{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Ultimativ Tøffetur til Normandiet. {{forumTopicSubject}}

Tur til Normandiet 2011.

I alt: ca. 4254 km, 14 dage
Afgang: mandag d. 8. august 2011,
Hjemkomst: søndag d. 21. august 2011.

Overblik over turen.
1. dag – Midtjylland, Danmark til Wassermühle i Tyskland (352 km).
Seværdigheder: Husum Slot, Glückstadt-Wischhafen Færgeoverfart.
2. dag – Wassermühle, Tyskland – Delfzijl, Holland (339 km).
Seværdigheder: Bremerhaven, Wesertunnel, Wilhelmshaven.
3. dag – Delfzijl, Holland – Arnhem, Holland (331 km).
Seværdigheder: Lauwersmeer Nationalpark, Makkumer-En Koaiwaard, Markermeer, Nationaal Park de Hoge Veluwe,
4. dag – Arnhem, Holland – Tournai, Belgien (338 km).
Seværdigheder: Arnhem, Broen ved Arnhem, Nijmegen, Herzogenbusch concentration camp, The Jewish Museum of Deportation and Resistance in Mechelen, Breendonk, Bruxelles, NATO, EU,
5. dag – Tournai, Belgien – Dieppe, Frankrig (335 km).
Seværdigheder: Lille, Porte Royale i Lille, Dunkerque, Calais, Boulogne-Sur-Mer, Le Crotoy, Dieppe.
6+7. dag – Dieppe, Frankrig – Grandcamp-Maisy, Frankrig (278 km).
Seværdigheder: Fécamp, Le Havre, Pegasus Bridge, Quistreham Bunker museum, Juno Beach Center, Musée América Gold Beach, Arromanches, Bayeux 1944 Battle of Normandy Memorial Museum, Bayeux War Cemetery, The Normandy American Cemetery Colleville-sur-Mer, St. Laurent-sur-Mer Omaha Beach Memorial Muesum, Grandcamp-Maisy Ranger Museum.
8. dag – Grandchamp-Maisy, Frankrig – Le Mans, Frankrig (348 km).
Seværdigheder: La Cambe German War Cemetery, Carentan St. Marie-du-Mont (La Madeleine) Utah Beach Landing Museum, Sainte-Mère-Église The Airborne Troops Museum.
9. dag – Le Mans, Frankrig – Soulaines-Dhuys, Frankrig (379 km).
Seværdigheder: Le Mans Racetrack, Saint-Calais, Fleury-Les-Aubrais, Montargis, Troyes.
10. dag – Soulaines-Dhuys, Frankrig – via Luxembourg – Schweiz, Tyskland (325 km).
Seværdigheder: Saint-Dizier, Bar-Le-Duc, Sailant de Saint Mihiel, Verdun, Ossuaire de Douaumont, Fort Vaux, Thionville, Luxembourg EU-domstolen, Mosel.
11. dag – Schweiz, Tyskland – Winterberg, Tyskland (342 km).
Seværdigheder: Hinzert Concentration Camp, Mosel, Koblenz, Breitenau, Wilnsdorf, Naturpark Rothaargebirge, Feudingen.
12. dag – Winterberg, Tyskland – Ilsenburg, Tyskland (245 km).
Seværdigheder: Naturpark Rothaargebirge, Twiste, Kassel, Göttingen, Nationalpark Harz, Braunlage, Nationalpark Hochharz (Bloksbjerg).
13. dag – Ilsenburg, Tyskland – Grossensee, Tyskland (278 km).
Seværdigheder: Celle, Bergen-Belsen Concentration Camp, Bergen, Winsen (Luhe), Elben, Neuengamme Concentration Camp.
14. dag – Grossensee, Tyskland – Midtjylland, Danmark (364 km).
Seværdigheder: Kiel, Fahrdorf, Flensburg, Danmark.


Størstedelen af turen foregår primært på mindre veje, for at se så meget af de berørte områder som muligt (motorvej vil dog forekomme i begrænset omfang). Dette indebærer naturligt, at tempoet og fremrykkehastigheden ikke er så stor, hvorfor der naturligt er en del tid i transit set i forhold til Normandiet. Ikke desto mindre er det hele turen, som skal være rejseoplevelsen og ikke kun Normandiet. Der er derfor taget højde for div. seværdigheder undervejs. Nogle er skitseret ovenfor.
Overnatning vil foregå efter devisen, hvor du er træt ligger du dig til at sove. Skiftevis Camping med telt, Kroer, Hoteller, Gasthause m.v. Gerne kombineret så man får mulighed for en „blød seng og et godt bad“.
Turen skal bære præg af frihed og lyst til at opleve. Derfor kan der være behov for ændringer i forhold til ambitionsniveauet.
Primært er turen planlagt gennemført i ”tilbagelænet” stil og moderat tempo.

Kunne du være interesseret så giv besked.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ultimativ Tøffetur til Normandiet.
  • #1   22. apr 2011 Lyder som en rigtig FED tur følger lige lidt med

  • #2   22. apr 2011 lyder godt, følger også lidt med

  • #4   25. apr 2011 Godt planlagt tur.
    Er vild med at køredagene er sat til mellem 300 og 400 km.
    Det giver overskud til "omveje" og småture i "overnatningsområdet".
    God tur til dem der skal af sted.


  • #5   25. apr 2011 Hej Rene har du et bud ,på hvad det ca løber op i ,i kroner .(hvad regner du selv med)

  • #6   26. apr 2011 It sounds like a good trip Renè.

    We may go again but it will be in July. We went in 2008 on the FZ6 and had great weather and a wonderful time.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8897

    Steve


  • #7   28. apr 2011 Hej Mogens.
    Har ikke lagt et budget for turen. Men vil forsøge at holde udgifterne på det minimale. Derfor kombinationen af camping og hotel/kro, for således at holde overnatningsomkostningerne nede. Hvor mange museer man vil ind på, ved jeg ikke rigtig, men en enkelt eller to.


  • #8   28. apr 2011 ok prøver selv at lave et bette regnestykke ,men hvad faen det kan vel ikke gå værre ,ind at vi sprænger (banken).Så må vi jo tage en snak med dem når vi kommer hjem.

  • #9   28. apr 2011 hoooooLLLLLLLL da op Mogens, du har da penge nok, har aldrig set dig med MULDVARPEN fremme ( :-)))))

  • #10   28. apr 2011 nej det tro da faen ,den snuppede linda for mange år siden Flemming ha ha

  • #11   30. apr 2011 Har prøvet at regne på økonomien. Jeg kommer frem til følgende:

    Benzinudgifter ca. 2600 kr (ved et kalkuleret forbrug på ca. 216 ltr)
    Færgeoverfart: 26 kr (på førstedagen)
    Overnatning: 3000 kr (Hotel ca. 500 kr og camping ca. 100 kr)
    Forplejning: 4200 kr (hvis du forudsætter 300 kr pr. dag)
    Museer: 200 kr. (ca. 50 kr pr entré)
    Div: 200 kr (motorvejs- og broafgifter)

    Ialt ca. 10226 kr.
    Jeg forventer at kunne overholde budgettet og til den positive side.

    Så groft sagt, bør turen kunne gøres for 10.000 kr. og derunder (såfremt der ikke opstår uforudset udgifter til MC)


  • #12   2. jul 2011 Så lægges sidste hånd på værket. Turen starter som planlagt.
    Lige nu ser det ud til, at jeg kører alene. Bliver spændende.
    Nu håber jeg blot, at motorcyklen holder til hele turen. Så kan det kun blive en fed oplevelse :0)


  • #13   2. jul 2011 Hej Rene,jeg kommer desværre ikke med på turen ,jeg får ikke ferie før uge ,35-36-37.(øV øV øVVVVVVV) .Men håber du får en god tur.

  • #14   18. aug 2011 Kom du afsted og hvordan gik det? Afventer billedserie med kommentarer... smiley

  • #15   19. aug 2011 Kære medtøffere.
    Hjemme igen efter en fantastisk tur. Kørte mere effektivt end oprindeligt planlagt, hvorfor turen blev gennemført på 10 dage istedet for 14. Kørte alene, men fik i de sidste dage følgeskab af en motorcyklist, også fra Ikast. Det var en fed tur, med mange gode oplevelser. Sol, vind, regn og blæst - hele barduljen. Det blev til 4 overnatninger i telt og 5 på hotel. En enkelt nat, var jeg sgu ved at sejle væk, godt man lå på en luftmadras smiley Kørte to dage i uafbrudt regnvejr, hvorefter en luksusophold på det dejligt hotel var fortjent - også for at tøre alt mit tøj. Havde nogle gode og varme dage i Normandiet og fik set alle de seværdigheder, som jeg havde udset mig.
    Turen i hovedtræk:
    Mandag: Ikast - Wingst, Tyskland
    Tirsdag: Wingst - Gronningen (Holland)
    Onsdag: Gronningen - Tournai (Belgien)
    Torsdag: Tournai - Quistreham (Frankrig)
    Fredag: Quistreham - Arromanches
    Lørdag: Arromanches og kystområdet i Normadiet (D-dag)
    Søndag: Arromanches - Le Mont-Saint-Michel og Le Mans til Verdun (Frankrig)
    Mandag: Verdun - Luxemburg - Winterberg (Tyskland)
    Tirsdag: Winterberg - Kirchboitzen (Tyskland)
    Onsdag: Kirchboitzen - Ikast

    Ialt: 4090 km, ca. 190 liter benzin og forbrug på ca. 7000 Dkr. alt inkl.
    Absolut ikke sidste gang, at jeg vil have en sådan oplevelse.
    MVH
    René H.


  • #16   19. aug 2011 Sound like a great trip. Do not put all your photos on a disc and just leave them. We make all our trips into a book on the PC. The site is called BLURB.com and they produce the best photo books anywhere and for a reasonable price.

    I am only saying this because that is what we use. The company has nothing to do with me.

    Did you go to the American cemetery at Omaha Beach?


    Steve


  • #17   21. aug 2011 Hi Steve. Yes I went to the American cemetery at Omaha Beach, and the Memorial as well. Saw most of the Normandie coastline with all it´s attractions. It was a great trip, wtih alot of fantastic adventures. Went to Le Mont-Saint-Michel and from there to the race track in Le Mans. Spend the night in Verdun and travelled via Rotharagebirge (Winterberg), and Harzen to Hamburg. Great roads all the way, and easy access to all the things I wanted to see. Absolutely not the last time, I´ll make such an "event".

Kommentér på:
Ultimativ Tøffetur til Normandiet.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce