ZXR kan ikke holde på vandet ZXR kan ikke holde på vandet
Hey gutter...
jeg har et lille problem med min ZXR750 og har faktisk haft dette problem de sidste 3 somre :S
jeg kan bruge det meste af sommeren på at hælde ny kølervæske på min bike, fordi hvis den bare har være lidt varm, smider den vandet tilbage i vandbeholderen og der fra ud på vejen...
Det skal siges, sidste år skiftede jeg ALLE slanger på cyklen og søgrede for alt var tæt (det er det stadigvæk)
Sagen er, jeg mere eller mindre køre rundt på en halvtom radiator, hvis jeg bare har kørt lidt friskt til en aften...
jeg vil bare høre om det er helt normalt, når alt virker som det skal ?
Blæseren slår til hvis motoren bliver for varm, og temperatur måleren virker også helt fint, men har jeg været på motorvej kan jeg være sikker på at høre små bobler fra vandbeholderen, når jeg holder ved første lys kryds jeg når til, efter jeg er kommet af motorvejen.
please skriv tip og tricks eller andre gode ting jeg kan prøve
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 50
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 50
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
De små bobler er med 99% sikkerhed udstødningsgasser, der slipper ud igennem toppakningen og finder vej ud igennem kølesystemet.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 50
jeg gik ud fra du mente den o-ring der sidder i låget på radiatoren du ved der hvor man kan kigge nede til min halvtomme radiator grill.
min køler er tæt, der løber ikke vand ud nogle steder foran på motorcyklen alle slanger er tætte og boblerne kommer ikke fra min udstødning eller motorblok (ved toppakningen) det er det kogende vand der bobler i min vandbeholder der laver boble lyde...
tydeligvis er det ikke et problem i andre har haft så jeg må jo bare gå alt igennem en gang til, da der er et eller andet der ikke sidder rigtigt sammen.
Er der nogle der eventuelt har eksplosions tegning over kølesystemet på en ZXR750 model M fra 95
apr 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 50
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 50
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 73
Hvis du ikke er gør-det-selv mand og ikke ved hvad en toppakning er så vil jeg på det kraftigste råde dig til at sende den afsted til kyndige hænder. ( eller få hjælp af en kammi der ved noget om emnet )
Det kan oså være et flækket topstykke ( uden at du kan se det udefra )
Det kan også være en cylindervæg / kølekanal der er kolapset, men det burde give vand i olien og/eller hvid udstødningsgas.
Der er mange meninger og jeg tilslutter mig glædeligt den om toppakningen.... ;o(
Den skal ihvertfald ikke smide vandet hvis alt virker som det skal, så der er noget galt.
Held og lykke med cyklen.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 50
eg er sgu klar over hvad en top pakning er, men det er køle systemet der har en defekt jeg har en fin forbrænding og det eneste der er i mit bundkar er motorcykel olie jeg ved ikke hvor jeg har givet jer et indtryk af at jeg havde et problem med at min motor brændte mit kølvand af ? Men jeg splitter lortet ad i weekenden så skal jeg nok skrive hvad problemet var på mandag
jeg har snakket med Mikkel fra gruppen og har forstod hvad for et problem jeg havde fra starten af så jeg ved ikke hvordan i har misforstået spørgsmålet så meget :S og jeg undskylder for denne lidt sure/ ophidset besked men jeg er ikke en amatør! og jeg har skam forstand på det der motor shit jeg har bare ikke lige kunne finde ud af hvad dette problem er kommet af
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 50
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 73
God arbejdslyst!
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 50
jeg har lige løst mit køler problem, ved at skifte låget til radiatoren, det kostede mig 342.75 kr og tog omkring 10 minutter med aftagning af den gamle ventil, og sætte den nye på, påfyldning af nyt kølvand og varme teste hele shitet.
Jubii jeg kan køre resten af sæsonen uden at skulle skille hele min motor ad
og til "Liltorp Racing Team" jeg håber du har nogle stærke tænder nu når du skal til at sætte tænderne i din Schubert hjelm
men tak for svarene alligevel, det er altid nemmere at fejl søge når man har noget at gå efter.
ZXR kan ikke holde på vandet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside