{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

udskift af motor {{forumTopicSubject}}

Jeg har en zxr 750 H2 1992 som jeg gerne vil have en 900 motor på. Kan jeg bruge en zx9r motor fra 98 ?
Jeg har hørt at det skal være en B model men ved ikke om det er rigtig. Er der nogen som ved/ har erfaring med hvad jeg kan bruge og skal jeg have styre boks og udstødning med ???
Jeg ved godt at på H1 og H2 model skal der ændres på ophæng.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udskift af motor
  • #1   10. jan 2013 ZX9R B-modellen passer på J og K modeller. Den passer ikke på H modellen.
    98'er motoren er vist nok noget anderledes.


  • #2   10. jan 2013 Steen@ Tak så skal jeg bare finde ud af hvad der passer smiley


  • #3   10. jan 2013 kom zx9r model ikke til at hedde c i 97 og frem?

  • #4   10. jan 2013 hvis du skal ha den gamle motor solgt så kan det være jeg købe den

  • #5   11. jan 2013 Hej Tina,

    Jeg har selv haft en H2 og undersøgt om det var muligt at skifte til en 900.
    Den eneste jeg fandt frem til der kunne tilpasses var en GPZ900 og det er der vist ikke megen ide i..... Årsagen er, at selve grundkonstruktionen på H1+H2 motoren stammer fra GPZ... og det gør J, K, L, M ikke. Dem kan man uden videre montere en ZX9R-B motor i.
    Hvad er formålet med at smide en anden motor i?
    Der er mange andre måder at gøre den hurtigere på, eks:
    - Lettere hjul
    - Lettere kåbedele
    - konventionel tuning af eksisterende motor: Opboring, stempelkit, andre karburatorer, lattergas, turbo, knaster osv....

    Mit bedste bud er nok, at det er billigere at købe en stærkere maskine....
    Det var det jeg selv gjorde og fortryder det ikke.

    Hvis du finder en mirakelkur til skift at motor på H2 må du meget gerne poste et indlæg så andre kan få glæde af det.

    Pøj pøj herfra ;o)


  • #6   12. jan 2013 ralf j @ det skal jeg huske smiley

    Michael R@ Jeg kender en som har en H2 med skiftet motor men han købte den med 900 motor og han snakker desværre ikke mere med ham som lavede den smiley
    Jeg vil gerne beholde min kawa da den passer perfekt til mig i størrelse og jeg vil også beholde den i standard smiley men skal have ny karburator og fandt en 900 motor for lidt mere så kunne det da være sjovt smiley
    Jeg ved man skal ændre på ophænget men ellers kan alt vel lade sig gøre smiley
    Jeg har nogle venner i Tyskland måske de ved hvad man kan bruge ...
    Jeg skal nok skrive hvis jeg finder ud af noget ..... smiley
    Tak for hjælpen


  • #7   13. jan 2013 Husk at konstruktive ændringer på rammen ikke kan godkendes til syn i DK...
    Ellers har du ret i, at alt er muligt... Det bliver bare noget møg at få det godkendt.


  • #8   13. jan 2013 @ Michael , de har jo heldigvis droppet periode syn indtil videre så vi har lidt tid at løbe på smiley

  • #9   13. jan 2013 Har lige kontaktet mine venner i tyskland som også køre på H2, der er åbenbart ingen 900 motor som passer over da H1 og H2 da de har et specielt stel smiley

  • #10   14. jan 2013 Told you so.....
    Op med humøret!
    En H2 er jo ikke ligefrem en sinke...

    Lettere hjul og en bedre bagdæmper så er du godt kørende.
    Kan nok findes brugt til en rimelig pris.

    Hvis du skal have en cykel med knald, i så er min lige røget til salg.
    Den er quick ;o)


  • #11   15. jan 2013 Michael@ Ville være dejligt at købe ny men ..du ved krise og jeg er håndværker smiley
    Og er nu glad for min kawa smiley


  • #12   16. jan 2013 Hej Tina,

    Den er også fed.
    Jeg var også glad for min.
    Jeg adskilte min til atomer og shinede den op og omlakerede den.
    Den blev sgu meget cool.
    Nu er der en makker der kører på den.
    Du kan eventuelt se mit album her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/3489-zxr_750


Kommentér på:
udskift af motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce