{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Dårlig motorgang. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg dummede mig lidt forleden dag, og kom til at stille benzintilførslen på PRI. Jeg opdagede det ved at der til sidst dryppede benzin ud fra en studs i bunden af luftfiltret. Det var ikke mere end højst et par minutter, så blev der lukket igen.
Da jeg ville starte den, var den selvfølgelig druknet, men det lykkedes at få gang i den alligevel uden store problemer.
Siden har den dog ikke kørt så godt som den plejer. Den har svært ved at tage gas i 1. gear, hele motoren hopper ved lave omdrejninger og den skyder lidt fra udstødningen i tomgang.
Hvis den altid havde kørt sådan ville jeg tro det var dårlig justering af karburatoren, men inden episoden kørte den fint uden disse problemer.
Hvad kan årsagen være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig motorgang.
  • #1   27. jul 2013 Jeg har prøvet det samme, og jeg gjorde det man IKKE skal gøre, skilte både tænding og karburatorer i stumper og stykker - det kostede mig en masse arbejde før den spandt igen .
    Det burde jo gå i sig selv igen da den kørte fint før det skete. Prøv at tage bunden af luftfilter kasse af og lad den lufte godt igennem.
    Tænder den på alle 4 ? Det kan også være du har fået skidt i karburatoren - det kan være dine flydere er utætte og er blevet fyldt med benzin ( dem i messing korrodere)
    ja der er mange muligheder smiley


  • #2   27. jul 2013 Ja, tænkte også det var periodisk da den jo kørte fint inden. Har selv tænkt på at luftfilteret måske har taget "skade", så det kan være jeg skal prøve at gøre som du siger. Jeg prøver de nemme løsninger først, har heller ikke lyst til at ende med et samlesæt smiley

  • #3   27. jul 2013 Det er sikket også den nemme løsning der fungere, med mindre at du er så uheldig at der er kommet en defekt i mellem tiden smiley - min TCI boks gik i stykker midt i det hele og for pokker jeg brugte meget tid på at finde fejlen - fik en ny brugt i Tyskland.
    fandt også ud af at mine pickup coils var knækket nede ved tændingen...


  • #4   27. jul 2013 Du er da bare fuld af positiv opmuntring Mikael smiley

  • #5   27. jul 2013 haha - ja undskyld, din mc er jo i langt bedre stand end min er - så du skal nok bare lufte ud smiley


  • #6   29. jul 2013 Fik du fikset det ?

  • #7   29. jul 2013 Har været væk i weekenden, så har ikke kørt på den et par dage. Jeg kunne dog ikke få åbnet luftfilterkassen ordentligt. Er der en smart måde, UDEN at tage det hele af?

  • #8   30. jul 2013 Du kan skrue bunden af, der sidder 4 fløjmøtrikker nedenunder


  • #9   30. jul 2013 Ja, det har jeg prøvet, men synes ikke jeg kan ikke få bunden helt af pga. pladsmangel?

  • #10   30. jul 2013 Det skal kunne lade sig gøre,har du fået løsnet alle 4 ?--- jeg ved at man kan komme ud for at det er iret

  • #11   30. jul 2013 Det må blive en anden gang, for nu kører den fint igen smiley
    Kender du det at man er så fokuseret på et problem, at man overser det åbenlyse?
    Tilsyneladende hjalp det at stille benzinhanen over på reserve og køre til den nærmeste tankstation og fylde op. Hahaha! OMG!
    Godt jeg ikke splittede hele skidtet ad smiley


  • #12   31. jul 2013 Haha, det var da en dejlig nem Quick fix.
    Ja jeg kender godt det godt, men total fedt at den er i live igen... smiley


  • #13   7. aug 2013 Jeg har fået en ny motorcykel! ...Eller det føles ihvertfald sådan smiley Efter uheldet med benzinhanerne, fik jeg den som sagt til at køre ordentligt igen, eller sådan nogenlunde ordentligt. Den hakkede stadig noget ved lave omdrejninger og lod til at mangle lidt kræfter.
    Dagen idag brugte jeg på at besøge en gammel ven på Møn, så kunne Elveren også komme ud at strække ben, og få en god lang tur med gennemvarm motor. Normalt kører jeg korte ture i byen.
    Efter ca. 50 km. skete der så noget fantastisk smiley Uden varsel fik jeg lige 30 hk. ekstra og motoren spandt som en kælen killing. Det var som at få en helt ny mc, og jeg mindes ikke engang den nogensinde har kørt så godt (men det har den muligvis).
    Nu har jeg ikke det store kendskab til motorer, men kunne det ikke tyde på at den kun har tændt på 3 cylindre? Og hvordan kan det så være den lige pludselig springer igang på den sidste og kører fint hele dagen? Fugt ved tændrøret som er fordampet da motoren blev ordentlig varm eller hvad???


  • #14   7. aug 2013 Det kan både være skidt i en af karburatorene og det kan også være fugt i tændingen, men tror mest at det er skidt i en karburator. Som er blevet blæst væk på din længere tur.
    Du bør måske rense dem alle 4 på et tidspunkt.
    Men den kører godt sådan en zs1100 ikke ?


  • #15   7. aug 2013 De skal helt sikkert renses og synkes til vinter, det har hele tiden været planen. Men hvor er det dejligt at få forskud på glæderne smiley

Kommentér på:
Dårlig motorgang.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce