820 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
demontering af exup motor ???? demontering af exup motor ????
vis man kopler den fra melder den motorfejl 17, som betyder at den jo ikke kan finde motoren men kan man på nogen måde snyde den med en modstand eller ligende så man slipper for den fejlkode, vil sku gerne af med den motor.
skal lige siges jeg har complet andet udstægning på så ventilen er også væk.
målet er jo at smide 10 kg på cyklen så den skulle da også helst væk.
se eventuel albumet med ting intil videre
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15184
0 synes godt om
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Jeg afmonterede EXUP'en på min R6 '07 og satte 2 stk. 4k7 modstande i, som erstatning for det potentiometer som sidder i EXUP-huset og som er forbundet direkte til ECU'en.
Og så kortsluttede jeg de 2 ledninger som går til EXUP-motoren.
Umiddelbart blev EXUP-fejlene slettet (Code 17 og 18), men efter noget tid kom Code 17 eller 18 frem igen.
Jeg har hørt flere opleve det samme, hvis man laver denne simple løsning.
Det er heller ikke den pæneste løsning overfor ECU'en, som bliver belastet lidt hårdere og skal bruge unødig regnekraft på EXUP'en.
Jeg har muligvis et diagram liggende, som skulle være identisk med eks. den eliminator som Graves laver, og den skulle lave en "direkte simulering" af motor og potentiometer.
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
feks på en zx6r der er der også en EXUP men den skal køre ud i begge ydre positioner før den ved hvor EXUP ventilen står og ikke lave en fejl melding. så den laver andet end bare at trække den ventil
helt klart det nemmeste er at lade den side og så bare gemme den væk, og du undgår fejlmeldinger
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Så har du jo også en RIGTIG god undskylding for at købe racing ledningsnettet. Som også vejer en hel del mindre.
--------------------------------------------------------------------------------------
- Kwak -
Det er jo et spørgsmål om livskvalitet, så prisen er sku da uden betydning. .-)
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=113714
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
demontering af exup motor ????
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside