{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Hvilke dele?! Please hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg skal bestille nogle dele til min husky.

Jeg skal have skiftet koblingsplader samt fjedre og så skal jeg have et nyt oliefilter.

Jeg har en forhandler, som kan levere alle reservedelene, men han er på ingen måde klog på, hvilke dele, jeg skal have.

http://www.husqvarna-motorcyclesna.com/admin/manual/02TETCSM570.pdf

Her ses et originalt reservedelskatalog.

Koblingen og oliefilterdelen er under afsnit 6 og afsnit 8.. På billedet er der numre og længere nede ses varenumrene så.

Jeg kan simpelt hen ikke finde ud af, hvad jeg skal bestille og hvor meget/mange.

Er der en fagmand, som kan hjælpe mig? fx. kan jeg se, at der både er et intern og ekstern oliefilter? Ydermere tænker jeg små dimser osv? heeeelp..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dele?! Please hjælp
  • #1   22. feb 2013 https://www.teile-katalog.com/.. Der er komplet reservedele til de fleste rigtige motorcykler.. Jeg har handlet der en del gange, altid 112% ok

  • #2   22. feb 2013 Det er ikke noget problem for mig at bestille reservedelene, det er mere HVILKE dele jeg skal bestille.. Det har jeg ikke forstand på..

  • #3   22. feb 2013 DETTER ER KUN ET FORESLAG:

    Vedr. Oliefiltre ville jeg tage 1 stk. af nr. 11, 12, 40 & 41. Der burde være hvad du skal bruge til et filterskift.

    Og til koblingen:
    6 stk. 8A00 81510 (stålskive)
    7 stk. 8000 91521 (belægningsskive)
    6 stk. 8000 96888 (koblingsfjeder)
    Men synes du skulle hive koblingen ud først og se om de skiver der boltes ned over fjedrene er slidte osv. inden du bestiller..


  • #4   22. feb 2013 Hey Lars,

    Smukt - tak fordi du gad tage dig tid til at kigge på det smiley Det lyder meget rigtigt det hele.

    Min mekaniker siger du, at dem jeg skal bruge er dem med belægning på, men stålskiverne er også et must?

    Hvilke dimser er det du hentyder til, for så kan jeg eventuelt bare bestille dem med? Jeg kan ikke selv skrue på den, så jeg bestiller delene hjem, og så får jeg en mekker til at skifte det..


  • #5   22. feb 2013 Man er vel ikke reservedelschef for ingenting ? smiley hehe

    Altså, det er derfor jeg ville splitte den ad først, for at kontrollere om der er slitage på stålskiverne. Ved ikke om det decideret er et must at skifte stålskiverne, men hvis de er slidte og koster f.eks. 200,- så er det bare med at skifte dem når man er igang smiley

    Jeg mener 6 stk. 8000 81519 ("kop") det er nr. 61 i kataloget over koblingen. Og måske nr. 60 (det lille leje) ?
    Et lille hint.. Lige efter reservedelsnummeret står der "Qty", det er det antal af den pågældende del man skal bruge til en komplet cykel smiley


  • #6   22. feb 2013 Hmm.. Har du været inde på linket og kigge???
    Når på teilekatalog er det netop lavet sådan at den selv kommer med forslag, f.eks. 6 koblingsskiver!

    Men nu klarede Lars det for dig


  • #7   22. feb 2013 Der er nogle online kataloger der er mere "sikre" end andre.. Er jeg selv stødt på i forbindelse med opbygningen af min 660 SMC'er smiley


  • #8   22. feb 2013 jeps.. Jeg har kun positive opleveser med teilekatalog - og dengang det hed neubert

  • #9   23. feb 2013 Husa, jeg vidste ikke, at man kunne se hvor mange dele man skulle bruge til en komplet cykel. Så ja, Lars hjælp var super smiley

    Sjøholm MC tager 179,- PER koblingsplade, det virker dyrt eller?


  • #10   23. feb 2013 Ved ikke meget om pris-indekset på Husqvarna dele.. Men synes 179,- virker lidt dyrt. Synes du skal prøve nogle af de udenlandske firmaer af også, sandsynligvis kan de gøre det lidt billigere.

  • #11   24. feb 2013 Det er nok prisen i DK.. De koster 22,3€ på den side jeg linkede til.. og så skal der for øvrigt 7 (syv) fiberskiver til .. og 6 stålskiver (hvis man vil skifte dem også).. og det er en meget normal pris for en MC-kobling..

Kommentér på:
Hvilke dele?! Please hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce