{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.013 visninger | Oprettet:

Olie tryks ur {{forumTopicSubject}}

Har jo købt denne her flh1200 fra 71
Der sidder olietryks uret i toppen af min showel moter det fint nok men det viser slet ingen tryk
Olie beholderen under sædet kan jeg mærke at olien godt nok bliver varm når jeg køre som den jo skal så går ud fra at den sender olien godt nok rundt i moteren
Så mit spørgsmål går lidt på om der er olietryks uret der gået til eller om det er noget andet der kan være galt ??
Spørger fordi jeg er lidt usikker og fordi jeg gerne selv vil lære at gøre de små ting selv
Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie tryks ur
  • #1   27. sep 2014 Hvis du vil være sikker, så løsn det lille olierør mellem rockerboksene og start, så skulle der gerne pisse olie ud,- det er ikke meget, men så kan du se om det cirkulerer derop.

• #2   27. sep 2014 Hej Bornholmer
    Jeg tror desværre ikke du får tryk nok op til topstykkerne . men du kan jo starte med at skifte din olie tryk manometer og se om det hjælper!!

Ellers er det nok din oliepumpe eller ventilløfter/hus og Rockarm som er slidt , det er ikke usædvanligt på de gamle shovelhead motor .

jeg har selv lige sat nye ventil løfter+ hus på min shovel da jeg havde præcis samme problem som du beskriver , og det gav betydelig mere tryk oppe ved topstykkerne

• #3   27. sep 2014 Jeg har også et olietryksmanometer i rockerboxen, ser fedt ud, men som sagt er der stort set intet tryk deroppe til at give udsving. Mit eget viser sjældent over 10 psi.

vh.

• #4   27. sep 2014 Prøver jeg lige på min gamle fra 52 erly showel moter sad uret samme sted og det viste masser tryk prøver lige og pille slangen af og ser om der kommer noget ud og så skifter jeg uret for en sikkerheds skyld er der et bedre sted at plasere det for at se om der er tryk nok på

• #5   27. sep 2014 Det bedste sted at sætte manometret er oppe ved top stykkerne da det er sidste sted olien kommer før det løber tilbage i motoren!!!

• #6   27. sep 2014 Det kan også sidde som "låg" over filteret på blokken, og husk forøvrigt at det skal renses. Men som Anders siger er toppen sidste sted.

profilbillede
  • #7   27. sep 2014 Hvis jeg nu beholder det i toppen hvad skal trykket så helst være der oppe ??
    Kunne nu godt finde på at flytte det ned enlig

• #8   27. sep 2014 Jeg mener det skal være 10 Psi i tomgang og omkring 20 Psi ved normal kørsel .
    Når olien er drifts varm

• #9   27. sep 2014 20 på varm olie er nok lidt optimistisk hvis det ikke er en nyrenoveret motor med ny pumpe. Det kommer også an på om du har 50 eller 60 olie på. Det er min på billedet herover, og det ligger nok på 15 når jeg cruiser på 60 olie og det er en total renoveret motor, men om uret passer ved jeg ikke,- det er gammelt. Jeg bruger det kun for at se at olien rent faktisk cirkulerer, da jeg ikke har sat trykføleren på pumpen til.

• #10   27. sep 2014 På min ligger den på 30-40 Psi med en 50 olie , ved en ca. 80-90 Kmt .
    motoren er hovedrenoveret og der er ny pumpe og ventilløfter/hus .

• #11   27. sep 2014 Hvad ha du enlig for sådan en omgang hovede renovering
    Bare for at være nysgerrig??

• #12   27. sep 2014 Den var sgu svært smiley jeg vil tro at der er købt nye dele for 8-10000 kr
    men det er alle penge vær !!! motoren går som en drøm efter renoveringen

• #13   27. sep 2014 På min sidder der også ur på rockerboxen, og efter jeg har skiftet oliepumpe, er det blevet noget bedre, men ved 80 km/t når den er driftsvarm, har jeg omkring 12psi.
    Jeg har 50 olie i min.

Men husk på, at på en Shovel er det ikke så meget trykket, men mere mængden der gør sig gældende.

Nolge gange ryger min ned på 0, når den er varm, så tror ikke rigtigt man kan regne med det.

Hvis du vil være sikker på olien cirkulerer, så tag returslangen af oppe på olietanken. Der skal komme olie i en lind strøm når den er startet.
    Hvis du sætter en finger for slangen og kan holde olien tilbage, så er der ikke nok tryk på.
    Det kan så være din pumpe der er død.

• #14   27. sep 2014 Det så fedt med alle de gode svar jeg havde kigget alle 36 sider igennem med harley spørgsmål inden jeg spurte men kunne ingen finde men hvor er det fedt at få hjælp ??

• #15   27. sep 2014 hold helt op smiley
    tror man ikke skal stille det spørgsmål her på siden men prøv her i stedet her http://www.hydra-glide.com/phpBB3/index.php?mobile=desktop
    olietryk i top og bund af en harley er en by i rusland.

• #16   27. sep 2014 Hvorfor mener du ikke man skal stille det spørgsmål her på siden?

• #17   27. sep 2014 de fleste mener en harley kører med fuldt olietryk over alt i motor.

• #18   27. sep 2014 Nej det er da ikke det de skriver i indlæggene her i tråden synes du?

• #19   27. sep 2014 et olietryks ur på en ældre harley giver kun dårlige nerver når den er varm. bedste indikator er der kommer olie retur fra retur ledning eller olietryks lampe går ud. Hvis der kommer RIGELIGT i top kommer der sikkert for meget i bund og de kører med tør sump.
    bare top bliver smurt smiley

• #20   27. sep 2014 Og så er vi tilbage til mit første svar,- kommer der olie der, bliver den smurt.. Som Søren K rigtigt skriver får man bare paranoia af at kikke på uret, og som tidligere sagt bruger jeg det kun som indikator for at olien flyder.

• #21   27. sep 2014 Det siger mange der bygger HD'er. Den olietryk måler er ok ved opstart, men så snart den er varm og står i tomgang så visser de tit ikke en skid selv med renoveret motor, oliepumpe, osv. Har set det før selv, men de vi satte en mere fintfølende og nøjagtig olietryks måler værktøj på viste den 3-5 stykker i tomgang. Så snart man dog giver gas på de olietryks måler de tit sidder på dem så ryger de op, men de gamle har bare ikke meget olietryk, og derfor vil jeg også mene at det med at sænke ens tomgang til det latterlige lave som man tit ser og høre vil sørge for at den smule olietryk der er bliver = 0.

• #22   27. sep 2014 Min kan osse godt finde på at he lidt tryk i starten men lige som den bliver varm forsvinder det
    Og de sidste par gange jeg har været ude og køre har den ikke vist noget overholder derfor jeg tænkte uret nok var gået istykker eller der var noget andet galt
    Men nu prøver jeg at pille retur slangen af og ser og jeg kan holde olien tilbage men en finger kan jeg ikke det er alt iorden som jeg forstår det og kan jeg det ja så er der noget galt

• #23   28. sep 2014 Tror nu sagtens du kan holde trykket med fingeren, uden at have prøvet det selv. Motoren er bygget til den cirkulerer, ikke at den skal arbejde med et tryk. Helt basics, hvis olielampen ikke lyser, er det ok

• #24   28. sep 2014 Okay forstået sådan at olie lampen vil lyse hvis der ikke er cirkulation
    Bare lige for at skære det helt ud i pap til mig

• #25   28. sep 2014 Ja.
    Og nu lige for at være sikker... Du har en olielampe på dit dashboard der lyser når du sætter tænding på og går ud når den er startet, ikke sandt? = kør for pokker smiley

• #26   28. sep 2014 måske du skulle sikre dig olietryks lampen virkede hvis du ikke har udtag til ur sat til

• #27   28. sep 2014 Jeps Per m det har jeg så det bare kør og der skulle komme rimelig vejr i næste uge ??

• #28   29. sep 2014 Ud og tril !

Kommentér på:
Olie tryks ur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce