852 visninger
|
Oprettet:
GsxRmotor {{forumTopicSubject}}
Hejsa nogen bud på om der er forskel på en GsxR motor model 707 og en 709 ca årg 88-90 evt om knaster passer overens
mvh. kim
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
88/89 har Stor boring og kort slaglængde
90/91 har lille boring og lang slaglængde
88/89 har stilleskruer til ventiljustering og 90/91 var de første R-Modeller med ventil brikker.
Men noget helt ander er at de 2 motorer med lidt snilde og en "livline med fræsemaskine" kan splejses og der kan skabes en 888 cc Fireblade killer....
Læste tilbage i 90'erne om nogle gale englændere som havde gjort det (vist nok i Fastbikes).
De tog blok, krumtap, plejlstænger og top fra fra 91'eren og Cylinder og stempler fra 88'eren. Dertil en specialfremstillet bundpakning og modificeret 91'er top samt naturligvis 91'erens karburatorer og endte ud med omkring 150hk. Dengang var det sindsyge HK på en 888 cc og den åd alt.
Der er ikke særlig mange stumper i selve motoren primær side som deles imellem de 2.
88/89 bruger 36 mm karburatorer og 90/91 38mm.
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
Men det var vist et kendt prob. på de modeller , men dem jeg har fundet er som nye,
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
GsxRmotor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside