{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

alarm pærer lyser igen {{forumTopicSubject}}

min GT viser igen for 5 gang F1 - CHE i mit display og har følgene 4 gange været ved min mekaniker, hvor de skulle have ordnet den fejl desværre uden held.

jeg har nu google'et i et par min. og fandt ud af at min indsprøjtning ikke fungere korrekt efter min ECU.

min forhandler siger han vil prøve at skifte mine indsprøjtnings dyser. på mandag hvor han kommer hjem fra ferien.

den blev ny købt 1 juni 2010. og har 11 værksteds besøg pga. fejl og slid. tæller ikke service med.

Hvor meget skal jeg finde mig i længere.. der er snart kun halvt år af min reklammationsret/garanti.

det er ved at blive dyrt at komme på værksted smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alarm pærer lyser igen
  • #1   7. nov 2011 som jeg forstår det, skal jeg ikke betale en mønt for at få det ordnet ???

  • #2   7. nov 2011 den blev ordnet den 31 okt. den skide kobling kostede mig 3000 kr. jeg har ikke engang kørt 10000 km endnu samt jeg var oppe med den i maj fordi den ikke træk ordentligt og han sagde det var bare koblings kablet der drillede (yeah right)

    føler mig virkelig til grin med min kærer GT. har haft tanker om at sælge den.. pt uden service og kun reperationer har den siden 1 juni 2010 kostede mig i værkstedregninger 9307,73 kr. og på mandag skal den ind igen.. har ikke engang kørt en hel sæson uden værksteds besøg..


  • #3   7. nov 2011 ups!!! rettet til 6 gear.. tror taste fejl sorry..

    skal han ikke trække den tilbage eller noget.. synes virkelig jeg er blevet snydt..


  • #4   7. nov 2011 den glæder jeg mig til at hører.. for jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op længere smiley

  • #5   7. nov 2011 eller bare i privat besked.. smiley

    det er bare ikke iorden smiley


  • #6   8. nov 2011 sandt men gælder ens garanti ikke kun ved den forhandler den er købt ved ???

  • #7   8. nov 2011 Korrekt. Forhandlere dækker ikke over hinanden. De nægter at lave hinandens "garanti" rep. Jeg har været inde over importørens top, men der var ingen hjælp at hente.
    Skal nævnes at garantien på min ligger i Skive, og der er så lige et stykke fra midtfyn til den ende af landet.
    Der er 2 forhandlere på Fyn, men ingen hjælp at finde ad den vej.
    Iflg. Claus May kan FI fejl justeres væk elektronisk med det grej han har. Dog med forbehold for 2008 - 2009 model, pga. Hyosung skiftede elnet leverandør.
    Jeg har haft FI meldingen en gang. Talte med Skive der sagde god for at trille videre. 20 km. senere var det væk, og ikke set siden (4000 km).


  • #8   8. nov 2011 Forresten:
    De første 6 md. af garantien dækkes alt 100 %.
    Derefter mener de Fynske forhandlere at vi hænger på bevisbyrden hvis der skulle dukke yderligt op.
    Det er så ikke lige det jeg kan læse ud af købekontrakten. Selvfølgelig er sliddele ikke inkl. men en kobling slidt op...?
    Min gamle honda har indtil videre kørt 50.000 på samme.


  • #9   9. nov 2011 kan sagtens forstå at man ikke gider at lave det andre har smadret enig.

    men jeg ved ikke om jeg skal betale for de nye dysere ???


  • #10   9. nov 2011 Gå til hovedet og spørg:
    Scanmi ApS
    Claus O. Poulsen
    Markedschef
    cop@maxmc.dk


  • #11   9. nov 2011 Vedrørende garanti

    Jeg har også oplevet en forhandler der ikke ville fikse mit batteri på garantien og forsøgte at sælge mit et nyt.

    Jeg ringede til Hyosung og så blev det klaret.

    Faktum er at en hver autoriseret forhandler skal lave dine garanti reparationer og du skal IKKE - jeg gentager IKKE have betalt over 9.000 for rep i garanti periode. Og den kobling er naturligvis dækket af garantien - den skal du under ingen omstændigheder selv betale. Nok er det en sliddel, men den er dækket i garantiperiode. Den skal holde i den periode! Se ex FDM som har kørt sag på Peugeot som forsøger at slippe udenom på deres 207'ere i Diesel udgaven, som har en svag kobling.

    Jeg tror importøren/producenten er langsom/dårlig itl at udbetale penge til forhandlerne for at klare garanti reps og derfor prøver forhandlerne alt hvad de kan at undgå at lave ting på garantien.

    Du skal bare ikke finde dig i det! Basta!

    Har du brug for hjælp - så giv mig et skriv.


  • #12   9. nov 2011 Crime.
    Jeg vil også værer lidt forsigtig med TG motor, min var til service 10/8
    hvor der skulle stilles ventiler, samt at den ikke ikke gik som den skulle den gik kun på 1 cyl. under 3000 orm . 23/10 gav tg motor op og sendte den til Scanmi, (Claus O. Poulsen) han var meget sikker på at det var lige et par dage så var den klarog at at det var TG der havde stillet ventiler forkert.
    Men jeg har ventet, og hele tiden fået beskeden lige en uge mere lige 3 dage mere.
    4/11 er sagen sendt til forbrugerombrugsmanden, og det sage både scanmi og tg motor at jeg var velkommen til.


  • #13   9. nov 2011 jeg har betalt en tredje del af regningen fra koblingsstuntet.. pga. argumentet for det var/er en sliddel, mangler 2 betalinger mere efter aftalen..

    Jeg er lærling så min økonomi er ikke den vildeste...

    på mandag kl. 12:00 bliver den sat til mekaniker vdr. den F1-CHE fejl...

    Har ellers skrevet til S&T..

    FDM koster mønt for medlem... ifølge kontrakten gælder garantien ikke på koblingen.. ?? jeg er stadig i tvivl med de dyser ..

    synes virkelig jeg er på bar bund..



  • #14   12. nov 2011 halløjsa, min hyo sprang i luften efter ca 12000 km-billeder i galleriet,istedetfor at betale næsten 11000 i rep valgte jeg at købe en brugt motor-så har man jo stadig en masse stumper,generelt er jeg tilfreds og vinterkører samtidigt-dog er hjullejer svage fra ny og skiftet også-bestemt ikke honda kvallitet men syns generelt efter prisen okay

  • #15   13. nov 2011 nu får vi af se imorgen hvad det bliver til

  • #16   14. nov 2011 Hvis du skal bruge hjælp Basballe - så sig til! Jeg er ret skarp indenfor det juridiske aspekt i det her. Og den med koblingen er mildesttalt på kanten!

  • #17   14. nov 2011 jeg skulle kontakte ham her torsdag om evt. resultat. dog er jeg i tvivl om garantien æder denne fejl. kan dog ikke finde noget om dette i kontrakten..

  • #18   14. nov 2011 Hvad mener du med, på kanten. ????

  • #19   15. nov 2011 Basballe> Du skal ikke betale den kobling. Nok er det en sliddel, men det forventes at den holder i garanti perioden. Alle sliddele skal holde i garanti periode.

    På biler accepterer alle fabrikanter dette, bortset fra Peugeot og derfor kører FDM sag for et medlem lige nu imod Peugeot.


  • #20   15. nov 2011 gider du forklar min forhandler dette.. himmerlandsmc.dk

    det mener han det er.. og mangler kun 1000 kr. for at have betalt den ud.

    og nu er den på værksted for at få løst den f1 -che fejl..

    jeg aner ikke hvor jeg kan søge hjælp henne om det. uden at betale kassen eller være medlem i 6 mdr. inden


  • #21   16. nov 2011 Basballe>
    Det er umuligt at diskutere med forhandlerne. Du skal gå direkte til importøren.

    Har du talt med dem?


  • #22   16. nov 2011 om jeg har.. der skete ingen ting, de sagde det var en sag mellem mig og forhandleren, evt grundet misligeholdese af mit kørertøj f.eks. service aftaler som ikke var overholdt.. jeg har kvitteringer og stempler med dato for det..

    de vil evt. tage det op med min forhandler. intet er sket..

    nu får vi af se imorgen torsdag om jeg har fået den lavet.. spændene



  • #23   17. nov 2011 Hej MCG

    Jeg har hermed talt med min forhandler/mekaniker idag. Desværre er den ene dyse's spændingstryk for lavt og skal skiftes. Han sagde at han har været ude og kører på min bike, hvorledes han ikke oplevede min alarmpærer blinkede. Men jeg får den desværre ikke hjem, som lovet før weekenden.

    Nu sætter jeg et spørgsmål. Skal denne dyse ting tages på garantien, da det ikke er en slid del.?

    hvis ikke, hvor og hvordan skal jeg henvende mig. da min mc er defekt og 5 forsøg har/er min forhandler/mekaniker ved at udbedre den fejl/defekt den har..





  • #24   18. nov 2011 Basballe>
    Som jeg lige har skrevet til dig privat, tag den med importøren.


  • #25   21. nov 2011 besked er sendt. til importøren

    følgene står

    Hej

    Jeg købte en sprit ny Hyosung GT 650 naked speciel 1 juni 2010 ved himmerlandsmccenter i aars 9600.

    jeg har desværre ikke kunnet kører en hel sæson i år.

    jeg har adskillige gange op søgt min forhandler med følgende fejl.

    smed benz slange af, dagen efter 1000 km service på motorvej ved kolding, hjem fragt 5318 kr. ved dansk auto hjælp

    5 gange med rød pære der lyser og viser: F1 - CHE,første gang hente i juli 2010 ( en måned efter køb) der fandt han intet.
    2 gange er den gået ud dog en enkelt gang under kørsel. stadig uvist hvorfor den gør det. desværre er årsagen ikke fundet, han siger han ikke kan finde fejlen.

    fik skiftet tændingsspole i oktober 2010 - på garanti

    ny ecu i maj 2011 - garanti

    henvendte mig ved forhandler i juni 2011 vdr. fedtet kobling, han sagde at det var kablet som skulle løsnes. desværre den. 3 okt afleverede jeg den. følgende svar kom at koblingen var altså færdig. der havde den ikke nået de 10000 km endnu. pris 3000 kr af egen lomme, plus 2.5 uge's vente tid for at få den tilbage.

    nu er den stadig på værksted, den blev indleveret mandag d. 14 nov. halv ti. kontaktede ham torsdag d. 17 nov. indsprøjtningsdysen sprøjter svagt. stadig pga F1- CHE i display'et.

    jeg har overholdt alle mine service aftaler har kvitteringer incl. stempler på det.

    jeg vil gerne vide hvad der bliver gjort i denne sag, gerne snarest.

    mvh

    dennis





  • #26   21. nov 2011 Basballle jeg føler med dig.
    men bare rolig når den først kommer til importøren sker der heller ikke noget. som jeg har skrevet tidliger har den været på værksted siden 10/8. sidst jeg hørte fra Claus ved Scanmi var 2/11, og der skulle de lige have et nyt ledningsnet hjem, ikke et ord, mail eller sms siden.
    nu venter jeg bare på forbrugerombrugsmanden
    både Claus og TG motor, sagde at jeg var meget velkommen til at sende det forbrugerombrugsmanden det var de sådan set ligeglade med.


  • #27   21. nov 2011 nu er den sendt og de har 4 dage ellers blander min forældres advokat sig (håber jeg)

  • #28   21. nov 2011 Brian J> Jeg har haft kørt en klage hos importøren Jeg ringede til dem og de sagde de ville klare den. Dagen efter var meldingen fra forhandleren at de fiksede problemet gratis

    Hurtig god service.


  • #29   21. nov 2011 har prøvet.. desværre uden held... du er velkommen til at prøve michael

  • #30   21. nov 2011 Jeg er blevet ringet op af tg motor idag min mc er klar. De har skiftet al el (ledningsnet computer m.m. så nu skulle min værer klar nu må man så bare håbe for dig basballe at du ikke også skal vente over 3 mrd.
    De år meget langt for ikke at skulle hæve en handel


  • #31   21. nov 2011 Staveplade år = går

  • #32   22. nov 2011 tror jeg osse, men torsdag prøver jeg atter at kontakte dem i sydals, hvis de stadig ikke vil noget.. går jeg den tunge vej til forbruger klage nævnet evt fdm

  • #33   24. nov 2011 mc'en er hjem kommet.. atter igen

    følgende er sket: jeg har fået nye dyser, ecu, div. kabler, tændrøre.

    pris!!! = nul kr.

    dysen var defekt, ikke nok med det. under vejs stoppede ecu'ens kontakt i 15 sek under kørsel. resultat alarmpære lyser og slukkede mc'en. resten var for at sikre at det var/er iorden...

    på papir er der skrevet samt informeret. hvis følgende eller ligne sker. bliver den sendt til importøren på hans regning hvorledes jeg ikke skal betale en øre...

    kort sagt smiley

    tak for jeres råd og vejledning, jeg lader denne diskussions forum blive hvis følgene kommer ud for samme situation..

    Tak smiley

    og god weekend..


Kommentér på:
alarm pærer lyser igen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce