Suzuki Intruder

Suzuki Intruder

Medlemmer: 290
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
3.217 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Udstødning Intruder 750 Udstødning Intruder 750

Hej,
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Intruder 750.
Maskinen skal synes ifm ejerskifte. Da der sidder de korte udstødningsrør på der larmer for meget er mit spørgsmål.
Kan man gøre noget for at dæmpe lyden, har høre man kan sætte noget ind i afgangsrør,?
Og er der noget der ved eller ligger inde med original Potter, det er de bagerste stykker tror jeg.
Mange hilsner
Rene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødning Intruder 750
  • #1   8. maj 2014 Fp fat i et par originale. Bor tre 8-10 mm hulle i den yderste bageste baffel i en trekant og stik så 30 40 cm spidssk rundjern gennem det midterste hul, til du rammer midterste baffel. Dri rundjernet gennem denne med en hammer. Det giver en pragtfuld dyb ikke larmende lyd og du behøver intet gøre ved karburatorerne,

• #2   8. maj 2014 Hun er sgu ellers flot, den gamle dame - tillykke

• #3   8. maj 2014 Tak Knud, jeg har idag fået fat på et par brugte originale potter de bagerste stykker med trykudligningsrør. Jeg har egentlig tænkt mig at skifte de to larmere og så køre til syn. Men vil jo gerne bagefter kunne lave noget permanent som de politi og jeg kan leve med.
    Jeg er lidt grøn og forstår ikke helt din tekniske beskrivelse. Når du taler baffel, er det så indmaden i et par originale som nu er på vej til mig fra Jyland, og er det noget med at bore huller bagfra i denne ??

• #4   8. maj 2014 Her er en guide og lyden af modificeringen smiley

https://www.youtube.com/watch?v=EXOX7QnVzy0

• #5   8. maj 2014 Perfekt Flex.

Og René:

præcis som vist på tegningen er originalerne, og præcis den modificering laver du. Nu ved jeg ikke om forrige ejer har lavet noget skæg med dyser og nåle, men ellers har jeg vist de originale data derhjemme:-)

• #6   8. maj 2014 Tak Flexl og Knud. Har også allerede hørt at du er guruen m.h.t. Intruder Knud smiley
    Nu ser jeg lige hvordan det går får den først i næste uge, men portene kommer imorgen.
    Tænkte at der måske kunne blive lidt problem. Med dyser og nåle, da de Potter der sidde på nu er uden nogen form for modstand, så der må vel næsten være lavet noget. Nuværende ejer har altid kørt med disse. Ellers vender jeg tilbage Knud, for så skal jeg igen hjælpes ;-))

• #7   8. maj 2014 Knud, lidt mere hjælp til amatøren tak, du skriver at jeg kun skal igennem den første baffel på de tre huller, og så gennem første og midterste baffel i centerhullet. Det ser ud som om på den vejledning Flex har sendt at der går de gennem første og midterste baffel i de tre huller og gennem første, midterste og bagerste baffel på centerhuller. Har det nogen praktisk betydning hvad jeg vælger.
    Mvh
    Rene

• #8   8. maj 2014 Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg det har noget at gøre med hvor meget mere lyd der brummer igennem. Alle de guides der er på nettet (som jeg har kunne finde) siger at det skal gøres om i videoen der smiley Min egen er dog lavet som Knud skriver - altså ikke hele vejen igennem.

• #9   8. maj 2014 @ Flex, det er også den version jeg vælger at starte med altså Knuds.
    Men tegningerne og video er jo informative, også selv om man vælger de blide model.
    Tak
    Rene

• #10   8. maj 2014 Jeg tror faktisk ikke det gør meget forskel om du kun borer i den bageste baffel eller både den og den efter.

Dyser o.l. Prøv nu bare og skift de potter først. Det er jo ikke sikkert, at det betyder noget

• #11   8. maj 2014 når så du har kørt en 5-700 km med dem, så pil tændrørene ud og kig på dem. Centerelektroden og porcelænet omkring skal være brunligt! Så er alt fint. Er de anderledes så få en der ved noget om det her til at kigge på dem.

Kommentér på:
Udstødning Intruder 750

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce