Suzuki Intruder

Suzuki Intruder

Medlemmer: 290
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Gråligt røg fra det ene rør. Gråligt røg fra det ene rør.

Hey MCG.

Min VS 1400 var begyndt at trække lidt sjovt efter vinteren, den har stået forholdsvis godt, varmt og tørt men en smule støvet (overdækken var på men holder aldrig alt ude)

Anyway... har skiftet tændrør i dag, og det bagerste var noget sort. Nu trækker den fint igen, rigtig fint!!! Men nu laver den en grålig, måske en smule farvet røg. (begge forrør bliver varme, og stort set samtidiigt).

Har nu taget tændrøret af den bagerste cylinder igen og det er også blevet en smule sort, selvom det er helt nyt på monteret i dag.

Et råd jeg ved jeg får nu er at tjekke kaboratorne og luftfiltre, ved jeg. Men det er under tanken osv, og mine mekaniske evner er = -1

og ville jo sygt gerne til Ulvenes storebededags træf i morgen.

SÅ er dette noget der er MEGET farligt at køre med?

eller er det noget der kan gøres noget ved (evt en venlig sjæl, gerne mod lidt betaling, ASAP hehe)

På forhånd tak smiley

MvH Tommy.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gråligt røg fra det ene rør.
  • #1   4. maj 2012 Der er to muligheder:

Enten går den for fedt på den ene cylinder (maskinen forsynes helt uafhængigt på hver cylinder) eller også er den begyndt at brænde olie på det ene ben.

Kig lige efter den fede blanding først - hit ud af, hvilken cylinder den rygende udstødning sidder på - sikker den bageste, Der sidder luftfilteret under sædet i en kasse nede i stellet. Det skal du pille op og skifte. Er det stoppet til, vil du køre fedt på denne cylinder. Det kan også være et chokerspjælpd, der hænger. Følg choker kablet tilbage til hvor det går ind i karburatoren. Der sidder det ind i karburatoren med en 13 mm omløber. Drej den løs og pil den ud med stempel, fjeder osv - pas på du ikke taber smådelene. Der lille tempel, skal kunne bevæge sig frit, så rens den cylinder det sidder i, og rens selve stemplet. Inspicer også dit chokerkabel, det skal jo også glide frit.

Prøv det først - næste trin er noget sværere.

• #2   4. maj 2012 okay Knud... igen, jeg har minus 1 i mekaniske evner, så tror bare jeg lader den total være. Har døje nok med at skifte olie pt smiley (skide oliefiltertang man ikke har smiley )

• #3   4. maj 2012 Knud vil du være min motorcykelgalleri far!?
    Du har altid guldkorn, kommentarer og ved en masse... Det er fedt! Det er det gode ved dette forum.. Godt gået!

Tommy, håber du finder ud af det! smiley

Kim

• #4   4. maj 2012 Kim haha ja, jeg gad godt at Knud max boede 40 km væk hehe, han er intruder guru hehe smiley

• #5   4. maj 2012 Nemlig! smiley hehe...

Go weekend!

• #6   4. maj 2012 Pæne ord.....fedtører:-)

• #7   5. maj 2012 Hej
    Der er en der har en hel intruder 1400 til salg i dele på facebook.
    Under brugt mc tøj og tilbehør.

Kommentér på:
Gråligt røg fra det ene rør.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce