Kawasaki ZXR 750 og ZX-7R gruppen

Kawasaki ZXR 750 og ZX-7R gruppen

Medlemmer: 91
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

ZXR kan ikke holde på vandet ZXR kan ikke holde på vandet

Hey gutter...

jeg har et lille problem med min ZXR750 og har faktisk haft dette problem de sidste 3 somre :S

jeg kan bruge det meste af sommeren på at hælde ny kølervæske på min bike, fordi hvis den bare har være lidt varm, smider den vandet tilbage i vandbeholderen og der fra ud på vejen...
Det skal siges, sidste år skiftede jeg ALLE slanger på cyklen og søgrede for alt var tæt (det er det stadigvæk)

Sagen er, jeg mere eller mindre køre rundt på en halvtom radiator, hvis jeg bare har kørt lidt friskt til en aften...
jeg vil bare høre om det er helt normalt, når alt virker som det skal ?
Blæseren slår til hvis motoren bliver for varm, og temperatur måleren virker også helt fint, men har jeg været på motorvej kan jeg være sikker på at høre små bobler fra vandbeholderen, når jeg holder ved første lys kryds jeg når til, efter jeg er kommet af motorvejen.

please skriv tip og tricks eller andre gode ting jeg kan prøve

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af trampolin 1.000 kr.
  • Jeg søger hjælp til diverse handyman opgaver. Det drejer sig speficikt om hjælp til ophæng af 5 x hylder, et spejl, to knager, et gardin og to Ivar IKEA skabe. 1.750 kr.
  • Installation af Husqvarna robotklipper med tråd 2.798 kr.
  • Opmontering 1.200 kr.
  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZXR kan ikke holde på vandet
  • #1   21. jun 2010 Giver Liltorp ret, det lyder som toppakningen.

• #2   21. jun 2010 nej da radiatoren er knas tør udvendig, den er ikke utæt den smider vandet ud af en overløbs slange der sidder på vand beholdere

• #3   21. jun 2010 nååå hmm... okay så en ny pakning i låget skulle gøre den ikke smider vandet tilbage i beholderen?

• #4   21. jun 2010 Emil - når du skriver låget, mener du så låget til beholderen? For så er du ikke helt med på hvad toppakningen er.

De små bobler er med 99% sikkerhed udstødningsgasser, der slipper ud igennem toppakningen og finder vej ud igennem kølesystemet.

• #5   22. jun 2010 ej Niels jeg tror ikke det er pakningen i låget på vandbeholderen...
    jeg gik ud fra du mente den o-ring der sidder i låget på radiatoren du ved der hvor man kan kigge nede til min halvtomme radiator grill.

min køler er tæt, der løber ikke vand ud nogle steder foran på motorcyklen alle slanger er tætte og boblerne kommer ikke fra min udstødning eller motorblok (ved toppakningen) det er det kogende vand der bobler i min vandbeholder der laver boble lyde...
    tydeligvis er det ikke et problem i andre har haft så jeg må jo bare gå alt igennem en gang til, da der er et eller andet der ikke sidder rigtigt sammen.

Er der nogle der eventuelt har eksplosions tegning over kølesystemet på en ZXR750 model M fra 95

• #6   22. jun 2010 Toppakning.

• #7   22. jun 2010 Ud med motoren, af med topstykket og skift den toppakning, så er det fikset.

• #8   22. jun 2010 Min min motor er ikke utæt jeg kan åbenbart ikke udtrykke mig godt nok så i forstår hvad problemet er... tak for svarene men jeg tror jeg står på egne ben denne gang

• #9   22. jun 2010 Emil,

Hvis du ikke er gør-det-selv mand og ikke ved hvad en toppakning er så vil jeg på det kraftigste råde dig til at sende den afsted til kyndige hænder. ( eller få hjælp af en kammi der ved noget om emnet )
    Det kan oså være et flækket topstykke ( uden at du kan se det udefra )
    Det kan også være en cylindervæg / kølekanal der er kolapset, men det burde give vand i olien og/eller hvid udstødningsgas.
    Der er mange meninger og jeg tilslutter mig glædeligt den om toppakningen.... ;o(
    Den skal ihvertfald ikke smide vandet hvis alt virker som det skal, så der er noget galt.
    Held og lykke med cyklen.

• #10   22. jun 2010 nu holder i simpelhen op! Min blok motor og resten af mekaniken virker fantastisk og jeg ville kunne lave en helt ny motor med mine skills, så ro på.
    eg er sgu klar over hvad en top pakning er, men det er køle systemet der har en defekt jeg har en fin forbrænding og det eneste der er i mit bundkar er motorcykel olie jeg ved ikke hvor jeg har givet jer et indtryk af at jeg havde et problem med at min motor brændte mit kølvand af ? Men jeg splitter lortet ad i weekenden så skal jeg nok skrive hvad problemet var på mandag smiley
    jeg har snakket med Mikkel fra gruppen og har forstod hvad for et problem jeg havde fra starten af så jeg ved ikke hvordan i har misforstået spørgsmålet så meget :S og jeg undskylder for denne lidt sure/ ophidset besked men jeg er ikke en amatør! og jeg har skam forstand på det der motor shit jeg har bare ikke lige kunne finde ud af hvad dette problem er kommet af

• #11   22. jun 2010 Fordi jeg regnede med der var nogen der havde oplevet det samme... der er trods alt ret mange med den samme mc og liltorp jeg skal nok tjekke min toppakning men jeg tager lige et par andre knap så tids krævende muligheder først... selvfølgelig kan jeg ikke udelukke det men tager lige de simple ting først. Det kunne bare spare mig en masse tid på fejl finding hvis folk havde nogle bud men det ser jo ud til jeg ikke slipper for at skifte toppakningen også... vi får se det bliver engang i weekenden og så skal jeg nok æde mine ord i mig igen og kalde jer allesammen for kloge og give mig selv en hat af papir smiley

• #12   23. jun 2010 Super ;o)

God arbejdslyst!

• #13   28. jun 2010 Hey gutter.

jeg har lige løst mit køler problem, ved at skifte låget til radiatoren, det kostede mig 342.75 kr og tog omkring 10 minutter med aftagning af den gamle ventil, og sætte den nye på, påfyldning af nyt kølvand og varme teste hele shitet.
    Jubii jeg kan køre resten af sæsonen uden at skulle skille hele min motor ad smiley
    og til "Liltorp Racing Team" jeg håber du har nogle stærke tænder nu når du skal til at sætte tænderne i din Schubert hjelm smiley
    men tak for svarene alligevel, det er altid nemmere at fejl søge når man har noget at gå efter.

Kommentér på:
ZXR kan ikke holde på vandet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce