Cyklen er lavet til race og er "lidt" lige glad. Brug din sunde fornuft så kan du nemt høre om du piner din cykel.
Vester
Hvor mange omd. har den det bedst med?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside