{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Ændrede færdelsregler pr 1. Okt. 2010 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Bemærk stk 1.
Politiet kan inddrage førerretten, hvis...........

»11) har kørt med en hastighed på 200 km i timen eller derover eller

12) ved kørsel med en hastighed på mere end 100 km i timen har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning med mere end 100 pct.«

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/L179/som_vedtaget.htm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændrede færdelsregler pr 1. Okt. 2010
  • #1   16. aug 2010 Hvad betyder "inddrage førerretten"?
    Betjenten snupper kørekortet med det samme, så man må få en anden til at køre bilen/MC'en hjem?

Derefter er det vel standard procedure med frakendelse og orienterende køreprøve?

• #2   16. aug 2010 Det var nu bedre, om vi fik et politi, der brugte deres sunde fornuft. Dem man oftest møder er medieludere uden en selvstændig tanke. Den type har selvfølgelig behov for alle de detaljereglementer, så de kan få styret deres magtpis ved at uddele bøder og frakende folk førerretten, selvom deres overtrædelse ikke lige den dag var et problem.

Der er masser af steder, hvor en hastighed på 200 er ok og andre, f.eks. vejarbejdere på kørebanen, hvor en overtrædelse på 2 er for meget. En promille på 0,5 kan være for meget i dårligt vejr og en på 1,0 kan være ok under andre omstændigheder. Hvis vi alle sammen gjorde alt med måde og polisen brugte knolden ville det lovgivning være uden relevans.

• #3   17. aug 2010 Enig sund fornuft kunne bestemt være et udgangspunkt MEN Promille på 1,0 eller overhovedet promille kørsel hænger på ingen måde sammen med sund fornuft og MC... At der samtidig er steder hvor 200 km/t er ok, ja så er al sund fornuft da sat helt ud af spillet

Regler er i mine øjne helt fint det sikre at der er objektive kriterier og ikke en bøde vurdering efter om betjenten har en god eller dårlig dag og helt ærlig når jeg læser det Torben har sat ind så synes jeg det lyder helt rimeligt

Eneste der i mine øjne bør tilføjes er en opstramining af reglerne ved lyskryds/rødt lys.... mere kontrol større konsekevens og glem så stærekasserne

Kommentér på:
Ændrede færdelsregler pr 1. Okt. 2010

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce