{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Karb. synk. {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg.

Jeg vil have lavet lidt eftersyn på dyret i løbet af vinteren. Kan bla. nævne ventil justering, skift af knastkæde strammer og montere rep kit til karburator. Jeg har overvejet at købe et karburator synkroniserings sæt. Spørsmålet er, hvad koster det at få gjort på værksted i forhold til at købe et sæt og hvor tit skal det gøres?

Hilsen Martin.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karb. synk.
  • #1   26. dec 2012 Mener jeg gav 600kr for min, og vil tro at det er det samme du kommer af med på et værksted.

    Hvor tit man gør det... tja, jeg nåede at kører 50.000km før jeg fik justeret mine, og eneste grund til at jeg justerede dem, var fordi jeg havde haft dem adskillet og ultralyd renset.

    Men derfor kan de sagtens have stået helt forkert i den tid jeg kørte på cyklen, men jeg opdagede intet, så havde ingen grund til at pille smiley


  • #3   26. dec 2012 undskyld jeg stjæler dit enme, men hvor kan man skaffe de knastkædestrammere til en go pris?

  • #4   26. dec 2012 Det er hver 12.000km det skal kontrolleres eller hver 12måned.
    Men igen det er ikke nødvendigt, hvis du ikke har haft pillet ved dem


  • #6   26. dec 2012 Super. Tak for input. Må hellere få købt et sæt.

    Jakob, jeg plejer at handle ved ATMCTEKNIK, men der har jeg godt nok ikke fundet knastkæde strammeren. Jeg leder stadig.


  • #7   26. dec 2012 Må så lige rette tilbage.
    Ja de skal justeres efter hvad suzuki skriver, men der sker ikke noget ved ikke at gøre det, de skal stå ubehaligt meget forkert for at det skader noget, også vil man brokke sig længe før over lortet kører elendigt smiley

    Det er lidt ligesom at de siger du skal checke gaskablet, koblingen, tomgang og benzinslangerne hver 6000km, hvor mange gør lige det ?


  • #9   26. dec 2012 Vi er skam helt enig, jeg vil da også helst have at mit udstyr virker så godt som muligt.

  • #10   27. dec 2012 gør det selv inden sæsonen starter og nok en gang midt på sommeren , den halve time det tager er godt givet ud, det skal jo spille max det hele, ellers går det jo helt sikkert ud over køreglæden smiley

  • #11   27. dec 2012 Hver gang man piller i karburatorne skal indstillingerne kontrolleres..

    Det er tidskrævende, og hvis ikke man ved hvad man laver, kan man gøre mere skade end gavn.. Dvs ende med ringere motorgang og ydeevne end før man begyndte at pille smiley

    Med mindre man er indstillet på at bruge mange timer på det, så lad en fagmand om det...;-)



  • #12   27. dec 2012 synkronisering er ikke rumvidenskab bare man bære sig rigtigt ad , køb en fra carb-tune der findes en fin vejledning på deres hjemmeside, hvis det er første gang man skal prøve det smiley

  • #13   28. dec 2012
    Karb.synkronisering er ganske rigtigt ikke raket-videskab smiley

    MEN når man begynder at adskille og rense mikuni karburatorer, kan man hurtigt få sig en overraskelse.
    Og skal karburatorer renses ordenligt, skal de adskilles, og som oftest pakkes om med nye O-ringe.

    Det var bare det jeg ville fortælle..:-)

    Godt nytår


  • #14   28. dec 2012 ja , havde selv mine fire stks adskilt ultralydsrenset samlet igen isat nye O ringe, spjældhuse , og det voldte ikke de helt store prob. smiley selv godt nytår ej ved hvad du mener

  • #15   29. dec 2012
    Hvis man er tilfreds med en motorgang som en fiskekutter, så skal der jo ikke meget til smiley

    Men nok om det . smiley


  • #16   29. dec 2012 argh poul , nu køre den nu ikke som nogen fiskekutter bare lige så du ved det smiley ,og de dersens mc mekanikere er jo ganske almindelig dødelige som alle os andre smiley


Kommentér på:
Karb. synk.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce