{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
3. okt 2010
Emner: 11 Svar: 60

Valg af batteri til FLH 68 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have nyt batteri på min gamle Electra Glide, og i den forbindelse har jeg behov for jeres hjælp.

I dag har jeg en traditionelt batteri på, og jeg har problemer med, at hætterne ned til cellerne ryster løse, og derved mister jeg vandet på batteriet.

Jeg er derfor på udkig efter en eller anden form for "lukket"batteri.

Er der nogen af jer, der har prøvet et "lukket" batteri, og hvad er jeres erfaring med dem?


Mvh.
Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af batteri til FLH 68
  • #1   9. aug 2013 køb et "lukket" hos Thansen, de har et til 500,- incl syre.
    har selv lige sat et på min HD, det være fint...


  • #2   9. aug 2013 IKKE det T-Hansen pjat. (Livet er for kort til at købe noget lort)
    Få fat i et Varta fra Danbritt - Ring til dem - de hjælper gerne.
    De har desuden en prisliste og et katalog med data og tegninger over de forskellige batterier på nettet.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #3   9. aug 2013 Fernis.... Er det syre eller gele du henviser til?

    Gele... Det er med i overvejelserne.


    Men det er netop valget mellem discount + hyppigerevskift og så kvalitet og evt. længere mellem udskiftningerne, der er det store spørgsmål.

    Er det andre forslag?


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #5   10. aug 2013 Hej Crazy....

    Hvilket batteri valgte du så?


  • #7   10. aug 2013 Jeg har brugt formuer på VARTA batt. og det gider jeg ikke mere.
    Jeg bruger de lukkede syre batt. om de så kommer fra VARTA eller Thansen, så er det sku prisen der gælder for mig nu...
    VARTA og Thansen batt. ser ens ud (de er sorte) og vejer det samme på dem jeg har stående, så kvaliteten er nok ca den samme der, men det er prisen ikke.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #8   10. aug 2013 Det er altid rart med tilbagemeldinger, men det ville bare være rart, hvis svarene gik i samme retning.

    Men tak alle sammen, jeg går i tænkeboks. Hvis der er andre, der har forslag, så kom endeligt med dem.


  • #10   11. aug 2013 Mon ikke det er nemmere at du skriver hvad det batt hedder, Suki har jo mange slags smiley

  • #11   11. aug 2013 Varta er pisse gode. Har brugt over 100 af dem igennem tiden. Både til Mc og biler.
    så det udsagn kan jeg ikke nikke ja til.


  • FRANK P
    FRANK P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
    #13   11. aug 2013 hej.jeg har også gode erfaringer med varta ,som jeg har købt gennem oliebiksen.dk,mener jeg gav ca700kr.mål dit gamle batteri i br og hd og db,hvis der er plads til større så køb et større med så stor amp som muligt fra 280 amp og op efter.
    mvh frank


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #14   12. aug 2013 Tak for svarene.

    Hælder til et af kvalitetsmærkerne.

    Jeg skal lige hjem og måle, og så må vi se hvad der er plads til.


  • #15   12. aug 2013 så har jeg været meget uheldig med Varta, for jeg har 4 sorte stk stående der er defekte...

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #16   26. aug 2013 Umiddelbart har jeg plads til brede 200, højde 185 og dybde 135.

    Jeg har bare svært ved at finde et vedligeholdelsesfrit batteri i de dimensioner, og som er på 32+ah.

    Jeg har dog ikke ringet rundt endnu.

    Jeg har også kigget ved et par leverandøre af reservedele til HD, men det lader til, at de ikke har vedligeholdelsesfri batterier på så mange ampere.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #17   27. aug 2013 Jeg er faldet over dette batteri, hvad siger i til det?

    http://www.batterilageret.dk/shop/batteri-til-havetraktor-1535p.html


    Jeg kan ikke finde et vedligeholdelsesfrit batteri fra Varta, som er kraftigt nok og som overholder målene.


  • FRANK P
    FRANK P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
    #18   27. aug 2013 hvordan vil du monterer dine ledninger,det ligner et andet system,måske det ikke er muligt at finde et gel batteri med de amp.oliebiksen.dk har et varta syre 32amp og overholder dine mål-

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #19   28. aug 2013 Gele.... Batteriet har 330 startampere. Jeg kigger efter et 32A af 2 grunde. Det er et 32A der er standard, og samtidigt har jeg fået afvise, at jeg skal få et så stort som muligt.

    FRANK P..... Jeg har ikke tænkt så meget over monteringen af ledningerne, men jeg regner da med, at jeg kan finde en løsning. Men tak for at du gør mig opmærksom på det. Jeg har kigget hos Oliebiksen, men der kan jeg ikke få et vedligeholdelsesfrit batteri der møder mine krav.


  • #20   7. okt 2013 Hej Anders,
    Jeg købte mit Yuata hos MC Parts i Søborg, gav ca. 1100 for det og det fungerer upåklageligt, er iøvrigt vedligeholdelses frit, altid et plus på en gammel Harley smiley Har haft samme problem med at dyserne rystes løs, nu kører den bare (altså bortset fra alle de andre små skavanker).


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #21   7. okt 2013 Hvad hedder modellen?

  • #22   8. okt 2013 Hej Anders. Orker ikke lige at tage batterikassen af:-) Men det passer til en FX fra 1972 og jeg tror også det passer til din. Et rigtig godt og "nemt" batteri. Du kan evt. ringe til Frank hos MC Parts i Søborg.

  • #23   8. okt 2013 Det batteri fra Varta som passer derpå med 32 amp. er rigtig godt. Kender 2 der bruger det pr. Og den springer bare igang med det på.
    Det er dog ikke lukket som det du leder efter.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #24   8. okt 2013 Hej Fenris.

    Er det et vedligeholdelsesfrit batteri, eller er det et traditionelt batteri?


  • #25   9. okt 2013 Ud fra det med at det ikke er et lukket batteri mener jeg at det ikke er vedligesholds frit.
    Der skal efterfyldes med væske til tider.
    Men det er og bliver det rigtige batteri at tage, da det er 32 amp.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #26   9. okt 2013 Problemet er at hætterne ryster løs. Så hvis jeg kan finde et vedligeholdelsesfrit batteri, så er det at foretrække.

  • #27   9. okt 2013 Vartas er med store gevind, samt en O-ring. så det kommer ikke til at ske.

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

    Emner: 11 Svar: 60
    #28   9. okt 2013 Mit det gamle er et Varta, og det var der problemer med. Men hvis jeg ikke kan finde et vedligeholdelsesfrit batteri, så bliver det et Varta.

Kommentér på:
Valg af batteri til FLH 68

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce