Gråligt røg fra det ene rør. Gråligt røg fra det ene rør.
Hey MCG.
Min VS 1400 var begyndt at trække lidt sjovt efter vinteren, den har stået forholdsvis godt, varmt og tørt men en smule støvet (overdækken var på men holder aldrig alt ude)
Anyway... har skiftet tændrør i dag, og det bagerste var noget sort. Nu trækker den fint igen, rigtig fint!!! Men nu laver den en grålig, måske en smule farvet røg. (begge forrør bliver varme, og stort set samtidiigt).
Har nu taget tændrøret af den bagerste cylinder igen og det er også blevet en smule sort, selvom det er helt nyt på monteret i dag.
Et råd jeg ved jeg får nu er at tjekke kaboratorne og luftfiltre, ved jeg. Men det er under tanken osv, og mine mekaniske evner er = -1
og ville jo sygt gerne til Ulvenes storebededags træf i morgen.
SÅ er dette noget der er MEGET farligt at køre med?
eller er det noget der kan gøres noget ved (evt en venlig sjæl, gerne mod lidt betaling, ASAP hehe)
På forhånd tak
MvH Tommy.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Enten går den for fedt på den ene cylinder (maskinen forsynes helt uafhængigt på hver cylinder) eller også er den begyndt at brænde olie på det ene ben.
Kig lige efter den fede blanding først - hit ud af, hvilken cylinder den rygende udstødning sidder på - sikker den bageste, Der sidder luftfilteret under sædet i en kasse nede i stellet. Det skal du pille op og skifte. Er det stoppet til, vil du køre fedt på denne cylinder. Det kan også være et chokerspjælpd, der hænger. Følg choker kablet tilbage til hvor det går ind i karburatoren. Der sidder det ind i karburatoren med en 13 mm omløber. Drej den løs og pil den ud med stempel, fjeder osv - pas på du ikke taber smådelene. Der lille tempel, skal kunne bevæge sig frit, så rens den cylinder det sidder i, og rens selve stemplet. Inspicer også dit chokerkabel, det skal jo også glide frit.
Prøv det først - næste trin er noget sværere.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 45 MC-er: 8 Emner: 15 Svar: 42
Du har altid guldkorn, kommentarer og ved en masse... Det er fedt! Det er det gode ved dette forum.. Godt gået!
Tommy, håber du finder ud af det!
Kim
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 45 MC-er: 8 Emner: 15 Svar: 42
Go weekend!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 35
Der er en der har en hel intruder 1400 til salg i dele på facebook.
Under brugt mc tøj og tilbehør.
Gråligt røg fra det ene rør.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside