YAMAHA SZR 660

YAMAHA SZR 660

Medlemmer: 24
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Død, kaput, finito, no more! ;-( ;-( Død, kaput, finito, no more! ;-( ;-(

- og genoplivningen mislykkedes! ;-(

Æv æv æv, i dag afgik min SZR ved døden.

Here it goes:
Kom kørende i det fine solskinsvejr, med et smil, der stak milevidt uden for hjelmen smiley

SZR'en kørte bare helt fint! Pludseligt begyndte den at skyde lidt fra potten og og trak meget dårligt. Kørte ind til siden hvor den straks gik ud. Startede den igen, stod kort i tomgang og gik så ud igen. Tjekkede alt og startede endnu en gang - nothing! Choker på og der kom liv i den - men lige så snart omdrejningerne steg begyndte den meget højlydt at sige rrgang, gang, krash, gang, gang... Slukkede straks, da lyden af søm og skruer i motoren ikke er min foretrukne slags musik smiley

Gætter på at den har slugt en ventil af eller smadret et leje??? - Sidste sommer (3000km siden) blev motoren skilt totalt ad og repareret for alt for mange penge, så det kan vist næppe siges at være helt tilfredsstillende smiley

PS
I må meget gerne sige til, hvis i ser en billig motor til salg eller kender at godt sted at købe den slags, for det er med rimelig stor sikkerhed ikke umagen værd, at gøre mere ved den motor, da gearkassen heller ikke har det for godt i forvejen ;-(


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Død, kaput, finito, no more! ;-( ;-(
  • #1   14. apr 2007 øv hvor træls. Min mekaniker har sagt til mig at hvis jeg får bøvl med motoren så skal jeg bare af med lortet. Han har haft en og siger at det er et bøvl uden lige at lave den. Men du kan jo være heldig. Føler med dig

  • #2   14. apr 2007 Hmmm må nok hellere lige slå koldt vand i blodet og høre mekanikeren ad om der er mere at gøre, inden jeg køber ny motor/reservedels mc. Ville jop være træls at stå med to, når man kun skal bruge den ene smiley

    Det bliver dog først efter eksamnerne, at jeg får tid til den slags! - Nu skal der læses! Æv bæv!


  • #3   16. apr 2007 lyder trist ! føler med dig min ven... lad mig høre hvad konklusion fra mekanikeren blir.. hvor meget har den ellers kørt nu???

  • #4   16. apr 2007 Yeps, er ikke helt positiv over det for tiden.

    Med 18.500km på tælleren, så det er sgu lidt for tidligt at den begynder at brokke sig, som den gør.

    PS Hvad har din kørt efter hånden 50-60.000Km uden brok?


  • #5   16. apr 2007 den har næsten lige rundet de 63.000 km.

    går forresten og venter på nyt kædekit, hvor jeg smider 2 tænder mere på bagpå. glæder mig til at se efekten.


  • #6   16. apr 2007 Fantastisk, du må fortælle mig hemmeligheden bag alle de km en dag!

    He he, med to tænder bag på, skal du da ikke forvilde dig for meget ud på motorvejen hva'? (men det skal man nu heller ikke forvejen... smiley


  • #7   16. apr 2007 Hemmeligheden hmmm! olieskifte for hver 5000 km. hvis det er én hemmelighed.. og ellers servic ifølge yamaha.. med ventiler osv..
    ja det blir spændende og se om det tager noget af toppen. men den trækker jo ik udtil begrænseren i femte gear.. så måske mister jeg ik det store !! ;o)


  • #8   16. apr 2007 Hehe, alm service og olieskift er åbenbart ikke nok i mit tilfælde... smiley

    Mht gearing, så synes ikke jeg mangler flere omdrejninger ude på motorvejen, den lyder jo i forvejen, som om den er ved at eksplodere, når man kommer over 160 km/t, men hvad skal man også der? Mon ikke også den bliver lettere at få på baghjulet, med den nye gearing? smiley

    Som Rune siger: Husk at fortælle om resultatet!


  • #9   16. apr 2007 Lige præcis den not, jeg fik lavet for 3000km siden! ;-(

    Det kan sgu godt være den, der er gal igen, men det lød umiddelbart ikke som om, men det er jo svært at høre!

    En ting er dog sikkert, jeg får nogle andre end Søborg MC til at se på den! (I kan få hele historien en anden dag, men nu er i advaret!)


  • #10   16. apr 2007 De brugte også lock-tite + en ny not (sagde de da).

    Kåbe, tank osv var samlet, som et 5 årigt barn ville have gjort det og det havde de endda brugt ikke mindre end 3 måneder på... Ud af 10 skruer og bolte i frontkåbe og tank, sad kun én (ja 1!) rigtigt. Havde heller aldrig troet at jeg skulle opleve noget lignende! Især ikke, når man ser på den omtale de normalt får herinde.


  • #11   16. apr 2007 De sagde selv at alt var tjekket igennem flere gange og at det hele så særdeles fint ud i motoren... og 3000km senere står jeg så med lorten igen.

    Herudover kan jeg nævne at benzinpumpen havde de bare lagt oven på motoren, fordi de var kommet til at knække beslaget da de skildte den ad. Pakningen til koblingsdækslet er skiftet ud med en uoriginal, der er lidt for lille, så den sveder olie nu (ikke slemt, meeen...). Ventilerne har de stillet 3 gange på den og kun en gang er det lukkedes for dem at gøre det rigtigt. De havde ikke fået al den gamle olie ud af motoren inden de samlede den igen, der var luft i kølersystemet, så den blev 120 grader varm på 5 minutter, og endeligt gik den i stå efter de første 10 km pga at de havde fået klemt en benzinslange + at cyklen havde fået et par ridser i tanken.

    Herudover brugte de den første lange stykke tid på at sylte sagen, ved at sige at det var krydspinden den var galt med og at de ikke kunne få en ny hjem (1½ måned). Ringede til Fisker MC, som kunne få den hjem fra Yamaha importøren til i overmorgen. Senere viste det sig at der kun var minimalt slid ved krydspinden, de anede bare ikke hvad der var galt og havde så valgt at give den skylden...

    + alt det andet jeg har glemt undervejs...


  • #12   16. apr 2007 Mmmm, jeg er lidt træt af at være mr nice guy, så nu har i fået hele historien.

    Tror jeg de fleste andre ville have været eksploderet og tævet hele bandet med et bat, men ikke mig, jeg skal sgu altid være ååh så flink og tale pænt til alle mennesker. Har (dvs. havde) en forestilling om at man kommer længst med at tale pænt til folk og være høflig, men det var tydeligvis ikke tilfældet her.


  • #13   16. apr 2007 Hehe, bandet = banden...

  • #14   16. apr 2007 Ja de burde faktisk have en medalje for at have overgået MC Hjørnet i dårlig service!

    Du må godt grine, så længe du holder dig fra det sted! smiley


  • #15   17. apr 2007 Yep!
    Men det har da motiveret mig til at det i fremtiden skal være meningen at jeg selv kan lave så meget af service og reperationer på min mc, som overhovedet muligt. - Meeen rom blev jo ikke bygget på en dag, og jeg har intet værksted, så der går nok lidt tid endnu før det er realistisk.
    Gider bare ikke være afhængig af dyre, dårlige og ikke mindst langsomme værksteder.


  • #16   18. apr 2007 Ja, der er en helt særlig tilfredsstillelse ved selv at skrue i tingene og vide at de er i orden (+ at jeg bliver lige som et lille barn igen og glemmer alt om tid og sted smiley

  • #17   20. apr 2007 Hej Julie!

    Langt de fleste har så vidt jeg har læst mig til herinde rigtig gode erfaringer med Søborg MC, så jeg tror du kan ta' det helt roligt.

    Hvorfor jeg så lige var så uheldig ved jeg ikke, men jeg har en fornemelse af at jeg var alt for flink til at starte med og ikke mindst, at de ikke er helt professionelle nok til større opgaver, så som at skille en motor totalt ad. Det går fint med at skifte dæk, olie og den slags småting... Men de har stillet ventiler hele tre gange på min szr uden at det var gjort ordentligt (+alt det andet...), så jeg ville ikke få lavet service der, hvis jeg var dig!

    Du får lige en privat besked! smiley


Kommentér på:
Død, kaput, finito, no more! ;-( ;-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce