1.235 visninger
|
Oprettet:
26. apr 2006 Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
Ændrede færdelsregler pr 1. Okt. 2010 {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Bemærk stk 1.
Politiet kan inddrage førerretten, hvis...........
»11) har kørt med en hastighed på 200 km i timen eller derover eller
12) ved kørsel med en hastighed på mere end 100 km i timen har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning med mere end 100 pct.«
http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/L179/som_vedtaget.htm
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 44
Betjenten snupper kørekortet med det samme, så man må få en anden til at køre bilen/MC'en hjem?
Derefter er det vel standard procedure med frakendelse og orienterende køreprøve?
maj 2008
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 337
Der er masser af steder, hvor en hastighed på 200 er ok og andre, f.eks. vejarbejdere på kørebanen, hvor en overtrædelse på 2 er for meget. En promille på 0,5 kan være for meget i dårligt vejr og en på 1,0 kan være ok under andre omstændigheder. Hvis vi alle sammen gjorde alt med måde og polisen brugte knolden ville det lovgivning være uden relevans.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 212
Regler er i mine øjne helt fint det sikre at der er objektive kriterier og ikke en bøde vurdering efter om betjenten har en god eller dårlig dag og helt ærlig når jeg læser det Torben har sat ind så synes jeg det lyder helt rimeligt
Eneste der i mine øjne bør tilføjes er en opstramining af reglerne ved lyskryds/rødt lys.... mere kontrol større konsekevens og glem så stærekasserne
Ændrede færdelsregler pr 1. Okt. 2010
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside