{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde rengøring, hvor ofte og hvordan ?
  • #2   22. feb 2013 Ok... Har lige fået ny kæde og tandhjul på, så vil gerne være sikker på jeg vedligeholder det optimalt... det skal jo gerne holde længe smiley

    Bruger i olie på kande/flaske eller bruger i kædespray ?


  • #4   22. feb 2013 Ok, jeg har købt en flaske af det her fra biltema... nogen der ved om det er godt nok ?
    (link fjernet)


  • #5   22. feb 2013 Jeg bruger tændvæske til rengøring og smøring med yamalube.... sidste kæde kørte km.: 25.000.

  • #7   23. feb 2013 Brian S... Det ser pissefedt ud når kæde og tandhjul er rene.... thats why....

  • #10   23. feb 2013 Har kørt op til 40-45.000 km. Men så er den også færdig. Normalt skifter jeg kæden ved 25.000 km. 2 sæson'er og skiftet sker under vinterservicen.

    Rengøring med WD 40 og en klud. Det tager ikke 10 min.
    Smøring med Motorex. Den fås vistnok i en klar udgave. Og ikke for meget. Hellere "lidt" oftere end "meget" sjældent.
    Jeg smører altid når jeg stiller mc'en ind efter en tur. Altså mens kæden er varm. Så kan det stå og trække indtil næste tur.

    Hvis du smører og kører umiddelbart efter, så vil meget af det nyligt påsmurte bliver slynget af. "Og det sviner" smiley

    Om det er nødvendigt er jeg i tvivl om. Faktisk har jeg kørt 40000 km udelukkende på WD 40. Teorien er at en ren kæde er bedre end en smurt beskidt. Dog skal man smøre oftere med WD 40 i vådt føre end med et klistrende smøremiddel.


  • #12   24. feb 2013 Bruger Motul kædespray. Den har en ok lang holdbarhed, og sviner næsten ikke.
    Fås i 2 størrelser;
    * En stor til garagen http://www.onwheels.dk/shop/chain-lube-road-370p.html
    * og en lille under sædet http://www.onwheels.dk/shop/chain-lube-road-371p.html

    Kæder skal generelt ikke rengøres, men man kan jo have været på en lang ferie tur, hvor en del er foregået på grus, eller meget støvede veje - og så kan det altså godt blive nødvendigt med en vask.

    WD40...ja ja, bevares - det smører da, og det renser faktisk også.
    Men når det er sagt, er det faktisk ikke ret hensigtsmæssigt til smøring af en MC kæde, fordi ; Det er super penetrerende. Dvs. at det kan søge ind i selv de mindste mikroskopiske sprækker - især når der kommer lidt temperatur på.
    Det er i sig selv en god egenskab, og netop det der gør WD40 rigtig godt, hvis noget har sat sig fast. Men når kæden bliver varm, og roterer mens du kører, så kan olien ligeså nemt søge ud igen, og bliver slynget ud af kæden.
    For det første sviner det fælt, og for det andet, så har kæden ikke ordentlig smøring.

    Hvor mange kilometer et kædekit holder, er egentligt ikke så vigtigt som at det rent faktisk holder til det DU forventer for din egen sikkerhed.
    For mit vedkommende, kører jeg typisk 2 sæsoner på et kit - og skifter det, uagtet
    at det måske kunne køre 5-10.000 km mere. Jeg har set hvad en sprunget kæde kan gøre (ved både MC og chauffør), så det skal jeg ikke nyde noget af.
    Elastikken til bungyjump bliver også skiftet for hver 100 spring, selvom den er garanteret holdbar til 1.000 smiley


Kommentér på:
Kæde rengøring, hvor ofte og hvordan ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce