Død, kaput, finito, no more! ;-( ;-( Død, kaput, finito, no more! ;-( ;-(
- og genoplivningen mislykkedes! ;-(
Æv æv æv, i dag afgik min SZR ved døden.
Here it goes:
Kom kørende i det fine solskinsvejr, med et smil, der stak milevidt uden for hjelmen
SZR'en kørte bare helt fint! Pludseligt begyndte den at skyde lidt fra potten og og trak meget dårligt. Kørte ind til siden hvor den straks gik ud. Startede den igen, stod kort i tomgang og gik så ud igen. Tjekkede alt og startede endnu en gang - nothing! Choker på og der kom liv i den - men lige så snart omdrejningerne steg begyndte den meget højlydt at sige rrgang, gang, krash, gang, gang... Slukkede straks, da lyden af søm og skruer i motoren ikke er min foretrukne slags musik
Gætter på at den har slugt en ventil af eller smadret et leje??? - Sidste sommer (3000km siden) blev motoren skilt totalt ad og repareret for alt for mange penge, så det kan vist næppe siges at være helt tilfredsstillende
PS
I må meget gerne sige til, hvis i ser en billig motor til salg eller kender at godt sted at købe den slags, for det er med rimelig stor sikkerhed ikke umagen værd, at gøre mere ved den motor, da gearkassen heller ikke har det for godt i forvejen ;-(
jul 2006
Følger: 44 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 178
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Det bliver dog først efter eksamnerne, at jeg får tid til den slags! - Nu skal der læses! Æv bæv!
maj 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 352
aug 2005
Med 18.500km på tælleren, så det er sgu lidt for tidligt at den begynder at brokke sig, som den gør.
PS Hvad har din kørt efter hånden 50-60.000Km uden brok?
maj 2005
går forresten og venter på nyt kædekit, hvor jeg smider 2 tænder mere på bagpå. glæder mig til at se efekten.
aug 2005
He he, med to tænder bag på, skal du da ikke forvilde dig for meget ud på motorvejen hva'? (men det skal man nu heller ikke forvejen...
maj 2005
ja det blir spændende og se om det tager noget af toppen. men den trækker jo ik udtil begrænseren i femte gear.. så måske mister jeg ik det store !! ;o)
aug 2005
Mht gearing, så synes ikke jeg mangler flere omdrejninger ude på motorvejen, den lyder jo i forvejen, som om den er ved at eksplodere, når man kommer over 160 km/t, men hvad skal man også der? Mon ikke også den bliver lettere at få på baghjulet, med den nye gearing?
Som Rune siger: Husk at fortælle om resultatet!
aug 2005
Det kan sgu godt være den, der er gal igen, men det lød umiddelbart ikke som om, men det er jo svært at høre!
En ting er dog sikkert, jeg får nogle andre end Søborg MC til at se på den! (I kan få hele historien en anden dag, men nu er i advaret!)
aug 2005
Kåbe, tank osv var samlet, som et 5 årigt barn ville have gjort det og det havde de endda brugt ikke mindre end 3 måneder på... Ud af 10 skruer og bolte i frontkåbe og tank, sad kun én (ja 1!) rigtigt. Havde heller aldrig troet at jeg skulle opleve noget lignende! Især ikke, når man ser på den omtale de normalt får herinde.
aug 2005
Herudover kan jeg nævne at benzinpumpen havde de bare lagt oven på motoren, fordi de var kommet til at knække beslaget da de skildte den ad. Pakningen til koblingsdækslet er skiftet ud med en uoriginal, der er lidt for lille, så den sveder olie nu (ikke slemt, meeen...). Ventilerne har de stillet 3 gange på den og kun en gang er det lukkedes for dem at gøre det rigtigt. De havde ikke fået al den gamle olie ud af motoren inden de samlede den igen, der var luft i kølersystemet, så den blev 120 grader varm på 5 minutter, og endeligt gik den i stå efter de første 10 km pga at de havde fået klemt en benzinslange + at cyklen havde fået et par ridser i tanken.
Herudover brugte de den første lange stykke tid på at sylte sagen, ved at sige at det var krydspinden den var galt med og at de ikke kunne få en ny hjem (1½ måned). Ringede til Fisker MC, som kunne få den hjem fra Yamaha importøren til i overmorgen. Senere viste det sig at der kun var minimalt slid ved krydspinden, de anede bare ikke hvad der var galt og havde så valgt at give den skylden...
+ alt det andet jeg har glemt undervejs...
aug 2005
Tror jeg de fleste andre ville have været eksploderet og tævet hele bandet med et bat, men ikke mig, jeg skal sgu altid være ååh så flink og tale pænt til alle mennesker. Har (dvs. havde) en forestilling om at man kommer længst med at tale pænt til folk og være høflig, men det var tydeligvis ikke tilfældet her.
aug 2005
aug 2005
Du må godt grine, så længe du holder dig fra det sted!
aug 2005
Men det har da motiveret mig til at det i fremtiden skal være meningen at jeg selv kan lave så meget af service og reperationer på min mc, som overhovedet muligt. - Meeen rom blev jo ikke bygget på en dag, og jeg har intet værksted, så der går nok lidt tid endnu før det er realistisk.
Gider bare ikke være afhængig af dyre, dårlige og ikke mindst langsomme værksteder.
aug 2005
aug 2005
Langt de fleste har så vidt jeg har læst mig til herinde rigtig gode erfaringer med Søborg MC, så jeg tror du kan ta' det helt roligt.
Hvorfor jeg så lige var så uheldig ved jeg ikke, men jeg har en fornemelse af at jeg var alt for flink til at starte med og ikke mindst, at de ikke er helt professionelle nok til større opgaver, så som at skille en motor totalt ad. Det går fint med at skifte dæk, olie og den slags småting... Men de har stillet ventiler hele tre gange på min szr uden at det var gjort ordentligt (+alt det andet...), så jeg ville ikke få lavet service der, hvis jeg var dig!
Du får lige en privat besked!
Død, kaput, finito, no more! ;-( ;-(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside